וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב בגינוי חריג: "אין להרוס בית של משפחה בגלל אדם אחד"

עודכן לאחרונה: 8.7.2021 / 14:58

כוחות הגיעו הבוקר לכפר תורמוס עיא שליד רמאללה להרוס את הבית בו התגורר מונתסר שלבי, שירה למוות בתלמיד הישיבה לפני חודשיים. חמאס כינה את ההריסה "התנהגות טרוריסטית כדרכן של כנופיות פשע". שגרירות ארה"ב: "בית משפחה שלמה לא צריך להיהרס"

שגרירות ארצות הברית בישראל פרסמה היום (חמישי) הודעה חריגה בה היא גינתה את הריסתו הבוקר של בית המחבל שירה למוות ביהודה גואטה בצומת תפוח. "בית של משפחה שלמה לא צריך להיהרס בגלל מעשיו של אדם אחד", מסרה דוברת השגרירות.

בכיר ישראלי אמר שהמחבל, מונתסר שלבי, תושב הכפר תורמוס עיא שליד רמאללה, וחלק מבני משפחתו, הם אזרחים אמריקנים והשגרירות פנתה בימים האחרונים למשרד הביטחון וביקשה לא להרוס את הבית.

גורם בלשכת ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בעקבות הגינוי כי "ראש הממשלה מעריך ומכבד את הממשל האמריקני. יחד עם זאת, הוא פועל אך ורק בהתאם לשיקולי הביטחון של מדינת ישראל ולהגנה על חיי אזרחי ישראל".

הפיגוע אירע לפני כחודשיים, ובו נרצח גואטה בן ה-19. הריסת ביתו של שלבי בוצעה לאחר שנדחתה עתירת משפחת המחבל לבג"ץ לפני כשבועיים. צה"ל הודיע כי במהלך פעילות הכוחות התפתחו עימותים בהשתתפות כ-200 פלסטינים שיידו אבנים וירו זיקוקים לעבר הלוחמים, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

בווידאו: הריסת בית המחבל שרצח את יהודה גואטה לפני כחודשיים בצומת תפוח/מערכת וואלה!

שלבי, בן 44, ביצע את הפיגוע בטרמפיאדה בצומת תפוח בתחילת חודש מאי, כשעבר עם רכב יונדאי סמוך לתחנת אוטובוס בצומת תפוח, פתח באש לעבר אזרחים - ונמלט. גואטה, בן 19 מירושלים, היה בין שלושה צעירים שנפצעו, כולם תלמידי הישיבה הגבוהה באיתמר. הוא מת מפצעיו לאחר שלושה ימים.

הריסת ביתו של מונתסר שלבי בתורמוס עיא. ללא, צילום מסך
המחבל אזרח אמריקני. הריסת ביתו של מונתסר שלבי/צילום מסך, ללא

שלבי נעצר על ידי כוחות שב"כ וימ"מ לאחר מצוד שנמשך שלושה ימים. הכוחות פשטו על בית השייך למשפחתו בכפר סילואד סמוך לעיר, כשלוחמי הימ"מ כיתרו את המבנה וכרזו לו לצאת, אז יצא כשידיו מורמות והוא אינו חמוש. משם הוא הועבר לחקירת שב"כ, ולאחר תחקור עלה כי הוא נפצע מירי כוח צה"ל כבר ביום הפיגוע, כשלוחמים של סיירת גבעתי ירו יותר משבעה כדורים והצליחו לפגוע בו וברכבו.

יהודה גואטה שנרצח בפיגוע בצומת תפוח. באדיבות המשפחה
יהודה גואטה/באדיבות המשפחה

לפי גורמי ביטחון, שלבי הוא איש עסקים מבוסס כלכלית ואב לשבעה, ללא שיוך ארגוני, נתונים חריגים שלא תואמים מבצעי פעולות טרור לרוב. הוא חי כמה שנים בארצות הברית, ודווקא שם עבר תהליך הקצנה והתקרבות לחמאס. על פי הגורמים שלבי היה מזוהה עם חמאס אולם פעל לבד, ללא תשתית ארגונית מסייעת. בצה"ל ייערכו להריסת ביתו, לאחר הערכת מצב והוצאת צו הריסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully