וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישועה בדיון בתיק 4000: אין סקר מדעי כמה עזרנו לנתניהו, אבל עזרנו לו הרבה

עודכן לאחרונה: 18.5.2021 / 12:40

בבית המשפט המחוזי בירושלים המשיך שלב העדויות במשפט נתניהו ובני הזוג אלוביץ' עם חקירה נגדית של מנכ"ל וואלה לשעבר על ידי סנגורו של בעלי בזק לשעבר. ישועה: "לא חשבתי שאני מעורב בתהליכים פליליים"

בווידאו: המשך עדותו הנגדית של אילן ישועה במשפט נתניהו/צילום: רוני כנפו

שלב העדויות בתיק 4000 נמשך היום (שני) בבית המשפט המחוזי בירושלים עם החקירה הנגדית של מנכ"ל וואלה! לשעבר אילן ישועה על ידי עורך דינו של בעלי בזק לשעבר שאול אלוביץ', ז'ק חן. במהלך החקירה אמר ישועה כי לא חשב שהוא מעורב בתהליכים פליליים לאחר פרסום הכתבה על סיקור אוהד לראש הממשלה בנימין נתניהו באתר, כתבה שפורסמה בהארץ על ידי גידי וייץ.

ישועה נשאל על עסקת יד 2 ואמר: "זו היתה עסקה שלי מאלף עד תו, גם הקנייה וגם המכירה. התהליך של המכירה של יד 2 התחיל בחלקו בחפיפה לזה שפאקר רצה לקנות את וואלה!. וואלה! לא היתה אטרקטיבית לו כי היא היתה הפסדית. יד 2 כן היתה אטרקטיבית אז בשלב מסויים נאמר שהוא שוקל לקנות את וואלה! ויד 2 או רק את יד 2 אבל זה לא היה רציני, הם לא הציעו אפילו הצעה ראשונית. הם באו בשביל וואלה בעצם".

דיון תיקי האלפים. המחוזי, ירושלים 10 במאי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
ישועה בבית המשפט המחוזי בירושלים. היום/פלאש 90, יונתן זינדל

במהלך העדות הציג עו"ד חן קטעים מחקירת ישועה בנוגע לעסקה:

חוקרת: למה אתה חושב שראש הממשלה יעזור לשאול?
ישועה: תשמעי, ראש הממשלה יכול להשפיע על שר תקשורת.
חוקרת: למה אבל אתה חושב שהוא יעזור לשאול?
ישועה: כי אני חושב שזאת עסקה של רבע מיליארד דולר שאין שום סיבה לעכב אותה ולמה שראש ממשלה לא יגיד לשר תקשורת לחתום על עסקה שהעיכוב יכול להיות שהוא נובע מיחסים רעים, בין שאול לגלעד ארדן היו יחסים לא טובים. חשבתי שזה יהיה אסון למדינה לעכב כזאת עסקה על כזה דבר.

עוד בוואלה!

ישועה: מנעו מאיתנו להעלות סקר שבנט מתחזק בשני מנדטים

לכתבה המלאה
דיון תיקי האלפים | פרקליט רה"מ, בועז בן צור המחוזי, ירושלים 10 במאי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
פרקליטו של נתניהו, עו"ד בועז בן צור נכנס לדיון. היום/פלאש 90, יונתן זינדל

עו"ד חן ציטט את דברי ישועה בחקירתו לחוקר: "אתה צריך להבין, דיברו הרבה שטויות", ורמז כי גם דברים שנאמרו למנכ"ל וואלה! לשעבר על ידי אלוביץ' היו לעתים לא נכונים ונאמרו "כדי לדרבן אותו".

ישועה: ברור 'שניצחתם לו את הבחירות' (לנתניהו) זה רק מבטא את התחושה שעזרנו הרבה. אבל אין לי איזה סקר מדעי כמה עזרנו לו.
עו"ד חן: בדיוק לכן אני נכנס לזה, כדי לדייק עוד יותר. זה ממש דברים לא נכונים, שנעשו למטרה אחרת.

עו"ד חן ציטט את ישועה מחקירתו:

ישועה: לא האמנתי לזה באמת אתה יודע הוא (שאול) היה עושה לי מניפולציות תמיד, גם כאשר הוא אומר 'הוא (נתניהו) התקשר' הרבה פעמים חשבתי שהוא (שאול) משקר לי ומפעיל עלי לחץ. פעם שאיריס אמרה הנה הטלפון הקווי זה בטח הוא (נתניהו).
עו"ד חן ציטט את ישועה מחקירתו: 'לא האמנתי לשום דבר ממה שהוא (שאול) אומר'.
אז לא האמנתי שעכשיו הוא התקשר כי פירשת את זה כניסיון להפעיל עליך לחץ.
ישועה העיד: זה נאמר בהקשר של כמה דוגמאות שנאמרו למשל שהוא אומר לי שהקודקוד (נתניהו) דיבר איתי וניר (חפץ) לא יודע על זה בכלל. לא האמנתי לזה, כי ידעתי שניר כל הזמן בלופ.

דיון תיקי האלפים. המחוזי, ירושלים 10 במאי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
ישועה בכניסתו לדיון, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

לאחר מכן הציג עו"ד חן קטע מהחקירה שמתייחס למשפט שכתב ישעוה לאלוביץ': "חסר לגדול, שלא יספק את הסחורה, אחרי כל מה שעשינו בשבילו".

חוקר: אתה מתכוון על מה שעשיתם בשבילו בוואלה?
ישועה: כן. לא. כל התקופה הזאת וואלה עשתה דברים לטובת ביבי. להקל על זה סתם, לא היה משהו שצריך לאשר או לא צריך לאשר כי זה לא חברה של בזק.
חוקר: אתה מתכוון שעבור מה שאנחנו עושים בשבילו בוואלה הוא צריך עכשיו לספק את הסחורה
ישועה: אני מבין שאני כותב את זה אבל זה סוג של התרברבות כשאני אומר לו - אני לא עשיתי את הכתבות האלה בשביל זה, אני אומר שעכשיו שלא לחתום על משהו שהוא כזה טכני זה יהיה חזירות.


עו"ד חן: אני מבקש לשאול אותך אותה שאלה - האם באמירה הזאת שלך אתה התכוונת לסוג של קשר מושחת בינך לבין מר אלוביץ לבין מר נתניהו? האם התכוונת לקשר פלילי שיש במערכת היחסים הזאת?

ישועה: זו הייתה עסקה לגמרי לגיטימית, היוזמה לכל הסיקור המוטה לא הייתה רק שבועיים שלושה לפני החתימה. זה היה שנה וחצי קודם לכן. ודאי לא חשבתי שזה פלילי. ידעתי שזו פעולה לגמרי טכנית.

לו"ז שלב ההוכחות

שלב ההוכחות נפתח בתיק 4000 - פרשת בזק-וואלה - במסגרתו נאשם נתניהו בשוחד, מרמה והפרת אמונים, ובני הזוג אלוביץ' נאשמים במתן שוחד. קבוצת העדים הראשונה תכלול מלבד ישועה גם בכירים נוספים לשעבר בוואלה! וכן את עד המדינה שלמה פילבר, שהיה מקורב לנתניהו וכיהן כמנכ"ל משרד התקשורת בתקופה הרלוונטית.

קבוצת העדים השנייה הייתה אמורה לכלול גם היא עדים שקשורים לתיק 4000, אולם לאחרונה החליטו בפרקליטות להעביר אליה את איש העסקים ארנון מילצ'ן ואת העוזרת האישית שלו, הדס קליין. השניים הם עדי מפתח בתיק 1000, במסגרתו מואשם ראש הממשלה במרמה והפרת אמונים בשל קבלת מתנות בסכומי עתק ממילצ'ן ומהמיליארדר ג'יימס פאקר. פרשת טובות ההנאה הייתה אמורה לחתום את שלב ההוכחות, אולם לאחר שהתברר לפרקליטות כי מילצ'ן היה בקשר עם סנגורו לשעבר, עו"ד בעז בן צור, שמייצג היום את נתניהו, הוחלט להקדים את עדויותיהם של מילצ'ן וקליין.

אחרי שיסתיימו העדים הקשורים לתיק 4000 תעבור התביעה לתיק 2000, שעוסק בשיחות שהוקלטו בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס. נתניהו נאשם בתיק זה במרמה והפרת אמונים, בעוד מוזס מואשם כי הציע לנתניהו שוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully