וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודה שנרצח בפיגוע בצומת תפוח הובא למנוחות: "אמר שיגיע הכי רחוק שאפשר"

עודכן לאחרונה: 6.5.2021 / 13:49

מאות בני אדם השתתפו בהלווייתו של הצעיר בן ה-19 שנורה למוות סמוך לתחנת אוטובוס בשומרון. גואטה הותיר אחריו הורים, ארבעה אחים ושתי אחיות. דודו תיאר את קבלת הבשורה, ואחריה ההודעה על לכידת המחבל: "כואב לשמוע שהמדינה מצילה את מי שלקח חיים"

בווידאו: יהודה גואטה שנרצח בפיגוע בצומת תפוח הובא למנוחות/רוני כנפו

מאות בני אדם ליוו היום (חמישי) למנוחות את יהודה גואטה בן ה-19, שנרצח בפיגוע הירי בצומת תפוח שבשומרון, שאירע בערב יום ראשון. הלווייתו של גואטה יצאה מרחבת בית הכנסת היכל יעקב בקריית משה בירושלים, והמשיכה להר המנוחות בגבעת שאול. גואטה הותיר אחריו הורים, ארבעה אחים ושתי אחיות.

"קיווינו שליהודה שלנו יהיה נס", אמרה אמו מילכה. "בדיוק חזרתי מעבודתי בשערי צדק, אחותי התקשרה אליי ב-18:15 ואמרה לי 'היה פיגוע בצומת תפוח תתקשרי ליהודה'. אמרתי לה שהוא בטרמפ, הוא לא יענה לי. התקשרתי והוא לא ענה לי, שלחתי הודעה 'תתקשר דחוף לאימא' והוא לא ענה. התקשרתי שוב וענו לי מבלינסון ואמרו שהוא פה".

"יהודה, בין האסון במירון לאסון הפרטי לא מוצא שקט לכתוב משפט שלם", ספד אביו של יהודה, אלישע. "בשלושה ימי הכנה, ללא אוכל ושתייה, כל הקירות זעקו וקיוו לנס והצלה נקראנו להקריב קורבן אישי וציבורי, יהודה היקר ניצחת, והגעת לקו הסיום", אמר בכאב. "כולך התמדה ועקשנות וסימון מטרות, גם עבודת מידות ולימוד תורה וחוסן הגוף כי רצית להגיע ליחידות המיוחדות, בעודך צועד על אדמות השומרון נרצחת על ידי בני עוולה. שלושה ימים זעקו אל תשלח ידך לנער שתצא בריא ושלם, אך בורא עולם בחר בך", הוסיף.

יהודה גואטה. באדיבות המשפחה
הותיר אחריו הורים, ארבעה אחים ושתי אחיות. גואטה/באדיבות המשפחה
התכתבות אחורה של יהודה גואטה עם אימו. צילום מסך, עיבוד תמונה
ההתכתבות האחרונה בין יהודה לאמו/עיבוד תמונה, צילום מסך

אחיו הבכור של יהודה, צביאל, ספד בדמעות וסיפר כי "יהודה אחי היקר, 18 שנים ושמונה חודשים זכיתי, זכינו להינות ממך. כבר בגיל קטן תמיד היינו ביחד, כל מה שעשית בחיים עשית במצוינות, זריזות והתמדה תמיד חלמת להגיע לסיירת, תכננת וביצעת והמשכת למשימה הבאה. אמנם בצער למטרה האחרונה שהצבת לא הגעת אבל הדרך שביצעת גדולה יותר". עוד הוסיף כי "התחלת את החיים בזכות ענקית וסיימת את החיים בזכות ענקית. בליבנו תישאר תמיד, תשמור עלינו, תשמור על כל עם ישראל, מתגעגעים עד אין סוף".

אחיו אביעד אמר: "יהודה היקר, זכיתי להכיר אותך 14 שנים, לא תמדי התסדרנו אבל תמיד אהבנו אותך ומקווה שזה היה הדדי. בתקופה האחרונה יותר התחברנו וראיתי את מי שאתה, אח גדול, מסור ואכפתי, ועל זה אני מודה לך. תמיד חלמת להגיע לשייטת ורגע לפני שזה קרה הגיע אותו בן עוולה וירה בך".

"אני מבטיח לך אנסה כמה שיותר להגיע לשייטת ולעשות את מה שאתה רצית ולא תעשה. בשבילי אתה גיבור שהצלחת להילחם ולהיאבק על החיים שלושה ימים. לפני כמה שעות תפסו את הארור שהרג אותך חי ומקווה שהקב"ה ינקום בו את דמך מהר. תמיד תהיה איתי בלב ובזיכרון", אמר ביגון.

הלוויתו של יהודה גואטה בירושלים , 6 במאי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
מאות משתתפים בהלווייתו של יהודה גואטה בן ה-19. ירושלים. היום/פלאש 90, יונתן זינדל
הלוויתו של יהודה גואטה בירושלים , 6 במאי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
המונים מלווים את גואטה בדרכו האחרונה. ירושלים. היום/פלאש 90, יונתן זינדל

לאה כהן, דודה של יהודה, סיפרה כי "לפני שלושה שבועות היינו שבת ביחד, היה חשוב לו להגיע לסיירת שהכי יתרום בה ואמר שיגיע הכי רחוק שאפשר. ילד רגיש מאוד, מתייחס לכולם, משחק עם כולם. שם לב לכל מי שבסביבה... אי אפשר לתפוס דבר כזה, הוא כבר חסר".

גבריאל, דודו של יהודה, תיאר את רגע קבלת הבשורה ואמר כי "אתמול בערב כשקיבלנו את ההודעה שמסר את נפשו, באותו רגע הודיעו שתפסו את המחבל שרצח אותו. מאוד כאב למשפחה לשמוע שמי שלקח חיים כרגע בשערי צדק, במקום שאימא שלו עובדת. זה מאוד מאוד קשה. אנחנו מדינה של חיים, אבל צריך להבין את הקושי של המשפחה: כרגע מי שלקח את החיים, המדינה מצילה אותו. מקווים שיקבל את הדין".

הלוויתו של יהודה גואטה בירושלים , 6 במאי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
הלוויתו של יהודה גואטה. ירושלים. היום/פלאש 90, יונתן זינדל
הלוויתו של יהודה גואטה בירושלים , 6 במאי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
ג'ונתן פולארד בהלוויתו של גואטה. ירושלים. היום/פלאש 90, יונתן זינדל

בין הנוכחים בהלוויה נמנו גם ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, ח"כ איתמר בן גביר, השר לענייני ירושלים ומורשת, רפי פרץ, האסיר לשעבר ג'ונתן פולארד, הרב של צפת, שמואל אליהו, ראש מועצת שומרון, יוסי דגן ואחרים.

"זה לא יכול להימשך כך. מעולם לא ציפיתי לחזור לישראל ולעמוד בפני כזו טרגדיה - לעשות הכול כדי שטרגדיות כאלו לא יתרחשו יותר", אמר האסיר לשעבר ג'ונתן פולארד. בנוסף אליו גם השר פרץ הביע את יגונו ואמר: "מביע את הזעזוע העמוק של ממשלת ישראל והעם כולו מהמכה הקשה והכואבת לכם כשמשפחה וכולנו כעם". עוד ציין כי "האויבים שלנו מפחדים כי יודעים שצומח זן חדש שאוהב את עמו ישראל, את התורה, ושמוכן למסור את הנפש שמוכן להילחם על תורת החיים מלאת הטוהר, וקדושה, את התורה הזו מנסים לחסל, כולנו שייכים לרוח החדשה שהקב"ה מרעיף על עמו ישראל, רוח גבורה, רוח של טהרה ואהבת השם".

"זהו יום עצוב ומר לכולנו, לעיר ירושלים ולהתיישבות היהודית באשר היא. יום שבו אנחנו מלווים לנצח עולמים נער שנרצח בידי בני העוולה רק משום היותו יהודי", אמר ראש עיריית ירושלים משה ליאון. בימים האחרונים ליווינו בחרדה עמוקה ודאגה את המאבק על חייך, נשאנו כולנו תפילה שתצליח לגבור על פצעייך. בכל רחבי הארץ ייחלו להחלמתך, והבוקר התפילה הופכת להספד", הוסיף בכאב.

"יהודה היקר, נער צעיר חייכן מלא אהבת ישראל, כל החיים היו לפניך. הצטרפת לישיבת איתמר בשמחה, באיתמר, בשפיץ ההתיישבות", ספד ראש מועצת שומרון יוסי דגן. "היית מסור לעם ישראל והתאמנת בכל הרצינות כדי להתגייס לשייטת 13. אסון כבד מנשוא לישיבת איתמר, להתיישבות, ולמדינת ישראל כולה. יהודה, אתה נרצחת רק כי היית יהודי בישראל. אנחנו נשבעים כאן כולנו שהטרור הפחדני לא יגדע את זה, ההתיישבות בלב השומרון ובכל ישראל רק תתחזק", אמר.

הלוויתו של יהודה גואטה בירושלים , 6 במאי 2021. רוני כנפו
ביתו של יהודה גואטה בירושלים, היום/רוני כנפו
ביתו של יהודה גואטה בירשלים, 6 במאי 2021. רוני כנפו
מודעות אבל מחות לביתו של יהודה גואטה. ירושלים. היום/רוני כנפו

גואטה נפצע בפיגוע באורח אנוש, ואמש נקבע מותו בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. בבית החולים עדיין מאושפז חברו של גואטה, בניה פרץ, ומצבו מוסיף להיות קשה. עמית חלא, צעיר נוסף שנפצע בפיגוע, שוחרר לביתו. שלושתם היו תלמידים בישיבה הגבוהה באיתמר.

ביום ראשון אחר הצהריים, רכב מסוג יונדאי שעבר סמוך לתחנת אוטובוס בצומת פתח באש לעבר השלושה - ונמלט מהמקום. כוחות הביטחון ניהלו מצוד אחר המחבל, והלילה נתפס מונתסר שלבי בן ה-44 בכפר סילואד ליד רמאללה. הוא הועבר לחקירת שב"כ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully