וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות בסוריה: אסד זכה ביותר מ-95% מהקולות

27.5.2021 / 23:45

בזכייה ידועה מראש בכהונה רביעית, הרודן קיבל יותר מ-13.5 מיליון קולות בבחירות שהתקיימו רק בשטחים שבשליטת המשטר. יריבו הקרוב ביותר זכה ב-3.3% בלבד, והמערב הודיע כי לא יכיר בתוצאות

בווידאו: בחירות לנשיאות בסוריה/צילום: רויטרס

נשיא סוריה בשאר אסד זכה בכהונה רביעית אחרי שקיבל יותר מ-95.1% מהקולות בבחירות - כך הודיע הלילה (שישי) יו"ר הפרלמנט חמודה סבאר. הוא אמר כי שיעור ההצבעה היה 78%, עם יותר מ-14 מיליון בוחרים, אך המערב והאופוזיציה לא מכירים בתוצאות שלטענתם הושגו בבחירות לא חופשיות.

מול אסד התמודדו שני מועמדים לא מוכרים, שניסו לשוות לבחירות חזות דמוקרטית. השר לשעבר עבדאללה סלום עבדאללה קיבל 3.3% מהקולות, ואילו מחמוד אחמד מרעי, שעומד בראש מפלגת אופוזיציה קטנה שפועלת באישור המשטר, זכה ב-1.5% בלבד.

"תודה לכל הסורים על תחושת הלאומיות הגבוהה וההשתתפות הראויה לציון שלהם", כתב אסד בעמוד הפייסבוק של הקמפיין שלו. למען העתיד של הילדים והנוער של סוריה, בואו נתחיל ממחר את הקמפיין שלנו לבנות תקווה ולבנות את סוריה".

אסד, בן 55, ירש את אביו חאפז אסד בשנת 2000 לאחר שלטון בן 30 שנה. הקדנציה הרביעית, שצפויה להימשך שבע שנים, תאריך את שלטון משפחת אסד בסוריה לכמעט שישה עשורים.

אסד הצביע בדומא, פרבר של הבירה דמשק, שהותקף בנשק כימי במהלך המלחמה של המשטר במורדים. לצדו הייתה רעייתו אסמה, שבעצמה הוכנסה לרשימת הסנקציות האמריקניות, בשל חלקה בדיכוי האלים של ההתנגדות הפנימית, לאורך עשר שנות מלחמת האזרחים.

נשיא סוריה בשאר אסד ורעייתו אסמה מצביעים בבחירות בדומא, 26 במאי 2021. AP
אסד ורעייתו מצביעים בבחירות, היום/AP

משטר אסד ניסה להראות באמצעות הבחירות שסוריה היא מדינה נורמלית ומתפקדת, לאחר עשור של סכסוך פנימי עקוב מדם, שגבה את חייהם של מאות אלפים והפך לפליטים כ-11 מיליון סורים, כמחצית מאוכלוסיית המדינה.

הבחירות בסוריה התקיימו למרות שהאו"ם קרא לבחירות בפיקוח בינלאומי, שיסייעו לסלול את הדרך לכינונה של חוקה חדשה ולהסדר מדיני, במסגרת המאמצים להשכין שלום בסוריה.

ארצות הברית, מדינות אירופה וטורקיה הודיעו שהן לא יכירו בתוצאות הבחירות, אך אסד התייחס לכך בביטול. "הערך של העמדות האלה הוא אפסי", אמר הנשיא הסורי. "סוריה היא לא מה שהם מנסים למכור, עיר אחת נגד עיר שנייה ועדה אחת נגד עדה אחרת, או מלחמת אזרחים. היום אנחנו מוכיחים מדומא כי אזרחי סוריה מאוחדים".

עוד בוואלה!

נסראללה נאם חולה על המבצע בעזה: תקיפת ירושלים שווה מלחמה אזורית

לכתבה המלאה

האתגר הגדול ביותר של אסד, השולט על כ-70% משטח המדינה, הוא שיקום הכלכלה ההרוסה. ואולם, הסיכוי לכך קלוש בשל הידוק הסנקציות האמריקניות, הקריסה הכלכלית של לבנון השכנה, הפגיעה של מגיפת הקורונה בהכנסותיהם של סורים מחוץ למדינה וחוסר היכולת של רוסיה ואיראן להעביר מספיק סיוע.

לאורך היום, אלפי אנשים נופפו בדגלי סוריה ואחזו בתמונות של אסד במהלך חגיגות הניצחון המסתמן. עם זאת, גורמים רשמיים אמרו בשיחות סגורות כי הרשויות ארגנו עצרות תמיכה גדולות בימים האחרונים כדי לעודד את ההצבעה, ושירותי הביטחון הורו לעובדי המדינה להצביע.

הבחירות הוחרמו על ידי הממשל הכורדי הנתמך על ידי ארצות הברית בצפון-מזרח המדינה וכן על ידי המורדים באידליב, שנותר מעוזם האחרון אחרי עשר שנות מלחמה הרסנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully