וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישועה: הבעתי התנגדות לדבריו של ראש הממשלה - המציאות הייתה שהופעל עליי לחץ

עודכן לאחרונה: 24.5.2021 / 15:09

הפרקליטה של איריס אלוביץ' חוקרת פעם נוספת את ישועה במסגרת תיק 4,000. בתשובה לשאלות כלפי עמדתו של ישועה על נתניהו ענה כי "המציאות הייתה שהופעל עליי לחץ. היו מאות ויכוחים במהלך השנים. לפעמים הנרטיבים שהשתמשתי בהם לא האמנתי בהם"

החקירה הנגדית של מנכ"ל וואלה! לשעבר אילן ישועה, במסגרת תיק 4000, נמשכה הבוקר (שני) בבית המשפט המחוזי בירושלים, על ידי עורכת הדין של איריס אלוביץ', עו"ד מיכל רוזן עוזר. זהו היום העשירי לחקירה הנגדית של ישועה, העד הראשון במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו - הנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים.

החומרים שסיפק ישועה למשטרה הם אלו שהביאו לפתיחת תיק 4000. בתיק זה נאשם ראש הממשלה כי העניק הטבות רגולטוריות לבעלי האתר לשעבר בתמורה להטיית הסיקור באתר, ומיוחסות לו במסגרתו עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים לכאורה.

בווידאו: חקירתו הנגדית של ישועה/מערכת וואלה!

החקירה הנגדית של אילן ישועה על ידי עו"ד מיכל רוזן ממשיכה. רוזן מציגה ציוץ של אחד העורכים שטוען שישועה היה נענה ללחצים מכל גורם, בין אם פוליטי ובין אם פרסומי.

רוזן: האם אתה זוכר את זה?
ישועה: לא זוכר
רוזן: מי זה קפה איטליה שהוא מזכיר?
ישועה: לא זוכר.
רוזן: האם פעולות מקצועיות של שרה נתניהו או פעילות מקצועית של בני הזוג, היה לך יותר קל לעלות אותם, נכון?
ישועה: נכון, מן הסתם.

רוזן בחקירתה התייחסה לתאריך ה-8 ביולי ואמרה: "חפץ מבקש שתעלה כתבה על הגברת נתניהו על פעילות שלה בנהריה. אתה אומר 'אלו סוג הידיעות שהיה לי יותר קל. אולי אם יעלה את זה יעזבו אותי בשקט". רוזן מראה התכתבות מה-9 באוקטובר 2016 כאשר הגברת נתניהו הייתה במשחק כדורגל.

רוזן: יש התכתבות שלך עם ניר חפץ שמבקש לפרגן לשרה נתניהו. לאחר מכן מסתבר שהוא פנה כבר למערכת, והם לא רצו לעלות כי זה לא קשור למשחק. אני ספרתי עשרות ידיעות בכתב האישום, לעלות ידיעות או תמונות. אני לא אחקור על כל אירוע כזה. למר אבי אלקלעי, העורך הראשי, היו עמדות קשות נגד מר נתניהו, הוא היה שותף לתפיסת העולם שלך שהוא הורס את המפעל הציוני?
ישועה: נכון, לאלקלעי היה אנטגוניזם לראש הממשלה.

עוד בוואלה!

ישועה: "אלוביץ' פחד ממוזס, היה כלל - בנוני לא נוגעים"

לכתבה המלאה
דיון תיקי האלפים | המחוזי, ירושלים 23 במרץ 2021. יונתן זנדל, פלאש 90
שאול אלוביץ נכנס למשפט בדיון על תיק 4,000. היום/פלאש 90, יונתן זנדל

"הופעל עליי לחץ - הבעתי התנגדות לדבריו של ראש הממשלה מול מעשיו כלפי המדינה"

רוזן: כולם יודעים את העמדה שלך על נתניהו. האם התפיסה שלך השתקפה בידיעות שעלו, בתפיסה שלך לגבי אותן ידיעות שעלו?

ישועה: אני אמרתי את הדברים כראקציה. הבעתי התנגדות לדבריו של ראש הממשלה מול מה שהוא עשה מול המדינה. המציאות הייתה שהופעל עלי לחץ. היו מאות ויכוחים במהלך השנים. לפעמים הנרטבים שהשתמשתי בהם שאחת טיפשי או ילדותי או שמאלני. רוב הפעמים לא האמנתי בהם. האמירות האלו הרבה פעמים היו לא נכונות בגלל שהייתי בלחץ. במקרה של דב גלהר ובלחץ על טל שלו, היום אני מבין שהייתי לא בסדר, אבל הייתי בלחץ כי הלחיצו אותו. הייתי בלחץ וכעסתי, זו לא העמדה שלי, אלא המצב שהייתי בו. הייתי צריך לנהוג אחרת.

דיון תיקי האלפים | המחוזי, ירושלים 23 במרץ 2021. יונתן זנדל, פלאש 90
"היו מאות ויכוחים במהלך השנים. לפעמים הנרטיבים שהשתמשתי בהם אחת טיפשי, ילדותי או שמאלני רוב הפעמים לא האמנתי בהם". ישועה בכניסתו למשפט. היום/פלאש 90, יונתן זנדל

לו"ז שלב ההוכחות

קבוצת העדים הראשונה בתיק 4000 תכלול מלבד ישועה גם בכירים נוספים לשעבר בוואלה! וכן את עד המדינה שלמה פילבר, שהיה מקורב לנתניהו וכיהן כמנכ"ל משרד התקשורת בתקופה הרלוונטית.

קבוצת העדים השנייה הייתה אמורה לכלול גם היא עדים שקשורים לתיק 4000, אולם לאחרונה החליטו בפרקליטות להעביר אליה את איש העסקים ארנון מילצ'ן ואת העוזרת האישית שלו, הדס קליין. השניים הם עדי מפתח בתיק 1000, במסגרתו מואשם ראש הממשלה במרמה והפרת אמונים בשל קבלת מתנות בסכומי עתק ממילצ'ן ומהמיליארדר ג'יימס פאקר. פרשת טובות ההנאה הייתה אמורה לחתום את שלב ההוכחות, אולם לאחר שהתברר לפרקליטות כי מילצ'ן היה בקשר עם סנגורו לשעבר, עו"ד בעז בן צור, שמייצג היום את נתניהו, הוחלט להקדים את עדויותיהם של מילצ'ן וקליין.

אחרי שיסתיימו העדים הקשורים לתיק 4000 תעבור התביעה לתיק 2000, שעוסק בשיחות שהוקלטו בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס. נתניהו נאשם בתיק זה במרמה והפרת אמונים, בעוד מוזס מואשם כי הציע לנתניהו שוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully