וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישועה על הסיקור של הרצוג: "רציתי לאזן את העוול שגרמנו לו בתקופת הבחירות"

עודכן לאחרונה: 31.5.2021 / 14:52

החקירה הנגדית של מנכ"ל וואלה! לשעבר במסגרת תיק 4000 נמשכת בבית המשפט המחוזי בירושלים. סנגורו של רה"מ העלה בדיון את מערכת היחסים של ישועה עם הרצוג ועם גורמים פוליטיים ועסקיים אחרים, תוך ניסיון להראות שהסיקור החיובי שמיוחס לנתניהו לא היה מנת חלקו בלבד

בווידאו: אילן ישועה ושאול אלוביץ' בבית המשפט המחוזי/צילום: רוני כנפו

החקירה הנגדית של מנכ"ל וואלה! לשעבר אילן ישועה, במסגרת תיק 4000, נמשכת היום (שני) בבית המשפט המחוזי בירושלים, על ידי סנגורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עו"ד בעז בן צור. זהו היום ה-12 לחקירה הנגדית של ישועה, העד הראשון במשפטו של נתניהו - הנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים.

החומרים שסיפק ישועה למשטרה הם אלו שהביאו לפתיחת תיק 4000. בתיק זה נאשם ראש הממשלה כי העניק הטבות רגולטוריות לבעלי האתר לשעבר בתמורה להטיית הסיקור באתר, ומיוחסות לו במסגרתו עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים לכאורה.

הדיון היום נסב בין היתר סביב מערכת היחסים של ישועה עם יצחק הרצוג, ובשאלה אם מדובר הייתה במערכת יחסים קרובה או בשיח של אינטרסים. סנגורו של נתניהו המשיך במהלך הדיון לנסות והדגים כי הסיקור החיובי שמיוחס לנתניהו לא היה מנת חלקו בלבד, אלא של שלל גורמים פוליטיים ועסקיים נוספים.

אילן ישועה במשפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 31 במאי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
המשיך את עדותו בבית המשפט המחוזי בירושלים. ישועה, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

ישועה נשאל כמה פגישות קיים עם הרצוג, ולכך השיב ישועה כי היו ככל הנראה שניים או שלושה מפגשים, כמו גם שיחות והתכתבויות. עו"ד בן צור שאל את ישועה האם קיווה שהרצוג, שהיה אז יו"ר המחנה הציוני, יזכה בבחירות ב-2015, ומנכ"ל וואלה! לשעבר ענה שכן. עוד אמר ישועה כי עם נתניהו הוא נפגש רק פעם אחת, ובכך רצה בן צור להראות שמערכת היחסים של ישועה עם הרצוג הייתה משמעותית יותר.

בן צור: אני מציע שהייתה לך אפס קרבה עם ראש הממשלה וקרבה רבה עם הרצוג, נכון או לא?

ישועה: ממש לא נכון, לא הייתה קרבה עם הרצוג.

בהמשך הוצגה התכתבות בין ישועה לעורך וואלה! לשעבר, אבי אלקלעי, בו כתב כי "שאול רצה שביבי ינצח לדעתי. היה ברור מי אני רוצה". לאחר מכן הוצגו התכתבויות אחרות בין הרצוג לישועה, בהן הבטיח מנכ"ל וואלה! לשעבר כי יסייע לו בדברים הנוגעים לסיקור: "אם צריך משהו דבר איתי. בלי היסוס בטוח בצדקתך". מוצגת התכתבות נוספת בה כותב הרצוג: "כשיש פיגוע בתל אביב לא ברור לי מדוע השלמת חקירה קצרה מאוד שעשיתי לפני עשרה ימים היא כותרת ראשית כבר כמה שעות. תוכל להציץ?", ולכך משיב ישועה: "מטפל".

בן צור: הפנייה יקירי, היא פנייה שמעידה על קירבה?

ישועה: או שכן או שלא.

שאול אלוביץ' במשפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 31 במאי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
שאול ואיריס אלוביץ' עם עורכי דינם בבית המשפט, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

כשנתבקש להשיב על סוג האייטמים שעלו באתר וואלה! על הרצוג, כולל על חקירה שעבר ברשות לניירות ערך, אמר ישועה כי הרצוג "קופח על ידינו, נחבט על ידינו, נלחמנו ממש בתקופת הבחירות. הרגשתי לא בנוח ולכן כשהוא פנה, כשהוא בעצם כבר היה בשלהי החיים הפוליטיים, נערתי לו ואני מסכים שזה לא בסדר".

עם זאת, ישועה ציין כי דוגמת הרצוג מעידה על ההבדל ביחס הסיקור בינו ובין נתניהו: "מספר המקרים עם הרצוג בדיוק מדגים את ההבדל שדיברתיו על מול המקרים של הסיקור המוטה של ראש הממשלה ורעייתו. פשוט הנדפול. חלק מקרים של צבע (כתבות צבע - מ"כ), משהו על אבא שלו, נאומים שלו באו"ם, מקרה שניים כאלה והם מבטאים את התחושה הלא נוחה שהייתה לי.

בן צור: אתה אומר אולי זה לא בסדר אבל רציתי לאזן, נכון?

ישועה: רציתי לאזן את העוול שגרמנו בתקופת הבחירות. אבל האיזון פה הוא מגוחך

בהמשך הועלו בקשות של הרצוג בפני ישועה הנוגעות לשינוי כותרות באתר וואלה!, כולל בקשה שלו לכותרת - "ניצחון מוצג להרצוג למרות ההתקפות נגדו". ישועה הודה שהבקשה נענתה, על אף שינוי קל בנוסח, וכי פנה לאלקלעי העורך בבקשה כי הכותרות באייטם "יחוזקו", וכי הוא ביקש שייעשה אייטם נוסף על הרצוג, כתבה מקיפה על כל הניסיונות של שלי יחימוביץ' "להכשילו". ישועה נשאל האם להזדהות של ישועה עם הרצוג אייתה איזושהי השפעה על הכותרות שעלו לגביו באתר.

ישועה: זה קורה הכל אחרי שכבר הפסיד בבחירות (הרצוג - מ"כ). בתקופת הבחירות פעלנו נגדו ללא רחמים. הרמה של ההזדהות היא לא משהו שהעסיק אותי. היה לי לא נוח עם מה שהיה בעבר.

אילן ישועה במשפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 31 במאי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"האיזון פה הוא מגוחך". ישועה מגיעה לדיון בבית המשפט המחוזי בירושלים, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

לו"ז שלב ההוכחות

קבוצת העדים הראשונה בתיק 4000 תכלול מלבד ישועה גם בכירים נוספים לשעבר בוואלה! וכן את עד המדינה שלמה פילבר, שהיה מקורב לנתניהו וכיהן כמנכ"ל משרד התקשורת בתקופה הרלוונטית.

קבוצת העדים השנייה הייתה אמורה לכלול גם היא עדים שקשורים לתיק 4000, אולם לאחרונה החליטו בפרקליטות להעביר אליה את איש העסקים ארנון מילצ'ן ואת העוזרת האישית שלו, הדס קליין. השניים הם עדי מפתח בתיק 1000, במסגרתו מואשם ראש הממשלה במרמה והפרת אמונים בשל קבלת מתנות בסכומי עתק ממילצ'ן ומהמיליארדר ג'יימס פאקר. פרשת טובות ההנאה הייתה אמורה לחתום את שלב ההוכחות, אולם לאחר שהתברר לפרקליטות כי מילצ'ן היה בקשר עם סנגורו לשעבר, עו"ד בעז בן צור, שמייצג היום את נתניהו, הוחלט להקדים את עדויותיהם של מילצ'ן וקליין.

אחרי שיסתיימו העדים הקשורים לתיק 4000 תעבור התביעה לתיק 2000, שעוסק בשיחות שהוקלטו בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס. נתניהו נאשם בתיק זה במרמה והפרת אמונים, בעוד מוזס מואשם כי הציע לנתניהו שוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully