וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות ביקשה להטיל 14 שנות מאסר על הגננת המתעללת כרמל מעודה

עודכן לאחרונה: 8.4.2021 / 15:29

בדיון בביהמ"ש המחוזי בשלב הטיעונים הפרקליטות סברה כי יש להעניש בחומרה את מעודה, שהורשעה בהתעללות בחסרי ישע בגן שבבעלותה בראש העין. בפרקליטות הדגישו את "הפגיעה בערכים של הגנה על בריאות הנפש" של הפעוטות שביצעה ב-35 עבירות תקיפה. מעודה: "מתביישת בעצמי"

בווידאו: דיון בעונשה של הגננת כרמל מעודה שהורשעה בהתעללות בפעוטות/מערכת וואלה!

הפרקליטות ביקשה היום (חמישי) להטיל 14 שנות מאסר על כרמל מעודה, הגננת מראש העין שהורשעה בהתעללות בפעוטות בגן שבבעלותה. בדיון בשלב הטיעונים לעונש בבית המשפט המחוזי בלוד מנתה התובעת את הענישה לפי תשע שנות מאסר בגין סעיפי ההתעללות בהם הורשעה ושבע שנות מאסר בגין סעיפי התקיפה. עם זאת, היא ביקשה להטיל 14 שנות מאסר במקום 16.

בסך הכול, מעודה הורשעה ב-18 מקרים של התעללות ותקיפה כלפי 11 תינוקות ופעוטות. במהלך הדיון התובעת מנתה את 35 מקרי התקיפה שביצעה מעודה בגן בראש העין, והדגישה את "הפגיעה בערכים של הגנה על בריאות הנפש" של הפעוטות. "קשירות, הצלפות, חניקות ומכות בזמן שגיל הקורבנות הוא כמה חודשים עד שלוש שנים והטילה עליהם מרות ומורא", אמרה.

"כתוצאה מריבוי התקיפות נפגעו הערכים של הגנה על בריאות הנפש והגוף של הקטנים, והערכים החברתיים על הגנה של שלומם של הילדים. לשלוח תינוקות ללא יכולת שפתית מתוך הבטחה כי יטפלו בהם. כעת הגננות נתפסות על ידי הציבור כחשודות מידיות בגלל מה שעשתה", אמרה.

דיון טיעונים לעונש בעניינה של הגננת כרמל מעודה, בימ"ש מחוזי מרכז, 8 באפריל 2021. ללא, אתר רשמי
מעודה בבית המשפט, היום/אתר רשמי, ללא

במהלך הדיון עלתה לדוכן כרמל מעודה, והביעה חרטה על מעשיה. "אני רוצה להתנצל בפני הילדים, ההורים. אני מתביישת בכל מעשה שעשיתי, מתביישת בעצמי, אני חיה את זה יום יום. זה משהו שאני חווה יום ולילה, אשמור כל חיי. אני רוצה להתנצל בפני כל הקהל, אפילו לא מסוגלת להסתכל", אמרה מעודה.

הגננת המתעללת המשיכה: "אני מתביישת בעצמי, ויש בי חרטה. אני מבקשת מכבוד השופט שיתחשב בי, בדברים שעברתי לא רק במעשים שעשיתי. מקווה שיסלחו לי, שיהיו בריאים כולם".

בתגובה לדבריה הורי הילדים שנכחו בבית המשפט אמרו כי לעולם לא יסלחו לה. "כל מה שהיא אומרת כאן הוא בגלל שהיא מפחדת מעונש", אמר אחד מהם.

גן הילדים "בייבי לאב" בראש העין נשרף, 6 ביולי 2019. אבי כהן
גן הילדים של מעודה שהוצת. יולי 2019/אבי כהן

עו"ד שירן ברגמן שמייצג את כרמל מעודה מטעם הסניגוריה הציבורית אמר: "הצגנו בפני בית המשפט את כל השיקולים לזכותה של כרמל, ובכלל זה לקיחת האחריות, הבעת החרטה היותה נעדרת עבר פלילי וכן מסע ההאיומים ההפחדות כנגד כרמל, בני משפחתה במהלך השנתיים האחרונות". לדבריו, "צר לנו שהעונש שמבקשת המדינה במקום להתכתב עם הענישה המקובלת במקרים ונסיבות דומות בחרה להתכתב עם המשפט שנערך לכרמל בכיכר העיר וברשתות החברתיות".

החקירה נגד מעודה החלה בעקבות פרסום תיעוד של ההתעללות, כפי שנקלט במצלמות שהוצבו בפעוטון. התיעוד חשף מעשים קשים ואף הצית מחאת ענק ברחבי הארץ. הורי הפעוטות בפעוטון "בייבי לאב" שאותו הפעילה מעודה, נהגו להגיע לדיונים המשפטיים בתיק, ולא פעם קראו לעברה קריאות מספסלי הקהל.

מעט לאחר התפוצצות הפרשה אף הוצת ביתה של מעודה בראש העין, שבו היה גם הפעוטון. המצית, אדיר רצון, הורשע במסגרת הסדר טיעון בחודש יולי ונידון לשלוש שנות מאסר וחצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully