וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הרס את בית המחבל שרצח את יהודה גואטה בצומת תפוח

כוחות הגיעו הבוקר לכפר תורמוס עיא שליד רמאללה להרוס את הבית בו התגורר מונתסר שלבי, שירה למוות בתלמיד הישיבה לפני כחודשיים. חמאס כינה את ההריסה "התנהגות טרוריסטית כדרכן של כנופיות פשע". ארה"ב גינתה: "בית של משפחה שלמה לא צריך להיהרס בגלל מעשה של אדם אחד"

כוח צה"ל הרס הבוקר (חמישי) את בית המחבל שביצע את פיגוע הירי בצומת תפוח שגרם למותו של יהודה גואטה בן ה-19 לפני כחודשיים. על פי גורמי צבא, תהליך הריסת בית המחבל, מונתסר שלבי, תושב הכפר תורמוס עיא שליד רמאללה, התבצע בכמה שלבים, במהלכם הושתלו חומרי נפץ במבנה.

הריסת ביתו של שלבי בוצעה לאחר שנדחתה עתירת משפחת המחבל לבג"ץ לפני כשבועיים. צה"ל הודיע כי במהלך פעילות הכוחות התפתחו עימותים בהשתתפות כ-200 פלסטינים שיידו אבנים וירו זיקוקים לעבר הלוחמים, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

בהודעה חריגה, גינתה שגרירות ארצות הברית את הריסת הבית: "בית של משפחה שלמה לא צריך להיהרס בגלל מעשיו של אדם אחד". בכיר ישראלי אמר שהמחבל וחלק מבני משפחתו הם אזרחים אמריקנים והשגרירות פנתה בימים האחרונים למשרד הביטחון בבקשה שלא להרוס את הבית.

בחמאס הגיבו להריסת ביתו של שלבי וכינו את הפעולה "מעשה תוקפני והתנהגות טרוריסטית כדרכן של כנופיות פשע. המשך מדיניות הריסת הבתים מוכיח כי הכיבוש אינו יכול לעצור את המהפכה של עמנו".

הריסת בית המחבל שרצח את יהודה גואטה, תורמוס עיא, 8 ביולי 2021. ג'יהאד אל-קאק, אתר רשמי
הריסת בית המחבל מונתסר שלבי, הבוקר/אתר רשמי, ג'יהאד אל-קאק
יהודה גואטה שנרצח בפיגוע בצומת תפוח. באדיבות המשפחה
הנרצח יהודה גואטה/באדיבות המשפחה

שלבי, בן 44, ביצע את הפיגוע בטרמפיאדה בצומת תפוח בתחילת חודש מאי, כשעבר עם רכב יונדאי סמוך לתחנת אוטובוס בצומת תפוח, פתח באש לעבר אזרחים - ונמלט. גואטה, בן 19 מירושלים, היה בין שלושה צעירים שנפצעו, כולם תלמידי הישיבה הגבוהה באיתמר. הוא מת מפצעיו לאחר שלושה ימים.

שלבי נעצר על ידי כוחות שב"כ וימ"מ לאחר מצוד שנמשך שלושה ימים. הכוחות פשטו על בית השייך למשפחתו בכפר סילואד סמוך לעיר, כשלוחמי הימ"מ כיתרו את המבנה וכרזו לו לצאת, אז יצא כשידיו מורמות והוא אינו חמוש. משם הוא הועבר לחקירת שב"כ, ולאחר תחקור עלה כי הוא נפצע מירי כוח צה"ל כבר ביום הפיגוע, כשלוחמים של סיירת גבעתי ירו יותר משבעה כדורים והצליחו לפגוע בו וברכבו.

בווידאו: הריסת בית המחבל שרצח את יהודה גואטה לפני כחודשיים בצומת תפוח/מערכת וואלה!
מונתסר שלבי, המחבל מפיגוע הירי בצומת תפוח. -, אתר רשמי
המחבל מוחמד שלבי/אתר רשמי, -

לפי גורמי ביטחון, שלבי הוא איש עסקים מבוסס כלכלית ואב לשבעה, ללא שיוך ארגוני, נתונים חריגים שלא תואמים מבצעי פעולות טרור לרוב. הוא חי כמה שנים בארצות הברית, ודווקא שם עבר תהליך הקצנה והתקרבות לחמאס. על פי הגורמים שלבי היה מזוהה עם חמאס אולם פעל לבד, ללא תשתית ארגונית מסייעת. בצה"ל ייערכו להריסת ביתו, לאחר הערכת מצב והוצאת צו הריסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully