וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות התנגדות האב: בית המשפט אפשר לשני אחים בני 15 להתחסן נגד קורונה

עודכן לאחרונה: 5.7.2021 / 18:00

בית המשפט לענייני משפחה בחיפה נעתר לבקשתם ולבקשת אמם. השופטת דחתה את עמדת האב לפיה אין דחיפות בחיסון, וקבעה כי שמירה על בריאותם וכיבוד רצונם של הנערים מחייבים את מתן החיסון. "יש בהחלטה מסר חשוב של כיבוד עצמאותם"

בית המשפט לענייני משפחה בחיפה נעתר לבקשת שני אחים בני 15 ואמם שביקשו להתחסן נגד נגיף הקורונה. זאת, על אף שאביהם של הנערים התנגד לכך. בהחלטה, שהתקבלה בשבוע שעבר במסגרת בקשה שהגישה האם, קבע בית המשפט כי בנסיבות העניין, טובת הנערים, שמירה על בריאותם וכיבוד רצונם החד משמעי מחייבים את מתן החיסון.

נשיאת בתי משפט השלום בחיפה, השופטת שלי אייזנברג, כתבה בהחלטה כי בית המשפט הסתמך על ההמלצה העדכנית כפי שפורסמה באתר האינטרנט של משרד הבריאות בחודש יוני, להרחיב את החיסונים נגד נגיף הקורונה בקרב בני 12-15, נוכח העלייה בתחלואה בקרב ילדים וההתפרצויות האחרונות בבתי הספר במודיעין בבנימינה כתוצאה מווריאנטים שונים.

מנגד, השופטת דחתה את עמדת האב לפיה אין דחיפות בחיסון, עמדה שהושמעה בין היתר בריאיון טלוויזיוני שנערך עם פרופ' גבי ברבש, בו הביע את דעתו בעניין לפיה המגמה הכללית בארץ היא להתחסן אולם אין דחיפות בעניין.

מתן חיסון לנער. יונתן זינדל, פלאש 90
רוצים להיות כמו כולם/פלאש 90, יונתן זינדל

בית המשפט נתן משקל בהחלטתו לעמדתם של הנערים, שהובאה באמצעות עו"ד סנדרה בוכהיים דה-וינד, שמונתה לייצג אותם. לדברי הנערים, החיסון יקנה להם תחושת ביטחון להמשיך ולעסוק בפעילויותיהם הספורטיביות כמו גם לבוא במגע עם בני גילם. זאת, מאחר ושני הנערים ספורטאים פעילים, משתתפים בתחרויות ובאים במגע עם בני נוער רבים ואחרים.

עוד נכתב בהחלטה כי "הקטינים מעוניינים בקבלת החיסון. הם נימקו את רצונם נוכח צרכיהם ואורחות חייהם. לא התרשמתי כי הקטינים מושפעים ממי מהוריהם ו/או מוסתים".

עוד בוואלה!

פרופ' גליה רהב: מות המח"ט והצוערת קשור לחיסונים? זה מגוחך

לכתבה המלאה
בווידאו: בתו של רה"מ בנט מתחסנת/צילום: משה עמר, דוברות כללית מחוז שרון שומרון

עו"ד סנדרה בוכהיים דה-וינד, שייצגה את הנערים אמרה כי "ישנה חשיבות רבה לכך שבית המשפט יתייחס לרצונם של הילדים ולהבנה כי מדובר ברצון עצמאי שלהם שאינו קשור לקונפליקט או לחילוקי דעות בין ההורים ואף לא תלוי בהשפעה של אחד מהם.

"הם לחלוטין מבינים את היתרונות והחסרונות בפעולת החיסון. יש בהחלטה מסר חשוב של כיבוד עמדתם העצמאית של הקטינים, לאור גילם ובגרותם, וראייתם כבני אדם בעלי זכויות עצמאיות".

"אני שמח מאד שבית המשפט נענה לבקשת הילדים והבין שהבריאות של הילדים היא מעבר למחלוקות כאלה ואחרות בין ההורים", אמר עו"ד יוסי גרינשטיין המייצג את אם הילדים.

במקביל, האם מסרה לוואלה! כי "כל אשר עומד לנגד עיניי הינו טובת הילדים ובריאותם וצר לי על התנגדותו חסרת הבסיס של האב לחיסון הילדים בתקופה שכזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully