וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד הבריאות לוואלה!: אם המחקר של פייזר יצדיק זאת, נשקול לחסן שוב את האוכלוסייה המבוגרת

עודכן לאחרונה: 9.7.2021 / 13:53

מעט לפני סיום כהונתו, פרופ' חזי לוי סבור כי בשלב זה כלל האוכלוסייה אינה זקוקה לזריקה נוספת. לעומתו, פרופ' גבי ברבש אמר לוואלה! כי להערכתו רוב האוכלוסייה דווקא כן תיאלץ להתחסן בפעם השלישית, ברקע המחקרים על הירידה ביעילות החיסון כנגד הידבקות בזן הדלתא

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אמר היום (שישי) לוואלה! כי תיבחן האפשרות לחסן קודם את האוכלוסייה המבוגרת במנת חיסון שלישית לקורונה, במידה שבקשת חברת פייזר תאושר על ידי ה-FDA.

בשיחה מעט לפני סיום כהונתו, פרופ' לוי סבור כי כרגע אין צורך לחסן פעם שלישית את כלל האוכלוסייה בישראל. עם זאת, ישנם מומחים הסבורים שבעתיד ככל הנראה כן נידרש לכך.

לעומתו, פרופ' גבי ברבש אמר לוואלה! כי הוא מעריך, לפי האופן שבו נראים הדברים כרגע, שלבסוף רוב האוכלוסייה דווקא כן תצטרך להתחסן פעם נוספת. לפי תוצאות המחקרים שנערכו בישראל, יעילות החיסון פוחתת ל-64% בהדבקות מול זן הדלתא, אך לפי שעה נשמרת יעילות של 93% במניעת תחלואה הקשה.

תדרוך | בכירי מערכת הבריאות  23 ביוני 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
ייבחן חיסון מחודש של האוכלוסייה המבוגרת. לוי/פלאש 90, יונתן זינדל
פרופ' גבי ברבש בכנס של ג'רוזלם פוסט. מארק ישראל סלם/הג'רוזלם פוסט, אתר רשמי
מעריך שרוב האוכלוסייה תצטרך להתחסן במנה השלישית. ברבש/אתר רשמי, מארק ישראל סלם/הג'רוזלם פוסט

במנהל התרופות והמזון האמריקני (FDA) לא ממהרים לאשר את בקשת פייזר להתחיל במחקר למנה שלישית של חיסונים, אולם על פי הערכות הבקשה תאושר לבסוף והתהליך יחל באוגוסט - כשתוצאותיו יתקבלו באוקטובר. בספטמבר צפוי להגיע המשלוח הבא של החיסונים של פייזר לישראל, אלא אם המאמצים להקדימו לאוגוסט יצליחו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
התחסנות נגד קורונה בדיור מוגן משען רמת אפעל, 14 בינואר 2021. ראובן קסטרו
חיסון נגד קורונה בדיור מוגן משען, ינואר/ראובן קסטרו

בחברת התרופות הודיעו הלילה כי יבקשו מה-FDA אישור חירום לחיסון נוסף נגד הנגיף, מכיוון שהמנה השלישית שמפתחים בחברה, צפויה להיות יעילה יותר נגד זן ה"דלתא" ותוכל להעלות באופן דרמטי את רמת הנוגדנים בגוף, במידה שהיא ניתנת בתוך 12 חודשים ממתן המנה השנייה של החיסון.

בתוך כך, מחקרים ממדינות רבות הראו כי חיסוניהן של פייזר וחברות אחרות שנמצאים בשימוש נרחב, מגנים בצורה טובה מפני זן ה"דלתא". בחברה הדגישו כי גם שתי מנות של חיסון הן יעילות לפיתוח רמות גבוהות של נוגדנים נגד כל הזנים של הנגיף, אך הוסיפו כי נוגדנים באופן טבעי מתמעטים עם הזמן, ולכן נעשים מחקרים כדי לדעת אם ומתי יהיה צורך בחיסון שלישי.

בידוד ל-24 שעות לכלל השבים מחו"ל

בתוך כך, משרד הבריאות הודיע היום כי החל מיום שישי הבא, יחוייבו כלל השבים מחו"ל, מכל המדינות, לרבות מחלימים ומחוסנים, בבידוד למשך 24 שעות או עד לקבלת תוצאת הבדיקה שבוצעה במעבר הגבול. כמו כן, אוזבקיסטן ובלרוס נוספו לרשימת המדינות ברמת סיכון מירבי, החל מיום שני. המדינות יתווספו ליתר המקומות אליהן נאסרה כניסת ויציאת ישראלים: ארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו ורוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully