וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני בכיר: כדי להשיג שקט, אסד בולם את תנועת האיראנים בסוריה

עודכן לאחרונה: 7.7.2021 / 9:22

לדברי הגורם, הנשיא הסורי מארגן מחדש את פריסת כוחות צבא סוריה ומגביל מאוד את התנועה של הכוחות האיראנים, במטרה למנוע חיכוכים ולקדם את שיקום האזור. "האיראנים כבר לא יכולים להגיע לכל מקום שהם רוצים בסוריה, וגם צמצמו את הברחת אמצעי הלחימה מחשש מפגיעה ישראלית"

נשיא סוריה, בשאר אסד, מארגן מחדש את ההיערכות הצבאית ברחבי המדינה, ומגביל את תנועת הכוחות האיראנים בסוריה - כך אמר היום (רביעי) גורם ביטחוני בכיר. לדבריו, הפעולה נועדה למנוע להשיג יציבות במדינה. "האיראנים כבר לא יכולים להגיע לכל מקום שהם רוצים בסוריה", הדגיש הגורם.

הגורם הבכיר הסביר כי אסד מגביל מאוד את תנועת האיראנים ברחבי המדינה כדי למנוע חיכוך עם אזרחים סורים, במטרה להשיג שקט וכפועל יוצא - יציבות פנימית. לטענתו, אסד מבין שכדי לשקם את סוריה ולהביא משקיעים זרים עליו לייצב את המדינה.

תומכיו של נשיא סוריה בשאר אסד חוגגים את ניצחונו בבחירות בדמשק, 27 במאי 2021. רויטרס
מגביל מאוד את תנועת האיראנים. תמונתו של אסד בבחירות לנשיאות סוריה, מאי/רויטרס

כלי תקשורת זרים ייחסו בחודש האחרון לחיל האוויר שתי תקיפות נגד יעדים איראנים ברחבי סוריה, בנוסף לתקיפה באזור דיר א-זור שיוחסה בשבוע האחרון לצבא האמריקני.

לטענת הגורם הביטחוני הבכיר, תהליך ההתבססות האיראנית בסוריה נחלש גם מסיבות אחרות. לדבריו, איראן ממשיכה אמנם להבריח אמצעי לחימה לסוריה, אך בהיקפים מצומצמים מעבר, מתוך חשש מתקיפה ישראלית שתפגע בקצינים איראנים או שליחיהם (מפקדי וחברי מיליציות פרו-איראניות, א.ב). "הם חושבים פעמיים לפני שהם מעבירים אנשים או אמצעים לסוריה", אמר הגורם.

בתוך כך, בצה"ל לא פוסלים אפשרות של תקרית ביטחונית בגזרה הסורית, משטח המדינה או בגבול בין המדינות, למשל באמצעות שימוש ברחפנים או בכלי טיס לא מאוישים.

עוד בוואלה!

דיווח: ישראל תקפה ספינות שהעבירו נפט ונשק איראני לסוריה מאז 2019

לכתבה המלאה

התקיפה האמריקנית בגבול סוריה עיראק

בווידאו: תיעוד של התקיפה האמריקנית בגבול עיראק-סוריה/מתוך טוויטר

מאמציו של אסד לחזק את היציבות בארצו באים כחודש לאחר הבחירות שנערכו בסוריה, בהן זכה ב-95.1% מהקולות. יו"ר הפרלמנט חמודה סבאר הצהיר אז כי שיעור ההצבעה היה 78%, עם יותר מ-14 מיליון בוחרים, אך המערב והאופוזיציה לא מכירים בתוצאות שלטענתם הושגו בבחירות לא חופשיות.

לצד הנסיונות לבלום שליטה איראנית, שר הביטחון בני גנץ הציע סיוע הומניטרי לשכנה, לבנון, בין השאר כדי למנוע השקעות איראניות להתמודדות עם קריסתה הכלכלית. גנץ העביר את ההצעה באמצעות כוחות יוניפי"ל דרך גורמי הקישור בצה"ל, בעקבות ניסיונות חיזבאללה להעביר את ההשקעות האיראניות ובצל ההפגנות שמאיימות על יציבות הממשל בלבנון.

אתמול ראש הממשלה חסן דיאב הצהיר כי ארצו נמצאת במרחק ימים ספורים מ"פיצוץ חברתי". דיאב, העומד בראש ממשלה זמנית, קרא לקהילה הבינלאומית להתערב להצלת לבנון. "התמונה הפכה ברורה - לבנון והלבנונים על סף קריסה", אמר בפני שגרירים ונציגי משלחות דיפלומטיות בלבנון והזהיר כי השלכות המצב עלולות לזלוג אל מחוץ למדינה. עם זאת הבהיר כי אין ביכולתו לפתוח מחדש בשיחות עם קרן המטבע הבינלאומית - אלא רק לאחר לאחר הקמת קבינט מחדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully