וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דחייה נוספת במשפט נתניהו: בקשת הפרקליטות התקבלה, הדיונים יתחדשו בעוד שבועיים

עודכן לאחרונה: 5.7.2021 / 10:00

בית המשפט קיבל את בקשת הפרקליטות לדחות את העברת חומרי החקירה בתיק 4000, לאחר שטענה שלא תצליח לעבור על כל חומרי המדיה הדיגיטלית של מנכ"ל וואלה! לשעבר בזמן שהוקצב לה. הדיון ידחה ל-19 ביולי, כשיומיים לאחר מכן תחל פגרת בתי המשפט והוא ייקטע פעם נוספת

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל היום (שני) את בקשת הפרקליטות אמש לדחיית העברת חומרי המדיה הדיגיטלית של העד אילן ישועה, מנכ"ל וואלה! לשעבר. בקשתם להארכה באה על רקע הטענה כי לא יצליחו לסיים את המלאכה בזמן הקצוב הניתן להם בתחילה. אי לכך, הדיון יתחדש ב-19 ביולי.

במקור הורה בית המשפט לפרקליטות להעביר את החומרים עד היום, ה-5 ביולי, אך בפרקליטות הסבירו כי הם לא יוכלו לסיים את המלאכה עד לתאריך זה, וביקשו ארכה עד ל-11 ביולי. הסנגורים של הנאשמים בתיק 4000, שאול ואיריס אלוביץ, בעלי השליטה בקבוצת בזק-וואלה! ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו אומנם הסכימו לדחייה אך מתחו ביקורת על הפרקליטות.

משמעות הבקשה לדחייה היא כי יישארו יומיים בלבד לעריכת דיונים משפטיים בתיק לפני 21 ביולי - מועד היציאה לפגרת הקיץ של בתי המשפט, הנמשכת עד חודש ספטמבר. בחודש זה יכולים להתקיים רק דיונים מועטים בשל חגי תשרי, כך שבפועל - דיוני ההוכחות יתחדשו באופן סדיר ורציף רק אחרי החגים.

בווידאו: אילן ישועה, איריס ושאול אלוביץ' בבית המשפט המחוזי בירושלים/צילום: רוני כנפו
אילן ישועה במשפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 7 ביוני 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
אילן ישועה בבימ"ש מחוזי ירושלים, חודש שעבר/פלאש 90, יונתן זינדל

"המאשימה מודעת לכך שהארכה המבוקשת על ידה תביא לביטולם של מספר דיונים נוספים, ואינה מקילה בכך ראש", נכתב בהודעת הפרקליטות בה ביקשה את הדחייה. "עם זאת, כפי שציין בית המשפט הנכבד עצמו בהחלטה שנתן, ההחלטה הנוגעת לאופן ביצוע החיפוש - הן ביחס למעבר פרטני על מאות אלפי תכתובות והן ביחס לקביעה כי הגורמים שיעברו על החומרים יהיו הפרקליטים המטפלים דווקא - היא חריגה", צויין.

במהלך החקירה הנגדית של ישועה טען פרקליטו של אלוביץ', עו"ד ז'ק חן, כי הוא מצא במקרה תכתובות של ישועה עם יצחק הרצוג, שלטענתו מוכיחות כי ישועה נענה לשורת בקשות של הרצוג. לטענת חן, התכתבויות אלה מוכיחות כי לא הייתה היענות חריגה מצד ישועה לדרישות הסיקור מצד נתניהו, כפי שטוענת התביעה. בתגובה דרשו הסנגורים כי הפרקליטות תעבור על תכתובות המסרונים והדוא"ל של ישועה עם פוליטיקאים ואנשי תקשורת, ותעביר את החומרים הרלוונטים להגנה. בית המשפט נענה לבקשה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully