וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה לצו מניעה נגד הרחבת מרכז המבקרים בכותל: "מסתיר את הנוף"

עודכן לאחרונה: 15.7.2021 / 12:21

תושב המתגורר בבית המשקיף לאתר הגיש את הבקשה נגד המשך העבודות בגג "בית הליבה" של הקרן למורשת הכותל. לטענתו, למרות סיכומים שהושגו בעבר עם תושבי האזור מסיבות דומות, לפיהם לא תיבנה קומה נוספת, גדר שמוקמת על הגג עשויה אף היא לאיים על הנוף

תושב הרובע היהודי בירושלים, המתגורר מעל רחבת הכותל המערבי, הגיש לאחרונה בבית משפט השלום בבית שמש בקשה לצו מניעה זמני וצו מניעה קבוע נגד הקרן למורשת הכותל - במטרה לעצור בניית גדר שהיא מקימה על גג בניין ברחבת הכותל. זאת, בשל חשש מפגיעה בנוף הנשקף מביתו לכיוון האתר הקדוש.

"מיקומו של הנכס הינו בקו ישיר לכותל והנוף הנשקף מהנכס הינו ייחודי ובעל משמעות ללא תחליף", תיאר התושב בעתירה שהוגשה על ידי עו"ד ישראל ענדען.

תושב הרובע היהודי, המתגורר מעל רחבת הכותל המערבי בירושלים, הגיש התנגדות לביצוע עבודות שיגרמו להסתרת נוף. ללא, מערכת וואלה!
עבודות הבנייה ברחבת הכותל/מערכת וואלה!, ללא

בניין "בית הליבה", שבנייתו מסתיימת בימים אלו, מתנשא לגובה של שתי קומות ויכלול משרדים, אודיטוריום, וכיתות לימוד לשימוש הציבור הרחב. עם קידום התוכנית להקמת המבנה ברשויות התכנון, התעוררה התנגדות מצד התושבים נגד הקמת קומה נוספת במבנה, מחשש שהנוף לכותל יוסתר. בסופו של ההליך התכנוני, סוכם כי לא תיבנה קומה נוספת זו והנוף לא ייפגע.

אלא שלטענת מגיש צו המניעה, הקרן למורשת הכותל מקימה בימים אלו גדר על גג "בית הליבה", וזאת בניגוד לסיכומים שהושגו. "כיום בונה הקרן למורשת הכותל בבית הליבה חומה או גדר מאבן לגג בית הליבה, באופן שמסתיר לגמרי את הנוף הנשקף. בכך שמה המשיבה את החלטת ועדת ההתנגדויות ללעג וקלס", טען התושב.

עוד בוואלה!

בזמן עבודות בנייה: בורות מים מימי האיפריה העותמאנית התגלו בירושלים

לכתבה המלאה
תושב הרובע היהודי, המתגורר מעל רחבת הכותל המערבי בירושלים, הגיש התנגדות לביצוע עבודות שיגרמו להסתרת נוף. ללא, מערכת וואלה!
בניית הגדר על גג "בית הליבה", ירושלים/מערכת וואלה!, ללא

הוא הוסיף להתלונן כי הקרן "אכן אינה בונה קומה שלישית, אולם בונה גדר מאבן המסתירה לגמרי את הנוף שנשקף מבית המבקש באופן שמאיין את החלטת ועדת ההתנגדויות". לדבריו, ישנם נזקים העלולים להיגרם מבניית הגדר, וכן "עם התגבהות גדר האבן שהקרן בונה, ערכו של הנכס יורד מיום ליום".

מהקרן למורשת הכותל המערבי נמסר בתגובה: "טרם התקבלה העתירה. לכשתתקבל נגיב כראוי וכמקובל ולא דרך אמצעי התקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully