וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקבע מותו של יהודה גואטה בן ה-19 שנפצע אנוש בפיגוע הירי בצומת תפוח

עודכן לאחרונה: 6.5.2021 / 7:55

בית החולים בילינסון בפתח תקווה הודיע כי גואטה, תושב ירושלים מת מפצעיו, שלושה ימים לאחר שאושפז במצב אנוש עם פצעי ירי. הוא יובא למנוחות בשעה 11:00 בגבעת שאול בירושלים. במקביל, כוחות ימ"מ ושב"כ עצרו את המחבל כשפשטו על מבנה בו הסתתר בכפר סמוך לרמאללה

בווידאו: מפקד פלוגה בסיירת גבעתי המפקד על המצוד אחר המחבל בפיגוע בצומת תפוח/צילום: דובר צה"ל

נקבע מותו של יהודה גואטה, תושב ירושלים בן 19 שנפצע בפיגוע הירי בצומת תפוח ביום ראשון - כך הודיע הערב (רביעי) בית החולים בילינסון בפתח תקווה בו הוא אושפז. גואטה היה בין שלושה צעירים שנפצעו, כולם תלמידי הישיבה הגבוהה באיתמר.

בית החולים מסר כי מצבו של הפצוע בניה פרץ מבית שאן מוסיף להיות קשה, בעוד עמית חלא מצפת שנפצע באורח קל שוחרר מבית החולים. הוא הותיר אחריו הורים, ארבעה אחים ושתי אחיות. הלוויתו תצא מחר בשעה 11:00 מרחבת בית הכנסת היכל יעקב בקרית משה בירושלים ותמשיך להר המנוחות בגבעת שאול.

במקביל, עצרו כוחות שב"כ וימ"מ את המחבל שביצע את הפיגוע בתום מצוד ממושך. המחבל, מונתסר שלבי, בן 44, תושב הכפר תורמוסעיא שליד רמאללה, נעצר כשהכוחות פשטו על מבנה בו הסתתר בכפר סילואד סמוך לעיר. הוא הועבר לחקירת שב"כ.

עוד לפני שנודע על תפיסת המחבל שלח שר הביטחון, בני גנץ, תנחומים למשפחתו של גואטה. "‏ליבי עם משפחת גואטה, שאיבדו הלילה את יהודה, רק בן 19, לאחר שנורה בפיגוע הנפשע בצומת תפוח", אמר גנץ, "צה"ל וכל כוחות בביטחון לא ינוחו עד שיתפסו את המחבל שרצח את יהודה".

יהודה גואטה שנרצח בפיגוע בצומת תפוח. באדיבות המשפחה
יהודה גואטה שנרצח בפיגוע בצומת תפוח/באדיבות המשפחה

במסגרת המאמצים לאתר את המחבל, כיתרו אמש כוחות צה"ל מבנה נטוש בכפר עקרבא הסמוך לשכם, בו הם חשדו שנמצא המחבל הנמלט. לפי דיווחים פלסטינים, לאחר סריקות, לא עלה בידי הלוחמים למצוא את האחרון. על פי הערכות, המחבל שהה במבנה אותו כיתרו הלוחמים, אך הוא נמלט ממנו מעט לפני שהגיעו הכוחות.

במהלך הלילה שעבר פשטו כוחות ימ"מ בליווי שב"כ וצה"ל על הכפר תורמוסעיא סמוך לרמאללה. הלוחמים סרקו את בית משפחתו של המחבל, ותיחקרו בשטח חשודים. בתום תיחקור ממושך, הוחלט לעצור את רעייתו, צנעא שלעבי, לאחר שבנה בן ה-16 נעצר אתמול והועבר לחקירה. יחד עמה נעצר פלסטיני נוסף בכפר שחשוד בסיוע למחבל הנמלט.

לפי פרסומים בכלי התקשורת הפלסטינית, המחבל שהה מספר שנים בארצות הברית, הסתבך בהימורים, איבד סכומי כסף גדולים, ומשלא יכול היה להחזיר אותם - חזר לשטחי הרשות, ומאז הידרדר מצבו עד ששמעו כי השתתף בפיגוע.

עוד בוואלה!

המצוד נמשך: צה"ל ושב"כ עצרו חשודים במעורבות בפיגוע בצומת תפוח

לכתבה המלאה
לוחמי צה"ל, שב"כ וימ"מ במצוד אחר המחבלים החשודים בביצוע פיגוע הירי בצומת תפוח, 4 במאי 2021. דובר צה"ל
המצוד אחר המחבל. כוחות צה"ל/דובר צה"ל

מוקד נוסף של סריקות היה כפר מדאמה, אליו צה"ל הגיע בליווי בכוחות מיוחדים וכלבנים מיחידת עוקץ - ועצר חשוד אחד. המוקד השלישי התרחש בכפר תורמוס עיא באזור רמאללה. כוחות צה"ל כיתרו מבנה ועצרו חשוד בפעילות טרור, ולאחר מכן תחקרו את בני משפחתו והשכנים. כמו, כן, צה"ל עצר חשוד אחד בפעילות טרור בכפר בית אומר באזור חברון, בין חלחול לגוש עציון. בשלב הזה, מספר הפלסטינים החשודים שהועברו לחקירה עדיין לא ברור.

אתמול תגבר צה"ל את ציר 60 ברחבי אוגדת יהודה ושומרון ובכניסה לכפרים וערים שמוגדרים מוקדי חיכוך בעקבות הפיגוע. הרמטכ"ל, אביב כוכבי, הגיע לסיור בצומת והנחה להעלות את רמת הכוננות במוקדי החיכוך. כלל הכוחות הפועלים ביו"ש החזירו לוחמים מחופשות.

הפיגוע התבצע בערב יום ראשון, כשרכב מסוג יונדאי שעבר סמוך לתחנת אוטובוס בצומת פתח באש לעבר אזרחים - ונמלט. מדובר היה באירוע ביטחוני שני שקרה באותו היום, אחרי שפלסטינית חמושה בסכין ניסתה לדקור חיילים בצומת גוש עציון - ונורתה בידי כוח צה"ל. מאוחר יותר נקבע מותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully