וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת גזר הדין במשפט כרמל מעודה: "שנתיים שאנחנו בסיוט"

עודכן לאחרונה: 7.7.2021 / 22:51

לקראת מתן גזר דינה של הגננת שהואשמה בהתעללות ותקיפת הפעוטות בגן אותו ניהלה, הורים לפעוטות בגן מקווים שבית המשפט ייקבע את העונש המקסימלי הקבוע בחוק, באופן שיחולל שינוי בענישה בתחום. "להרתיע את כרמל מעודה הבאה". סנגורה: "עוברת מסע רדיפה ברוטלי"

בית המשפט המחוזי בלוד יגזור מחר (חמישי) את דינה של כרמל מעודה, הגננת מראש העין שהורשעה בהתעללות בפעוטות בגן שבבעלותה בראש העין לפני כשנתיים. לצד בקשת הפרקליטות לפני כשלושה חודשים להטיל על מעודה 14 שנות מאסר במקום 16, הורים לפעוטות בגן מקווים שבית המשפט יגזור את העונש המרבי.

עוד בדיון בשלב הטיעונים לעונש, ציינה התובעת את הענישה לפי תשע שנות מאסר בגין סעיפי ההתעללות בהם הורשעה ושבע שנות מאסר בגין סעיפי התקיפה. עם זאת, היא ביקשה להטיל 14 שנות מאסר ולא 16 כפי שהחוק מאפשר.

תיעוד | מקרי התעללות בגני הילדים/מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך

את ההורים, בקשת הפרקליטות אינה מספקת. יעל טולצ'ינסקי אמה של ה.ה שההתעללות בה הוזכרה בכתב האישום בכתב האישום, תיארה את התקופה שעברה עד כה כקשה במיוחד. "הבת שלי עברה הטחות, דרכו עליה, הראש שלה נחבט בלול כשכרמל זרקה אותה במזרן", סיפרה. "כרמל אחזה בה בלחיים והעיפה את הראש שלה אחורה... התינוקת שלי הייתה בת שנה וקצת. שום עונש לא יספק אותי על מה שכרמל מעודה עשתה. הילדים נותרו עם צלקות לנצח.

"אני מקווה שהשופט יגזור עליה את העונש המרבי", אמרה. "אז נוכל להתמקד גם במלחמה שלנו מול הסייעת לירז תפארת נתן שמשפטה עוד מתנהל".

עוד בוואלה!

הפרקליטות ביקשה להטיל 14 שנות מאסר על הגננת המתעללת כרמל מעודה

לכתבה המלאה
הכרעת דין | כרמל מעודה, מפעילת גן 'בייבי לאב' בראש העין. המחוזי מרכז (לוד) 9 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
מעודה ואביה בעת הרשעתה בבית המשפט, דצמבר 2020/ראובן קסטרו

"שנתיים שאנחנו נמצאים בתוך סיוט", אמר יוסי חברה, אב לילדה מהגן ומנכ"ל עמותת "צדק לילדים" - מטה המאבק נגד התעללות הגיל הרך. "התמודדות יומיומית עם מה שעוברים הילדים שלנו בעקבות מעשיה של המתעללת כרמל מעודה".

הוא הוסיף כי בשנתיים האלו הצטרפו אל ההורים עוד ועוד משפחות. "הבנו כמה היינו תמימים ושיש פה מכת מדינה", אמר. "לצערנו, עובדתית, תינוקות מתו, נרצחו בגנים ובמשפחתונים במדינת ישראל, נקשרו ילדים במדינת ישראל, הורעבו, הואבסו באוכל, הוכו, הושפלו, עברו טרור על ידי מי שאמור להגן עליהם כשאנחנו יוצאים לעבודה".

"יש לנו מספר מטרות במטה המאבק ואחת מהן היא החמרת ענישה עם מתעללות בחסרי ישע כי כיום אין שום הרתעה", המשיך והדגיש שהענישה כיום - מגוחכת. "ישנם 500 אלף ילדים בגיל הרך, מהם כ-200 אלף במסגרות חינוכיות ועלינו לדעת שהם מוגנים. כרמל מעודה הורשעה ב-17 סעיפי התעללות ותקיפה של 11 פעוטות ואני מצפה מהשופט לתקדים ענישתי. שירתיע את כרמל מעודה הבאה".

גן הילדים "בייבי לאב" בראש העין נשרף, 6 ביולי 2019. אבי כהן
הגן של מעודה שהוצת/אבי כהן

בסך הכול, בית המשפט המחוזי מרכז הרשיע לפני שמונה חודשים את מעודה ב-17 מקרים של התעללות ותקיפה כלפי 11 תינוקות ופעוטות. כמו כן, הגישו הורי הפעוטות תביעה אזרחית נגד מעודה במטרה להשיג פיצוי של 2.5 מיליון שקלים.

בין היתר, היא הואשמה כי כיסתה את ראשם של התינוקות בשמיכה, ישבה עליהם למניעת תזוזה, קשרה את ידיו של אחד הפעוטות באמצעות חוט למשך דקות עד שעות, אחזה כמה מהם בכוח והרימה אותם באוויר עד להטחתם ברצפה. כמו כן, יוחסו לה עבירות של טלטול, העמדתם של תינוקות עם הפנים אל הקיר, לעתים למשך שעות, וכן כי הצליפה בהם באמצעות חיתול, סטרה להם, צבטה ומשכה את ראשם לאחור תוך חסימת אפם ופיהם.

החקירה נגד מעודה החלה בעקבות פרסום תיעוד של ההתעללות, כפי שנקלט במצלמות שהוצבו בפעוטון. התיעוד חשף מעשים קשים ואף הצית מחאת ענק ברחבי הארץ. הורי הפעוטות בפעוטון "בייבי לאב" שאותו הפעילה מעודה, נהגו להגיע לדיונים המשפטיים בתיק, ולא פעם קראו לעברה קריאות מספסלי הקהל. מעט לאחר התפוצצות הפרשה אף הוצת ביתה של מעודה בראש העין, שבו היה גם הפעוטון. המצית, אדיר רצון, הורשע במסגרת הסדר טיעון בחודש יולי ונידון לשלוש שנות מאסר וחצי.

דיון טיעונים לעונש בעניינה של הגננת כרמל מעודה, בימ"ש מחוזי מרכז, 8 באפריל 2021. ללא, אתר רשמי
"מקווה שאותו מסע רדיפה ברוטלי, לא ימצא את דרכו לגזר הדין". מעודה, אפריל/אתר רשמי, ללא

חבר הכנסת אופיר כץ (ליכוד), הגיש הצעת חוק להחמרת ענישה למתעללות. "שנתיים של מאבק התחילו עם ההיחשפות לזוועות שכרמל מעודה ביצעה", סיפר. "אין לי ספק שגזר הדין פה יהיה מחמיר, אבל זה מקרה הדגל של מערכת המשפט. יש עוד עשרות מקרים שנזרקים על ידי מערכת אכיפת החוק והמשפט הצידה, נדרסים ונרמסים. הצעת החוק שלי חייבת לעבור בהקדם, חובתנו לדאוג למידתיות והרתעה בשביל למגר את התופעה הזו. אני הגשתי בקשה לרציפות ופועל בכל הכוח בכדי להעביר אותה כמה שיותר מהר. אמשיך להיאבק למען הביטחון של ילדינו".

עו"ד שירן ברגמן שמייצג את כרמל מעודה מטעם הסניגוריה הציבורית מסר: "ההגנה העלתה בפני בית המשפט את כלל טענותיה, לרבות הבעת החרטה הכנה מצדה של כרמל, וכן טיעונים נוספים באשר לנסיבותיה האישיות המורכבות. לצערנו, במקביל להליך המשפטי התנהל משפט ציבורי חסר תקדים. אין לנו אלא לקוות שאותו מסע רדיפה ברוטלי, לא ימצא את דרכו לגזר הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully