וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג הכתיב לישועה כותרת עם נצחונו בפריימריז: "להראות שליטה על הכלבה"

עודכן לאחרונה: 26.5.2021 / 9:05

מנכ"ל וואלה! לשעבר עלה בפעם התשיעית לדוכן העדים במסגרת החקירה הנגדית בתיק 4000. כשבוע לפני הבחירות לנשיאות, הציגה עו"ד של איריס אלוביץ' את בקשתו של הרצוג, שהתגלתה לצוות ההגנה רק במקרה לאחרונה. השופט בר-עם: "נשגב מבינתי איך זה סווג כחומר לא רלוונטי"

בווידאו: חקירתו הנגדית של אילן ישועה/מערכת וואלה!

החקירה הנגדית של מנכ"ל וואלה! לשעבר אילן ישועה, במסגרת תיק 4000, נמשכה הבוקר (שלישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים, על ידי עורכת הדין של איריס אלוביץ', עו"ד מיכל רוזן עוזר. זהו היום התשיעי לחקירה הנגדית של ישועה, העד הראשון במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו - הנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים.

החומרים שסיפק ישועה למשטרה הם אלו שהביאו לפתיחת תיק 4000. בתיק זה נאשם ראש הממשלה כי העניק הטבות רגולטוריות לבעלי האתר לשעבר בתמורה להטיית הסיקור באתר, ומיוחסות לו במסגרתו עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים לכאורה.

אילן ישועה במשפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 18 במאי 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
"פעם אומרים לי ככה ופעם ככה", ישועה בחקירתו הנגדית./פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

עו"ד רוזן עוזר הציגה בפתח הדיון התכתבות בין ישועה ואיריס אלוביץ' מ-19 בנובמבר 2016:

רוזן עוזר: זו שיחה בטונים צורמים. איריס אומרת לך 'אני לא רוצה שנהיה ביביתון. אני רוצה שנהיה מאוזנים. מה האג'נדה שלנו?'. למה איריס מתכוונת כשהיא מדברת על איזון? מה צריך לאזן?
ישועה: את אומרת פה שהיא לא רוצה להיות ביביתון. לפני שני עמודים היא אמרה שהיא רוצה להיות ישראל היום בחלק מהדברים. האיזון זו מילה פה שנזרקת בלי מטרה ברורה.

רוזן עוזר: אתה בוחר משפט אחד ולא עונה לשאלה.
ישועה: יש נקודות לאיריס בהתכתבויות שהיא לא רוצה להיות ביביתון, ובאותן שיחות היא אומרת גם ההיפך. אני לא יודע איך אני אמור להתייחס לשיחה שפעם אומרים לי ככה ופעם אומרים לי ככה.

רוזן עוזר ממשיכה ומפנה לתכתובת של השניים מ-13 ביוני 2016:

רוזן עוזר: היא (איריס) כותבת לך 'תראו מה קלמן ליבסקינד' כותב, ואתה אומר 'כל מילה בסלע והלוואי שהוא היה בוואלה!'. כשאיריס מציעה את השם של גיא בכור אתה מתלהב, וריקלין (שמעון) אתה מתלהב, ועל ארז תדמור אמרת שהוא יהפוך את המקום למטורף.
ישועה: נכון. בהתחלה לא הכרתי אותו, אחרי זה הבנתי שאנחנו לא רוצים אותו.
רוזן עוזר: אתה החמאת לה הרבה פעמים, למשל בשיחה שראינו שאמרת שהיא חכמה ולא מתלהמת. ויש עוד שיחות שאתה מחמיא ומדבר עליה עם שאול, ואומר שהיא יכולה להיות עורכת, יסודית. בעדותך הראשית העדת שאיריס אמרה לך 'תוריד את הידיעה כי השבוע הוא צריך לחתום לי, בשבוע הבא הוא צריך לחתום לי'. תאשר לי שאת המלים 'השבוע ובשבוע הבא הוא צריך לחתום לי' איריס לא אמרה לך אף פעם?
ישועה: שאול נראה לי.

עוד בוואלה!

ישועה: הבעתי התנגדות לדבריו של ראש הממשלה - המציאות הייתה שהופעל עליי לחץ

לכתבה המלאה
אילן ישועה במשפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 18 במאי 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
"האיזון זו מילה שנזרקת בלי מטרה ברורה", ישועה, היום/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

רוזן עוזר: לך היתה עמדה אישית נגד כחלון כבעלים של כמה דירות. התנגדת מאוד לרעיון של מס דירה שלישית?
ישועה: התנגדתי לזה, כן.

רוזן עוזר: והיתה גם כתבה שהכנת וכמעט שיגרת לפרסום, ושאול ואיריס עצרו אותה ואמרו שהיא 'ערסית מדי', זוכר?
ישועה: יכול להיות. בתוך הקמפיין לפעמים היו אומרים לי 'אל תעלו', בעיקר כי שאול חשש מהתגובה שלו. לפעמים התחלפו בתפקידים וגם צחקנו על זה. לפעמים שאול לוחץ ואיריס בולמת ולהיפך (...) הדובר היה אומר לפעמים לטל שלו שיודעים מה עושים לו, ואני העברתי את זה לשאול ואיריס. לא זוכר את ההקשר, היה קמפיין גדול נגדו, אבל לפעמים היה חשש ואז נאמר לי להוריד. יכול להיות זה אחד המקרים.

ישועה להרצוג: "אם צריך משהו דבר איתי"

רוזן עוזר התייחסה לחקירה של יצחק הרצוג במשטרה בחשד לקבלת תרומה אסורה בהקשר לתרומות בפריימריז. היא מציגה תכתובת בה ישועה כתב להרצוג לאחר החקירה "אם צריך משהו דבר איתי".

רוזן עוזר: אתה אומר לו (הרצוג) 'בכל עת, בלי היסוס, בטוח בצדקתך'. בחקירה הנגדית שאלתי אם יזמת פנייה לפוליטיקאי והצעת עזרתך, אמרת שאתה לא זוכר דבר כזה.
ישועה: עכשיו כשאת מראה, זה מזכיר. מקרה נדיר.
רוזן עוזר ממשיכה להקריא התכתבות של ישועה עם הרצוג: אתה כותב 'יונית היתה נוראית, בלתי נסבלת. אתה היית 10'. אתה שוב מציע את עזרתך להרצוג. גם את זה לא זכרת?
ישועה: לא
רוזן עוזר: מי זאת יונית?
ישועה: יונית לוי
רוזן עוזר מתייחסת להתכתבויות נוספות של ישועה עם הרצוג: הוא כותב שלא ברור למה השלמת חקירה, זה כותרת ראשית אחרי הפיגוע. ואתה אומר לו 'מטפל'. שתי דקות לאחר מכן אתה כבר בטלפון עם מיכל קליין (לשעבר ראש מחלקת החדשות בוואלה!) ומדורדרת הידיעה.

רוזן עוזר ממשיכה: אתה יודע לפנות לפוליטיקאים וליזום מולו (הרצוג) עזרה, ולהגיד לו 'תיעזר בכל עת', ובאורח פלא בלי שום התנגדות בשתי דקות ידיעה יורדת.
ישועה: גם אם מטעם ראש הממשלה היו במשך כמה שנים שלוש-ארבע פניות, זה היה נענה באותה צורה. מה שאנחנו רואים שלעבודה מול הרצוג, הוא בא לריאיון זה לא שערך כותרת. את אומרת שהריאיון היה חיובי. יכול להיות. אבל אחרי תקופה ארוכה של קיפוח קשה שלו בבחירות 2015 - יכול להיות שחשתי ככה.

רוזן עוזר חוזרת לתכתובת לאחר ניצחונו של הרצוג על שלי יחימוביץ' בפריימריז לראשות המפלגה: אני מוכרחה להגיד שאתה פשוט משקר. הוא אומר לך 'תודה, אשמח שהכותרת תהיה ניצחון מוחץ להרצוג, למרות ההתקפות, אני חייב להראות שליטה והדרה של הכלבה (חימוביץ')'. ואתה משיב 'בסדר, מטפל. אני בהוואי, אבל אנחה את אבי (אלקלעי, לשעבר עורך ראשי בוואלה!)'.

רוזן עוזר: הסתירו מאיתנו חומר

עורכי הדין העלו כי יש התכתבויות שהוסתרו מהם.

רוזן עוזר: כשאנחנו באנו לחקירה הנגדית, ואמרנו שהתביעה הסתירה חומר - עכשיו אנחנו רואים שמדובר במטע שלם.
הפרקליטה יהודית תירוש: ה'רול' הוגש בהסכמת שני הצדדים. נכון שהתכתובות עם בוז'י הרצוג לא נתפשו בעינינו כחומר חשוב.
עו"ד ז'ק חן, סניגורו של שאול אלוביץ': צוות ההגנה של אלוביץ' גילה על ההודעות עם הרצוג רק באמצע החקירה הראשית של ישועה ב-23 באפריל.
רוזן עוזר: מה שטוענת התביעה זה שמדובר בחומר שהועבר אלינו בטעות.
תירוש: הסיווג של מה הוא חומר חקירה נעשה על ידי המשטרה.
השופט משה בר-עם: נשגב מבינתי איך זה סווג כחומר לא רלוונטי.

השופטת רבקה פרידמן-פלדמן: לפי מה שאת אומרת החומר לא היה אמור להימסר להגנה. אני לא סתם שואלת כי אולי צריך לעשות בדיקה מחודשת? האם יש להגנה את כל התכתובות בפועל מהטלפון הזה של ישועה? האם כל הטלפון 'as is'? שהמדינה גם לא עברה עליהם? אני שואלת כי אולי צריך לחזור למשטרה ולהגיד להם תבדקו מחדש.
תירוש: אני לא יודעת לענות על השאלה הזו.

יצחק הרצוג. אתר רשמי, מערכת וואלה!
פרסם התנצלות מיידית. הרצוג/מערכת וואלה!, אתר רשמי

בתוך כך, הרצוג, שנמצא בימים אלו במרוץ לנשיאות המדינה, פרסם התנצלות מיידית בתגובה לאמירות שעלו במשפט: "הבוקר פורסמו דברים שאמרתי בלהט מאבק פוליטי יצרי ב-2013 על שלי יחימוביץ', שכנגדה התמודדתי בפריימריז אותה עת. בין יריבים פוליטיים יש תקופות סוערות יותר ופחות. שלי ואני שוחחנו לא אחת מאז אותה תקופה סוערת והתקדמנו הלאה. אך אני מוצא מקום להתנצל בפניה וגם ציבורית על האמירה המיותרת שלא היה לה מקום".

שאול אלוביץ' במשפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 18 במאי 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
אלוביץ' בבית המשפט המחוזי בירושלים, היום/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

רוזן עוזר המשיכה והתייחסה להתכתבויות של ישועה עם אילן שילוח וכתבות שעלו בעקבותיהן:
רוזן עוזר: אתה דיווחת לפרקליטות על הקשר הזה עם אילן שילוח? על זה שהבן שלך עבד אצלו, שעשיתם ב'מטומי' 400 אלף דולר, אתה סיפרת את כל זה?
ישועה: לא. לא נשאלתי ולא סיפרתי.
רוזן עוזר: רואים אותך מסייע לאג'נדה של אילן שילוח, שלא רק שהבן שלך עבד איתו, אלא הבן שלך עבד אצלו. ואתה מסייע לו בהערכת ידיעות, וכותרות והכל תוך דקות.
ישועה: בתקופה הזו אין לי קשר כלכלי איתו, והבן שלי כבר עזב. כשפרץ הנושא של תיק 4000 ראשונה שכתבה עלי גידופים היתה אשתו של אילן שילוח. היא זכרה שהיא חברה שלהם וכתבה עלי גידופים. לימים היא מחקה את זה. אילן שילוח אמר שלא כותב על הפרשה בגלל שהוא חבר של אור (אלוביץ'). היתה שם חברות מאוד אמיצה, וספציפית התבקשתי על ידי אור לסייע לאילן שילוח.
רונן עוזר: בינואר 2015, עדיין לבן שלך היו שם מניות שמכר. תקרא לזה גרושים או מה שאתה רוצה, אבל ב-2013 בוודאי שלא יכול לומר שלא היו עניינים כלכליים בינך לבין אילן שילוח.
ישועה: מתי? הוא כבר לא היה שם.

שאול אלוביץ' במשפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 18 במאי 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
אלוביץ' במשפט, היום/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

רוזן עוזר אומרת כי היו פגישות ושיחות עם ערן טיפנברון (עורך ראשי בוואלה! כיום) שישועה לא הזכיר, שמראות כי האחרון נתן מידע פנימי על ידיעות אחרונות וההוראה לפרסומים נגד וואלה!.

רוזן עוזר: לרגע לא הזכרת שיח שבו טיפנברון אומר שצריך לתת 'פייט' ורק איתו אתה יכול לנצח. לך היה אדם בתוך ידיעות אחרונות שנותן נתונים מתוך ידיעות אחרונות ואומר ש'צריך ללכת איתי', כי המאבק פה הוא של ידיעות נגד בזק. האם זה מזכיר לך משהו? מר טיפנברון אומר לכם ש'יש הוראה ללכת לכם על הראש'. עורך של ynet מוסר לך 'אינסייד אינפורמיישן' מתוך המערכת שלך. שולח לך כנראה התכתבות. אומר לתת קרדיט שלילי בכל מקום, את זה שכחת ישועה? כל הדבר הזה שמוסר שיש מידע פנימי.
ישועה: פעם אחת. עם שאול נלחמתי למצוא מישהו שהוא כמו (...) שכחתם שאמרתי ששאול הנחה למצוא עורך כמו בידיעות וב-ynet. ובינואר 2015, שאול אמר לי שאם היה עורך כמו של הגדול, הדברים היו קורים כמו שצריך.

ישועה: בן עובדיה הועזבה בגלל דרישה של שרה נתניהו שהועברה על ידי הזוג אלוביץ'

רוזן עוזר מציגה התכתבויות ופנויות מכתבים שנעשו לישועה בנוגע לשמועות על התפטרותה של טלי בן עובדיה (עורכת וואלה! לשעבר), ואומרת כי ההתפטרות נגעה לסיקור סכסוך בחברת פלאפון.

רזון עוזר: אתה כותב לאיתן מדמון (מנכ"ל גלובס לשעבר) 'אתם הולכים להעלות ידיעה כי טלי עוזבת בגלל אופן הסיקור של פלאפון. אנחנו מכחישים באופן מוחלט. לך אני אומר היא תעזוב בעוד מספר שבועות, אני אתן את הידיעה בבלעדיות וגם את ההסבר'. אתה חששת שזה ייראה כאילו אתה מנכ"ל של אתר שעוזבים אותו.
ישועה: טלי בן עובדיה הועזבה בגלל דרישה של שרה נתניהו שהועברה על ידי שאול ואיריס אלוביץ'. הקטע של ערוץ 10 אני זוכר את זה, היא מאוד לא רצתה לעזוב, לקח לי זמן לשכנע אותה. זה היה חד משמעי. הסתרתי את הסיפור של שרה ממנה. לקח זמן עד שסיפרתי את זה. לא חושב שסביב פלאפון היה ויכוח משמעותי. זוכר שלא היה ויכוח סביב זה. היא ביקשה שנמתין קצת, חששתי שזה יתפוצץ ותגיד מה היא חושבת על הנושא של הבקשות שביקשנו. כשאני כותב לשאול אין שום מילה על פלאפון או בעיה אחרת.
רוזן עוזר: אנחנו רואים ויכוח, עימות בנושא סיקור פלאפון שגם נכתב עליו בעין השביעית, שעולה בהתכתבות וראיות מזמן אמת. אנחנו רואים שאתה חושש שתסוקר כמנכ"ל שעוזבים אותו. לא חשבת שזה ראוי לציון בחקירה הראשית שלך?
ישועה: כל זה לא נכון. זה לא הסיבה לעזיבתה של טלי.

רוזן עוזר מציגה התכתבות מ-2014, בה ישועה מעביר לאלוביץ' הודעות שקיבל לכאורה מאודי הירש (סגן העורך הראשי בוואלה!).

רזון עוזר: הם מתארים התערבות של ניר חפץ, הצעה למינוי עורכים (...) ואפילו אתה מעביר התכתבות שניר חפץ רוצה להכניס 'יס מן' מוחלט. ניסיון שלו להביא איש שלו לתפקיד. והכל מגיע מניר חפץ, נכון?
ישועה: כן.
רוזן עוזר: היוזמה כדי שימליץ על העורכים בוואלה! היתה בכלל יוזמה של שי מגל (לשעבר משנה למנכ"ל וואלה!) לקבל הצעה. למה את הנתון הזה אתה לא מעביר לשאול?
ישועה: איזה, ששי מגל פנה?
רוזן עוזר: שהיוזמה היתה בכלל של שי מגל, על בסיס ההיכרות שלו עם ניר חפץ. זה יוזמה שלו. לא מגיע מיוזמה של בלפור, ואתה יודע את זה. לא חשבת שזה נתון שחשוב להזכיר בחקירה פה?
ישועה: היחסים עם ניר חפץ לא התחילו עם שי מגל, היו יחסים מאוד אינטנסיביים שבהם ניר חפץ היה מעורב במה שקורה אצלנו במערכת. זה מה שאפיין את זה.
רוזן עוזר: אתה העדת שהיוזמה לבחירת עורכים הגיעה מבלפור. אני מראה לך שיש אמירה מפורשת שהיוזמה מגיעה משי מגל שפונה לניר חפץ. הפנייה, היוזמה מצד וואלה!, זה נתון דרמטי, שלא יכול שלא יעלה בחקירה הראשית שלך.
ישועה: המעורבות במינויים היתה ברורה. פעם אחת שי מגל פונה, במשך כל השנים ניר חפץ מעורב ומאשר כל מינוי.

החקירה הנגדית של עו"ד בעז בן צור

לאחר הפסקה בדיון, עו"ד בעז בן צור, סנגורו של נתניהו, עלה לחקור את ישועה, והתמקד בנושא קשריו ופגישותיו עם פוליטיקאים, בהם יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער, כמו גם עם אנשי תקשורת.

בן צור: כשנפגשת עם שרים או פוליטיקאים, למה אתה, המנכ"ל הבלתי מתערב, כפי שהציג את עצמו 50 פעם, צריך לקיים פגישות עם שרים או ח"כים?
ישועה: היו שתי סיבות עיקריות, או שלוש. סיבה אחת בהקשר שעשינו סיקור מוטה לטובת ראש הממשלה. בהקשר לזה היה כעס אצל חלק גדול מהאנשים האלה והיה צריך לפייס אותם, טיפה להרגיע.
בן צור: אתה אומר שהפגישות עם פוליטיקאים ושרים היו ריאקציה לדבריך לפרסום ביחס לראש הממשלה
ישועה: אחת לפייס עם זה שפגענו בהם, סיקור מוטה או קמפיינים וכו', סיבה שנייה לבקשת שאול, שלישית - היו סיבות שונות. למשל, עם איילת שקד נפגשתי פעמיים כשאתרי האינטרנט מינו אותי ליו"ר הוועדה לטפל בחוק הנגישות באתר, וסיבה נוספת שבנינו אולפן ורצינו שיבואו לראיונות.

בן צור מקריא התכתבות של ישועה לשאול: 'לא טוב להיות מאה אחוז מזוהה איתו, אני שומר על קשר יומי עם כחלון ובוז'י למקרה ש (...)". כשאתה כותב 'אני נמצא בקשר יומי', זה לחלוטין לא מתיישב עם פגישה אחת, שתי פגישות. תיישב?
ישועה: קודם כל אני מפריז. שיוציאו את הפלטים ויראו שלא היה קשר יומי. בימים שוואלה! מנהלת קמפיין מוחלט למען ראש הממשלה אז ברור שכועסים, אז אני אומר שאני שומר על קשר איתם. זה היה בהקשר של משבר איתם סביב זה שוואלה! מגויסת לטובת ראש הממשלה.

בן צור וישועה המשיכו להתנצח סביב הנושא.

בן צור מפנה להתכתבות מ-4 בדצמבר 2016: "אתה אומר 'את יכולה להעלות את שאול, כחלון מחפש אותי אישית בטירוף'. מה פשר הטירוף?
ישועה: חושב שאז היינו בקמפיין נגדו בוואלה!.
בן צור: למה כחלון מחפש אותך אישית?
ישועה: כי המצב הוא לא נורמלי. המצב הנורמלי הוא שאין התערבות של המנכ"ל. אנחנו אז בשיא ההתערבות, וספציפית בכמעט קמפיין יומי נגד כחלון. כחלון יודע ששאול ואיריס עומדים מאחורי זה, יודע שזה אישי. וגם מעביר לנו מסר של אזהרה דרך טל שלו, שהוא יודע מה קורה.
הוא יודע שזה אני עושה את זה. אז אתה מתפלא שכשהמצב בשיח הא-נורמליות שלו הוא פונה אלי? היא אמרה שעיתונאים עובדים עם פוליטיקאים על בסיס אמון, היא אמרה שנשרפה לגמרי אצלו, ולא ידבר איתה יותר. והעברתי את האזהרה הזו אצלו.

בן צור ממשיך ומפנה לתכתובת מ-13 באפריל 2015, בה ישועה ביקש שיחה עם כחלון וכתב "סדר לי עשר דקות עם משה, לא תצטערו".

בן צור: מה הצעת לשר כחלון שלא יצטער עליו?
ישועה: לא זוכר.
בן צור: מה יכול להיות?
ישועה: אולי ריאיון.

לו"ז שלב ההוכחות

קבוצת העדים הראשונה בתיק 4000 תכלול מלבד ישועה גם בכירים נוספים לשעבר בוואלה! וכן את עד המדינה שלמה פילבר, שהיה מקורב לנתניהו וכיהן כמנכ"ל משרד התקשורת בתקופה הרלוונטית.

קבוצת העדים השנייה הייתה אמורה לכלול גם היא עדים שקשורים לתיק 4000, אולם לאחרונה החליטו בפרקליטות להעביר אליה את איש העסקים ארנון מילצ'ן ואת העוזרת האישית שלו, הדס קליין. השניים הם עדי מפתח בתיק 1000, במסגרתו מואשם ראש הממשלה במרמה והפרת אמונים בשל קבלת מתנות בסכומי עתק ממילצ'ן ומהמיליארדר ג'יימס פאקר. פרשת טובות ההנאה הייתה אמורה לחתום את שלב ההוכחות, אולם לאחר שהתברר לפרקליטות כי מילצ'ן היה בקשר עם סנגורו לשעבר, עו"ד בן צור, שמייצג היום את נתניהו, הוחלט להקדים את עדויותיהם של מילצ'ן וקליין.

אחרי שיסתיימו העדים הקשורים לתיק 4000 תעבור התביעה לתיק 2000, שעוסק בשיחות שהוקלטו בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס. נתניהו נאשם בתיק זה במרמה והפרת אמונים, בעוד מוזס מואשם כי הציע לנתניהו שוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully