וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוני נומה מונה לפרויקטור הקורונה בנתב"ג; בנט: נקדם חיסונים במקום סגרים

עודכן לאחרונה: 1.7.2021 / 14:58

אחרי זמן רב בו הוגדרו ירוקות, ת"א, הרצליה וכפ"ס הפכו לצהובות לפי דירוג הרמזור עקב זינוק במספר הנדבקים בנגיף. בישיבת הממשלה בנט הודיע על מינויו של נומה, לשעבר ממונה הקורונה במגזר החרדי, ואמר כי "לא תמיד החיסון יעבוד, יכולים להיות וריאנטים שיהיו עמידים"

ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע היום (ראשון) על מינויו של רוני נומה לפרויקטור הקורונה הייעודי לטיפול במעברים בנתב"ג. בנט אמר בישיבת הממשלה כי המינוי נעשה בתיאום עם שרי התחבורה, הבריאות והפנים וכי תפקידו יהיה למנוע כניסת וריאנטים מהעולם לתוך ישראל.

"האחריות תהיה טיפול עכשיו בהסתכלות כלפי העתיד. לא תמיד החיסון יעבוד, יכולים להיות וריאנטים שלא יהיה להם חיסון. לכן, ישראל, שאין בה הרבה מעברים, היא מעין מדינת אי ואין סיבה שזה יקרה אצלנו", הדגיש בנט.

נומה, אלוף במיל' שכיהן בשורה ארוכה של תפקידים בכירים בצה"ל, מונה במרץ 2020 לנהל את משבר הקורונה בעיר בני ברק בעקבות התפרצות מוגברת של מגפת הקורונה בעיר. בהמשך הפך לממונה הקורונה במגזר החרדי במשרד הבריאות.

בנט התייחס לעבודה השוטפת של הממשלה החדשה וציין כי "יש הרבה דברים על סדר היום, ממינוי פרקליט המדינה, ועד לאישור תקנות הקורונה. שיתוף הפעולה בממשלה פשוט מצוין. העבודה בין השרים, העזרה ההדדית, פשוט מצוין".

רוני נומה מפקד פיקוד העורף תמיר ידעי בני ברק  14/04/2020. ראובן קסטרו
האחראי על נתב"ג. נומה ומפקד פיקוד העורף תמיר ידעי בבני ברק, אפריל/ראובן קסטרו

מינויו של נומה מגיע בצל התפרצות הקורונה המחודשת בארץ, ובמשרד הבריאות הודיעו הבוקר כי תל אביב, הרצליה וכפר סבא הפכו מערים ירוקות לצהובות, לפי דירוג הרמזור. גם היישובים צופים ואביאל הפכו לצהובים. לפי הדירוג, בנימינה-גבעת עדה נותרה אדומה, ואילו מודיעין-מכבים-רעות וכוכב יאיר עדיין מוגדרות ערים כתומות.

בתוך כך, בצה"ל דווחו הבוקר על 11 חיילים שאובחנו כמאומתים לקורונה. זאת, לאחר שביום חמישי האחרון התגלו חמישה מאומתים, אחת מהן אזרחית עובדת צה"ל.

חלק ניכר מהנדבקים מגיעים ממערכת החינוך, כשבתל אביב התגלו 13 תלמידים מאומתים בבית הספר לאומנויות, וארבעה נוספים בבית הספר גבריאלי. בבית הספר אריק איינשטיין בפתח תקווה אובחנו שמונה תלמידים כמאומתים לנגיף.

עוטים מסיכות בקניון עזריאלי חיפה, 25.6.21. שלומי גבאי
עוטים מסיכות בקניון חיפה, שישי/שלומי גבאי

חובת עטיית המסיכות בחללים סגורים הוחזרה בשישי ברקע העלייה הנקודתית בתחלואה שחלה בכמה מוקדים בישראל. עם זאת, המשטרה תתמקד בעיקר באכיפה נגד מפרי בידוד, ולא צפויים להינתן דוחות על אי עטיית מסיכה בחלל סגור. מחר צפוי קבינט הקורונה החדש להתכנס בפעם הראשונה מאז הקמת הממשלה, והשרים ידונו בו בצעדים למניעת התפשטות מחודשת של הקורונה ובלימת זן הדלתא בישראל.

בשישי פרסם משרד הבריאות כי אובחנו 227 בני אדם כמאומתים לנגיף הקורונה. זהו המספר הגבוה ביותר של מאומתים ביממה מאז ה-7 באפריל, אז אובחנו 276 נדבקים. על פי הנתונים, כ-120 מהמאומתים הם תלמידים ואנשי צוות במערכת החינוך, 37 בני משפחותיהם ו-12 נוספים נדבקו בחו"ל. כל המאומתים לא פיתחו תסמינים, או שפיתחו תסמינים קלים בלבד, כשמצב החולים הקשים נותר יציב ועומד על 24 חולים, 80% מהם לא מחוסנים.

בווידאו: רה"מ בנט מבטיח לקדם מסיכות במקום הגבלות וחיסונים במקום סגרים/מערכת וואלה!

בצל ההתפרצות המחודשת, יתכנס היום קבינט הקורונה, לראשונה במתכונתו החדשה. בכירי משרד הבריאות צפויים להציג בפני השרים שתי חלופות שעל בסיסן תיגזר תכנית הפעולה שתורה על ההחמרה בהגבלות וצמצום התקהלויות.

החלופה הראשונה שתוצג היא במצב בו יאושפזו בבתי החולים כ-300 חולים קשים - תינתן הוראה על צמצום התקהלויות ועטיית מסיכות במרחב הציבורי. החלופה הזו, לפיה בשלב זה ממשיכים להקל בהנחיות, מתאימה לכך שכעת ישנם רק 26 חולים קשים בארץ, בהם 80% שאינם מחוסנים, וכן לכך שעל פי הערכות, החיסון יעיל בהגנה מפני תחלואה קשה ותמותה ביותר מ-90%. מנגד, במשרד הבריאות יטענו בפני השרים כי בתי החולים מלאים בשל וירוסים שונים, ולמרות אחוז המחוסנים הגבוה, ישנם עדיין רבים שאינם מחוסנים - כך שתכנית פעולה כזאת יכולה לגרור את המערכת לסחרור וחוסר שליטה במגפה.

החלופה שנייה, עליה ימליצו בכירי המשרד, היא צמצום תחלואה באמצעים מידתיים, כך שאם מספר המאומתים יגיע לאלף ביום בממוצע שבועי - יורו על החמרת ההגבלות ההתקהלות ועטיית מסיכות במרחב הציבורי. במשרד יתעקשו שלא להגיע לאלף נדבקים ביום, כי אז לא תהיה אפשרות יעילה לקטיעת שרשראות ההדבקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully