וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הריסה אפשרית: צה"ל פשט על בית המחבל מהפיגוע בצומת תפוח

רכבים צבאיים נכנסו לתורמוס עיא וחיילים סרקו את ביתו של מונתסר שלבי, שרצח את יהודה גואטה. הכוחות השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות וירו כדורי גומי בעימותים שפרצו עם צעירים בכפר

בווידאו: מפקד פלוגה בסיירת גבעתי המפקד על המצוד אחר המחבל בפיגוע בצומת תפוח/צילום: דובר צה"ל

צה"ל מיפה הלילה (שישי) את ביתו של מונתסר שלבי, המחבל שרצח את יהודה גואטה, בכפר תורמוס עיא שליד רמאללה. מדובר צה"ל נמסר כי המיפוי מגיע "לצורך בחינת אפשרות להריסת הבית". לפי דיווחים פלסטיניים, עימותים אלימים פרצו בין כוחות צה"ל לצעירים פלסטינים בכפר, וחיילים השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות וירו כדורי גומי.

בסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות נראית שיירת רכבים נכנסת לכפר ופחים שרופים ברחובות. לפי הדיווחים הכוחות כיתרו את אחד המסגדים הגדולים בכפר. במקביל, צה"ל עצר פלסטינים במחנה הפליטים עאידה שבבית לחם ובסילת אל-חרתיה שבאזור ג'נין, שם התפתחו עימותים עם תושבים.

כוחות צה"ל בביתו של מונתסר שלבי, המחבל מהפיגוע בצומת תפוח, בכפר תורמוס עיא, 7 במאי 2021. דובר צה"ל
כוחות צה"ל בביתו של מונתסר שלבי, המחבל מהפיגוע בצומת תפוח, בכפר תורמוס עיא, 7 במאי 2021/דובר צה"ל
פשיטה על ביתו של מונתסר שלבי, המחבל מפיגוע הירי בצומת תפוח, בכפר תורמוס עיא. -, אתר רשמי
שיירת רכבים צבאיים בתורמוס עיא, הלילה/אתר רשמי, -

שלבי בן ה-44, נאצר אתמול על ידי כוחות שב"כ וימ"מ בבית השייך למשפחתו בכפר סילואד, בתום מצוד ממושך. לוחמי הימ"מ כיתרו את המבנה וכרזו לו לעזוב את הבית, והמחבל, שהופתע מכך שנמצא, יצא כשידיו מורמות והוא אינו חמוש. משם הועבר שלבי לחקירת שב"כ, ולאחר תחקור עלה כי הוא נפצע מירי כוח צה"ל כבר ביום הפיגוע, כשלוחמים של סיירת גבעתי ירו יותר משבעה כדורים והצליחו לפגוע בו וברכבו.

לפי גורמי ביטחון, שלבי הוא איש עסקים מבוסס כלכלית ואב לשבעה, ללא שיוך ארגוני, נתונים חריגים שלא תואמים מבצעי פעולות טרור לרוב. הוא חי כמה שנים בארצות הברית, ודווקא שם עבר תהליך הקצנה והתקרבות לחמאס. בשב"כ יפעלו לחשוף ולעצור את כל מי שסייע לו להימלט מידי מערכת הביטחון בימים האחרונים, ויעצרו כל משתפי הפעולה בסיום החקירה.

מונתסר שלבי, המחבל מפיגוע הירי בצומת תפוח. -, אתר רשמי
סריקות בביתו. שלבי/אתר רשמי, -

זמן קצר לפני לכידתו של שלבי נקבע מותו של גואטה בן ה-19 שנפצע באורח אנוש בפיגוע. אתמול בבוקר גואטה הובא למנוחות בירושלים. הוא הותיר אחריו הורים, ארבעה אחים ושתי אחיות.

גואטה היה בין שלושה צעירים שנפצעו, כולם תלמידי הישיבה הגבוהה באיתמר. מבית החולים בילינסון בפתח תקווה נמסר כי מצבו של הפצוע בניה פרץ מבית שאן מוסיף להיות קשה, בעוד עמית חלא מצפת שנפצע באורח קל שוחרר מבית החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully