וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ דוד ביטן יואשם בשוחד, הפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס

עודכן לאחרונה: 6.7.2021 / 22:19

לפי כתב האישום, ביטן קיבל שוחד של כ-715 אלף שקלים במסגרת שבע פרשות שונות, בתמורה לקידום אינטרסים של שורת גורמים במסגרת תפקידיו הציבוריים. עוד יואשמו בין היתר ארנון גלעדי, בכיר בעיריית תל אביב, וכדורגלן העבר חיים רביבו. סנגורי ביטן: "לא נפל כל פגם במעשיו"

הפרקליטות תגיש כתב אישום נגד ח"כ דוד ביטן (ליכוד) - כך נודע היום (שלישי). לביטן יוחסו בכתב האישום קבלת שוחד בגובה 715 אלף שקלים בשבע פרשות שונות, וכן הפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס, בשל קבלת החלטות בעת שהיה לכאורה בניגוד עניינים. בתמורה לטובות הנאה, נטען, פעל ביטן לקידום אינטרסים של אותם גורמים, במסגרת תפקידיו הציבוריים, תוך ניצול מעמדו, קשריו והשפעתו בשלטון המקומי ובמשרדי הממשלה.

עוד הוחלט על העמדתו לדין של ארנון גלעדי, ששימש בכיר בעיריית תל אביב, בעבירות של שוחד והפרת אמונים, ושל שורת נאשמים נוספים בשוחד, עבירות מס והלבנת הון. בין הנאשמים בפרשה גם כדורגלן העבר חיים רביבו.

מאחר וביטן מכהן כחבר כנסת, כתב האישום יוגש עוד הערב ליו"ר הכנסת מיקי לוי, ולרשותו של ביטן יעמדו 30 יום לבקש חסינות מהכנסת.

דוד ביטן במהלך הגשת רשימת המועמדים לכנסת ה- 23, כנסת, ירושלים 15 בינואר 2020. ראובן קסטרו
ביטן/ראובן קסטרו

סעיפי האישום של דוד ביטן

  • שוחד בגובה 715 אלף שקלים
  • הפרת אמונים
  • הלבנת הון
  • עבירות מס

עוד בוואלה!

פרויקטי ענק - תמורת שוחד: מורה נבוכים לחשדות שסיבכו את ביטן

לכתבה המלאה

על פי האישום הראשון, בין השנים 2017-2011 לקח ביטן מיזם המכונה ד.ג. טובות הנאה כספיות בסכום כולל של 285 אלף שקלים, בתמורה לקידום שלושה פרויקטים נדל"ניים שבהם היה מעורב ד.ג.

על פי האישום השני, בין השנים 2015-2013, לקח ביטן טובות הנאה כספיות מחברת "דניה סיבוס" בסך של 336,300 שקלים, בתמורה לקידום תכנית להקמת תחנת דלק במחלף עין הקורא על כביש 431.

על פי האישום השלישי, בין השנים 2016-2013 לקח ביטן ממוטי שעבני, יזם נדל"ן, ומהחברה שבבעלותו, "מסא.א.א דיור מוגן" בע"מ, טובות הנאה. בתמורה, סייע ביטן לשעבני בקידום הפרויקט בעיריית ראשון לציון ובוועדה מחוזית לתכנון ובנייה מחוז המרכז.

על פי האישום הרביעי, בחודש אוגוסט 2017 לקח ביטן מאלי נחום, מהנדס שהחזיק משרד אדריכלים בראשון לציון, טובות הנאה כספיות בסך 60 אלף שקלים. נחום העביר לביטן את טובות ההנאה הכספיות במזומן באמצעות יזם המכונה מ.י.

ארנון גלעדי. יואב איתיאל
ארנון גלעדי/יואב איתיאל

על פי האישום החמישי, בחודש ספטמבר 2017 לקח ביטן מאלברט ביטון, יזם העוסק בנדל"ן ומהחברה שבה היה ביטון שותף, "אמריקן סייף רום בע"מ", טובות הנאה כספיות בסך עשרת אלפים שקלים בתמורה לסיוע של ביטן מול עיריית ראשון לציון בהפחתת חובות הארנונה של "אמריקן סייף רום".

על פי האישום השישי, בשנת 2014 לקח ביטן מליהי קופרלי סונק, מנהלת נכסי הנדל"ן של קבוצת "חצי חינם" ומחברות בקבוצה, טובות הנאה כספיות בסך 40 אלף שקלים. זאת, בתמורה לסיוע שהעניק לקבוצת "חצי חינם" בהסדרת שימוש חורג במקרקעין עליהם הוקם אחד מסניפי הרשת וכן בהסדרת שימוש בחניות ציבוריות סמוכות לסניף הרשת.

על פי האישום השביעי, באוקטובר 2017 לקח ביטן מיצחק ג'דע, הבעלים ומנהלה של חברת "משרהיט" בע"מ, העוסקת ביבוא וייצור של ריהוט משרדי, באמצעות מ.י., טובות הנאה כספיות בסך של 23,400 שקלים, בתמורה לסיוע שהעניק ביטן לג'דע בקשר עם קידום בניית מלון בשכונת עיר ימים בנתניה.

על פי האישום השמיני, על אף הימצאותו בניגוד עניינים חמור, הנובע מהשותפות הפלילית, מהתלות הכלכלית, מיחסי החברות העמוקים ומהקשרים ההדוקים בין ביטן לבין מ.י., פעל ביטן במסגרת תפקידיו הציבוריים תוך ניצול קשריו, מעמדו והשפעתו, לקידום אינטרסים שונים של מ.י. ומקורביו בשורה של מקרים שבהם היו זקוקים להיענות של עובדי ציבור שונים לבקשותיהם.

בתוך כך, תוך שהוא מכהן כח"כ ויו"ר הקואליציה, מתוקף מעמדו, השפעתו וקשריו, פעל ביטן כדי לסייע למ.י. ומקורביו, מעת לעת ולפי הצורך, בקשיים שונים שבהם נתקלו, בין היתר, מול עיריית ראשון לציון, מועצה אזורית עמק לוד, עיריית הוד השרון, משרד הפנים, משרד המשפטים, רשות מקרקעי ישראל ועיריית רמלה, ועדכן את מ.י. בדבר פעולותיו ותוצאותיהן.

חיים רביבו. ניר פקין
חיים רביבו/ניר פקין

על פי האישום התשיעי, ביטן לא דיווח לרשויות המס על הכנסותיו מטובות ההנאה הכספיות שלקח, בסך מאות אלפי שקלים, בכוונה להתחמק מתשלום מס.

על פי האישום העשירי, בו ביטן לא מואשם, בשלהי שנת 2017 לקח ארנון גלעדי טובות הנאה כספיות, תוך שימוש בחשבון בנק שנועד למימון פעילותו הפוליטית, משלושה יזמי נדל"ן שונים, להם סייע בקידום הליכים תכנוניים מול גורמי מקצוע בעיריית תל אביב ובוועדות התכנון, בסך של 30 אלף שקלים. גלעדי אסף את הכספים באמצעות רענן יוסף, שהפקיד אותם בחשבון בנק ששימש למימון פעילויות לקידום מועמדותו של גלעדי וטיפוח תדמיתו הציבורית, ושזהותו של גלעדי כנהנה בו הוסתרה. איש העסקים חיים רביבו, אחד משלושת יזמי הנדל"ן, נתן שוחד לגלעדי באמצעות העברת סכום בסך עשרת אלפים תמורת קידום ענייניו בעיריית תל אביב.

דמות המפתח בכתב האישום היא מ.י, מקורבו של ביטן שסייע לו בעניינים כספיים שונים ובעניינים נוספים, בין היתר בהתמודדותו בבחירות לרשויות המקומיות בשנת 2013 ובארגון חתונת בתו בשנת 2017. מ.י. הסיע לעיתים את הנאשם ביטן למקומות שונים, השתתף עמו באירועים פוליטיים וחברתיים ואף טס עמו לחו"ל.

בתמורה העסיק ביטן את בתו של מ.י. במשרת אמון כעוזרת פרלמנטרית בלשכתו כחבר כנסת וסייע לו לחמוק מפיקוח על עבירות הבניה בביתו במשמר השבעה.
עו"ד דרור מתתיהו, שרון כהנא ואפרים דמרי, מסרו בשם ח"כ דוד ביטן כי "היועץ המשפטי לממשלה קיבל חלק מטענותינו וביצע מספר שינויים בכתב החשדות בעקבות השימוע. האישומים המופיעים בכתב האישום יוכרעו על ידי בית המשפט, לאחר שייחשף לכלל הראיות והטענות כבדות המשקל שבאמתחתנו. ח"כ ביטן סמוך ובטוח, כי בתום ההליך המשפטי, בית המשפט יגיע למסקנה המתבקשת, שלא נפל כל פגם או פסול במעשיו וינקה אותו מכל רבב".

  • עוד באותו נושא:
  • דוד ביטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully