וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: משלוח החיסונים לקורונה מפייזר יוקדם לאוגוסט, נבחן הסדרת אירועים רבי משתתפים

עודכן לאחרונה: 11.7.2021 / 16:00

ראש הממשלה הכריז בפתח ישיבת הממשלה על סגירת העסקה עם חברת התרופות, ובמסגרתה יוקדם המשלוח של כ-200 אלף מנות מספטמבר: "זה מבטיח מלאי רציף של חיסונים". הוא אמר כי גם החלו הדיונים על פתיחת שנת הלימודים וחגי תשרי ברקע התפרצות המגיפה: "אין סיבה להגיע לדקה ה-90"

ממשלת בנט-לפיד התכנסה הבוקר (ראשון) לישיבתה השבועית, ברקע התפרצות הקורונה המחודשת. בפתח הישיבה הכריז ראש הממשלה נפתלי בנט בנושא זה על סגירת עסקה עם חברת פייזר, שתקדים את משלוח החיסונים שאמור היה להגיע בספטמבר-אוקטובר - לאוגוסט. כמו כן, הוא אמר כי השבוע יעלו לדיון נושא הסדרתם של אירועים רבי משתתפים לנוכח התפרצות הקורונה.

"אחרי שורת שיחות עם מנכ"ל פייזר סגרנו אתמול בלילה עסקה להקדמת משלוח החיסונים הבא ל-1 באוגוסט", אמר בנט, "זה מבטיח מלאי רציף של חיסונים. יש חיסונים לכולם, יש כרגע במלאי גם מנה ראשונה ומנה שנייה שתגיע ב-1 באוגוסט. צאו היום להתחסן". במסגרת המשלוח צפויים להגיע כ-200 אלף חיסונים שיספיקו בעיקר למבוגרים.

הוא הודה לשר הבריאות ניצן הורוביץ ולצמרת משרד הבריאות על חלקם בעסקה: "ביחד תפרנו את העסקה הזו וביחד תפרנו את עסקת החילופים הראשונה בעולם בחיסון פייזר עם דרום קוריאה. ואני שמח לבשר שהם בדקו ואישרו שהחיסונים תקינים, לכן נקבל בחזרה 700 אלף חיסונים בחודשים הקרובים כדי להבטיח רצף מלאי חיסונים".

בווידאו: בנט בישיבת הממשלה מודיע שמשלוח החיסונים נגד הקורונה יוקדם ל-1 באוגוסט/צילום: רוני כנפו

"אנחנו עוקבים מקרוב ונשארים עם אצבע על הדופק גם מה קורה בישראל וגם במדינות אחרות מתוך מטרה להעניק מקסימום הגנה עם מינימום פגיעה בשגרת החיים", אמר בנט בפתח הישיבה, והוסיף כי הוא "מברך את הצעירות והצעירים שנענו לקריאתי והתגייסו להתחסנות בהמוניהם". בסוף הישיבה, בנט ביקש משרי הממשלה לקרוא בכל ראיון לצעירים להתחסן.

בנט הבהיר כי מטרת הדיונים על האירועים רבי המשתתפים כרגע היא "להסדיר" ולא לבטל אותה. "במקביל נערכים לפתיחת שנת הלימודים וחגי תשרי. אין שום סיבה להגיע לדקה ה-90 ואז לשלוף החלטות חפוזות כמו שראינו בעבר".

בשבוע שעבר ראש הממשלה הורה למשרד הבריאות לקדם בשיתוף קופות החולים שני מחקרים שיספקו מידע בשביל קבלת ההחלטות בנושא החיסונים. אחד מהמחקרים בוחן את הפילוח של חולים מאומתים חדשים שקיבלו חיסון, לפי גיל, מחלות רקע, מועד קבלת החיסון ועוד.

רה"מ, נפתלי בנט במהלך ישיבת הממשלה 11 ביולי 2021. רויטרס
"צאו היום להתחסן". בנט/רויטרס

בהמשך דבריו התייחס בנט גם למצב בלבנון, והזהיר כי היא נמצאת על קריסה. "כמו כל המדינות שאיראן משתלטת עליהן, הפעם אזרחי לבנון משלמים את המחיר הכבד. אנחנו עוקבים מקרוב אחרי המצב, גם שר הביטחון ושר החוץ, ונמשיך להיות דרוכים. אתמול צה"ל תפס אקדחים שהוברחו לישראל וזו דוגמה מיני רבות".

"נכנסנו לחודש אב בו נחרבו שני הבתים הלאומיים הקודמים שלנו בגלל שנאת חינם, בגלל שהוויכוחים הפכו רעילים ולא לשם שמים", סיכם בנט את דבריו. "בפעמיים הקודמים הממלכה היהודית לא צלחה את העשור השמיני. הפעם אנחנו נחושים לשמור על הבית הלאומי שלנו. בשנאת חינם נחרבה ירושלים, באהבת חינם היא נבנית בימים אלה. רוצה להודות לכל היושבים סביב השולחן הזה. ביחד החזרנו את ישראל למסלול של עשייה ושיתוף פעולה שמתמקד בציבור ומה שחשוב לו. אנחנו ממשלה של כל אזרחי מדינת ישראל ללא קשר למפלגות המיוצגות בממשלה. נדאג לכולם ונייצג את כולם".

"לא נמנע חתונות ואין כוונה כזו"

במהלך ישיבת הממשלה, בסקירה על הקורונה, התגלע ויכוח בין שר הבריאות ניצן הורוביץ ושרת החינוך יפעת שאשא-ביטון על מדיניות ההגבלות של הממשלה.

הורוביץ: "בממשלה הקודמת במספר כזה של מאומתים היו נכנסים להגבלות קשות".
שאשא-ביטון: "הייתי נזהרת מהאמירה שהמדיניות שלנו שונה מזו של הממשלה הקודמת, כשבסוף אנחנו משתמשים באותם ביטויים. אנחנו עם 500 מאומתים ב-84 אלף בדיקות ומציירים תמונה היסטרית".
‏הורוביץ: "אי-אפשר לומר שאנחנו מציירים תמונה היסטרית".
שאשא-ביטון: "אנחנו מייצרים שיח של הגבלות וצריכים להיות זהירים עם זה".

בשלב זה התערב בנט בדיון. "אנחנו לא נטולי דילמות", אמר. "אנחנו בוחנים מה לעשות - לא נמנע חתונות ואין כוונה כזו. ככל הנראה אפקט החיסונים דוהה מהר יותר על אזרחים מבוגרים ולכן בודקים את הסוגייה".

בהמשך היום צפוי הקבינט המדיני-ביטחוני להתכנס לדיון במצב בעזה, כמו גם בסוגיית השבויים והנעדרים. בכיר ישראלי אמר שהשרים צפויים לקבל עדכון לגבי מאמצי ייצוב הפסקת האש ברצועה והמגעים על מנגנון העברת הכסף הקטארי לעזה. כמו כן, השרים יקבלו עדכון על תכניות מבצעיות בעזה למקרה של הסלמה מחודשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully