וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרימה מהחולצה והטילה לרצפה": הגננת כרמל מעודה הורשעה בהתעללות בפעוטות

עודכן לאחרונה: 9.12.2020 / 18:55

הגננת מראש העין הורשעה בשורת מקרי התעללות, ש-17 מהם תועדו בסרטונים, בפרשה שהציתה מחאת ענק ברחבי הארץ. בין היתר, ישבה מעודה על הפעוטות, קשרה את ידיהם, הרימה אותם באוויר והטיחה ברצפה, הצליפה וסטרה להם. "תשלמי על מה שעשית", קראו ההורים ופרצו בבכי בביהמ"ש

בווידאו: הגננת כרמל מעודה הורשעה בהתעללות בפעוטות/צילום: יותם רונן, עריכה: אסף דרורי

בית המשפט המחוזי מרכז הרשיע היום (רביעי) את הגננת כרמל מעודה בהתעללות בפעוטות חסרי ישע בגן שבבעלותה בראש העין. בסך הכול, מעודה הורשעה ב-18 מקרים של התעללות ותקיפה כלפי 11 תינוקות ופעוטות. כמו כן, הגישו הורי הפעוטות תביעה אזרחית נגד מעודה במטרה להשיג פיצוי של 2.5 מיליון שקלים.

במהלך הדיון, הורי הילדים קראו לעברה של מעודה "היום את נפרדת מ'לכאורה'. אין לכאורה על הדמעות של הילדים, על הטיפולים שהם עוברים", והוסיפו: "היום תשלמי על מה שעשית". הם פרצו בבכי בזמן שהשופט הקריא את העבירות. "לקחה פעוט בן שנה וחצי, הרימה מחולצתו, הוא צרח מכאבים והשאירה אותו קשור ובוכה על הרצפה", תיאר מקרה אחד שהתרחש.

"במשך עשר דקות ישבה על הפעוט, הצמידה ראשו למזרן. במקרה אחר הטילה פעוט מכיסא גבוהה אל הרצפה", המשיך השופט. "במקרים שונים העמידה פעוטות שונים במשך זמן ממושך על אף שבכו והתקשו לעמוד - כשפניהם מופנות לקיר".

הכרעת דין | כרמל מעודה, מפעילת גן 'בייבי לאב' בראש העין. המחוזי מרכז (לוד) 9 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
הואשמה ב-18 מקרים. מעודה בבית המשפט, היום/ראובן קסטרו

בין היתר, הגננת הואשמה כי כיסתה את ראשם של התינוקות בשמיכה, ישבה עליהם למניעת תזוזה, קשרה את ידיו של אחד הפעוטות באמצעות חוט למשך דקות עד שעות, אחזה כמה מהם בכוח והרימה אותם באוויר עד להטחתם ברצפה.

כמו כן, יוחסו לה עבירות של טלטול, העמדתם של תינוקות עם הפנים אל הקיר, לעתים למשך שעות, וכן כי הצליפה בהם באמצעות חיתול, סטרה להם, צבטה ומשכה את ראשם לאחור תוך חסימת אפם ופיהם.

עוד בוואלה!

ההתעללות בראש העין: סייעת מהגן של כרמל מעודה תואשם בתקיפה

לכתבה המלאה
בווידאו: תיעוד ההתעללות בפעוטות בגן של כרמל/צילום: מצלמות אבטחה, דוברות המשטרה

מעודה עלתה על דוכן העדים לפני כשלושה חודשים. מכיוון ש-17 מתוך המקרים תועדו בווידאו ולא הייתה מחלוקת לגבי התרחשותם, היא נדרשה להעיד רק לגבי מקרה אחד, שבו היא הכריחה ילד בגן לאכול את הקיא שלו - מקרה אותו הכחישה. "לא היה ולא נברא", אמרה מעודה. "אני לוקחת אחריות מלאה על מה שכן עשיתי. את המעשה הספציפי הזה לא עשיתי, הוא הוציא אוכל, ואכל אותו חזרה. לא הכרחתי אותו לאכול את זה. זה יכול לקרות בכל גן וגם בבית".

הכרעת דין | כרמל מעודה, מפעילת גן 'בייבי לאב' בראש העין. המחוזי מרכז (לוד) 9 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
"היום את נפרדת מלכאורה". הורי הילדים בבית המשפט, היום/ראובן קסטרו
הכרעת דין | כרמל מעודה, מפעילת גן 'בייבי לאב' בראש העין. המחוזי מרכז (לוד) 9 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
כרמל מעודה ואביה בבית המשפט, היום/ראובן קסטרו

החקירה נגד מעודה החלה בעקבות פרסום תיעוד של ההתעללות, כפי שנקלט במצלמות שהוצבו בפעוטון. התיעוד חשף מעשים קשים ואף הצית מחאת ענק ברחבי הארץ. הורי הפעוטות בפעוטון "בייבי לאב" שאותו הפעילה מעודה, נהגו להגיע לדיונים המשפטיים בתיק, ולא פעם קראו לעברה קריאות מספסלי הקהל.

מעט לאחר התפוצצות הפרשה אף הוצת ביתה של מעודה בראש העין, שבו היה גם הפעוטון. המצית, אדיר רצון, הורשע במסגרת הסדר טיעון בחודש יולי ונידון לשלוש שנות מאסר וחצי.

לפני כשנה הודיעה פרקליטות מחוז מרכז כי תגיש כתב אישום נגד לירז נתן, אחת הסייעות שעבדה בגן, בגין תקיפת קטין על ידי אחראי. הפרקליטות הודיעו לבאי כוחה של הסייעת כי נדחו טענותיהם בשימוע וכי יוגש נגדה כתב אישום. בנוסף לכך, הודיעה הפרקליטות לחשודים נוספים כי התיק בעניינם נסגר. הודעה על כך נמסרה גם לבאת כוחם של הורי הפעוטות שהיו בגן.

הכרעת דין | כרמל מעודה, מפעילת גן 'בייבי לאב' בראש העין. המחוזי מרכז (לוד) 9 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
ההורים באולם בית המשפט בהכרעת הדין לכרמל מעודה, היום/ראובן קסטרו

עו"ד איריס פיקר-סגל מפרקליטות מחוז מרכז (פלילי) מסרה בתום הדיון כי "בית המשפט קיבל את עמדתנו והרשיע את הנאשמת בעבירות התעללות ובתקיפת קטין על ידי אחראי. בית המשפט הראה בהכרעת הדין כי הוא משמש כמעין אביהם של הקטינים, בכך שהוא מגן עליהם".

היא הוסיפה כי "הילדים בגן היו בין הגילאים 0-3, כך שהם נעדרי כושר רטורי ולא יכלו לספר להוריהם מה קרה להם בגן. ההורים נתנו אמון בנאשמת, וכל יום הביאו את היקר להם מכל לגן. אנו מקווים כי הכרעת הדין תרתיע גננות וגננים אחרים מלבצע מעשים נוראיים שכאלה".

ח"כ אופיר כץ (הליכוד) מסר בתגובה כי "נעשה צדק, אבל צדק חלקי. הצדק האמיתי יהיה כשהיא תשב מאחורי סורג ובריח לזמן ממושך". הוא הוסיף כי "אמשיך להיאבק עד שהצעת החוק שלי שקובעת שכל מתעללת תשב בכלא תעבור, עד שאתקן את הליקויים בהתנהלות מערכת אכיפת החוק והמשפט בתיקים אלו, עד שתעבור הצעת החוק שלי לאיסור עיסוק עם חסרי ישע למי שהתעללה ועד שתהיה מעטפת שיקום לנפגעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully