וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישועה: "אלוביץ' פחד ממוזס, היה כלל - בנוני לא נוגעים"

עודכן לאחרונה: 18.5.2021 / 14:58

מנכ"ל וואלה! לשעבר עלה בפעם השמינית לדוכן העדים במסגרת החקירה הנגדית בתיק 4000. הוא נחקר על ידי עו"ד רוזן-עוזר, פרקליטתה של איריס אלוביץ'. הוא תיאר את היחסים של וואלה! מול מערכות מתחרות: "כל פעם שהיה עולה דבר קטן על נוני, תמונה, הייתי חוטף מיד צעקות"

בווידאו: המשך עדותו הנגדית של אילן ישועה במשפט נתניהו/צילום: רוני כנפו

דיון נוסף במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נערך הבוקר (שלישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים, ביום השמיני לחקירה הנגדית של מנכ"ל וואלה! לשעבר אילן ישועה. ישועה נחקר היום על ידי עו"ד מיכל רוזן-עוזר, פרקליטתה של איריס אלוביץ', רעייתו של בעל השליטה בחברת בזק לשעבר שאול אלוביץ'.

במהלך הדיון שאלה עו"ד רוזן-עוזר את ישועה בעניין כמות כניסות הגולשים לאתר, מיקומו מול אתרים מתחרים ופעולות העריכה שנועדו להניע כניסות גולשים נוספות.

בהמשך, הוצגה התכתבות מ-2013 בין מנכ"ל וואלה! לשעבר לעורך הראשי אז ינון מגל ודרישה להסיר כתבה שקשורה לערוץ 10.

ישועה: "הוא מטריף אותי ויגמלו לנו, ויגרמו לנו נזק. חבל".

מגל: "טיפלתי. מה הוא רוצה?".

ישועה: "תהיה חכם. לא צודק. הוא יכול להזיק לנו פי מאה. תוריד את זה, וזהו".
עו"ד רוזן-עוזר שאלה את ישועה "מי זה הוא?" וישועה השיב "ורשבסקי" (יוסי ורשבסקי, מנכ"ל ערוץ 10).

רוזן-עוזר: "איך הוא יכול להזיק?".

ישועה: "היה לו הרבה כח בחדשות 10, והוא קיבל הרבה כסף מהפרסום של וואלה בהוראת שאול".

אילן ישועה במשפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 18 במאי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
ישועה בביהמ"ש המחוזי בירושלים, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

אלוביץ': "אין מה לעשות, אי אפשר להסתכסך עם נוני"

‏ישועה התייחס בחקירה להוראות של שאול אלוביץ' בנוגע לסיקור של נוני מוזס, בעלי קבוצת ידיעות: "כל פעם שהיה עולה דבר הכי קטן, תמונה, הייתי חוטף מיד צעקות. הוא פחד מנוני מוזס, מהעוצמה התקשורתית שלו, היינו מזיקים בעסקאות לוואלה!, רק כדי שנוני לא יתרגז. קשה לתאר עד כמה". ‏לדבריו, מי שניהל את ערוץ הקשר של וואלה! ואלוביץ' מול מוזס היה יועץ הסתרים של מוזס, ניר שלום.

‏ישועה: "היו אין ספור הוראות ש'בנוני לא נוגעים'. כל מערכת היחסים הזאת נבנתה עם הוראות חד משמעויות, למרות שהוא מתחרה".

עו"ד רוזן-עוזר הקריאה התכתבות בין אלוביץ' לישועה בהן אומר הראשון כי למרות שנוני מוזס קיבל עבודות בלי מרכז, "אין מה לעשות, אי אפשר להסתכסך עם נוני".

ישועה מתח ביקורת על הצגת חלק מהתכתובות בין הצדדים, ואמר: "אני אביא את כל ההתכתבויות עם אלוביץ' ושלום, ולא באופן מגמתי כמו שאתם עושים".

החומרים שסיפק ישועה למשטרה הם אלו שהביאו לפתיחת תיק 4000. בתיק זה חשוד ראש הממשלה כי העניק הטבות רגולטוריות לבעלי האתר לשעבר בתמורה להטיית הסיקור באתר, והוא מואשם במסגרתו בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים לכאורה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שאול אלוביץ' במשפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 18 במאי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
איריס ושאול אלוביץ', היום/פלאש 90, יונתן זינדל

ישועה: "דפוס הסחיטה מומש על ידי שאול מול ערוץ 10 וכלכליסט"

בהמשך, עו"ד רוזן-רוזן הקריאה לישועה קטעים מתוך עדותו הראשית שמהם עולה כי טען שלא התערב בענייני תוכן שאינם קשורים בראש הממשלה נתניהו, וטענה כי "הדברים האלה עומדים בסתירה" מול ההתערבויות שלו בענייני תוכן אחרים כמו מוזס וקבוצת ידיעות.

ישועה הגיב: "אני לא חושב שיש כאן סתירה, רוב הנפח של ההתערבויות בתקופה הרלוונטית היו סביב ראש הממשלה ומשפחתו, גם באינטנסיביות. היו לצד זה מקרים נוספים של התערבות, פניות נורמליות של פוליטיקאים ומפרסמים. לא הסתרתי את זה".

עו"ד רוזן-עוזר: "שאלתי ברמה העובדתית, ושם ראינו הרבה מעבר להגיד לעורך ראשי 'תעני לו' או 'למה את לא עונה לו'. זה נכון או לא נכון?".

ישועה: "כן".

עו"ד רוזן-עוזר הציגה בבית המשפט התכתבות בין ישועה לאלוביץ' שבו כתב האחרון לישועה: "אתה לא מסוגל להגיד להם (HOT) מה שכלכליסט אמרו לנו: 'תנו לנו חסויות ב-400 אלף בשנה ולא נכתוב נגדכם'".

ישועה: "אני רציתי לפרסם כתבה על HOT. שאול שידל אותי לא לפרסם אלא להשתמש בזה כדי לסחוט מ-HOT תקציבי פרסום. דפוס הסחיטה הזה מומש על ידי שאול מול ערוץ 10 וכלכליסט".

ישועה לראש מחלקת החדשות: "לא ללכת על הראש של ליברמן"

פרקליטתה של איריס אלוביץ' הציגה התכתבות נוספות של ישועה מ-2013, בה הוא דרש מינון מגל ואודי הירש להסיר כתבה שפורסמה בוואלה! ברנז'ה נגד כלי התקשורת גלובס, בטענה שגלובס הוא "השותף האסטרטגי הכי חשוב שלנו". לפי התכתובת, מגל ניסה להתנגד אך ישועה הורה לו להסיר מיד את הכתבה.

לאחר מכן עו"ד רוזן-עוזר הציגה לישועה התכתבות נוספת מיוני 2016, בה הוא מבקש מראש מחלקת החדשות מיכל קליין לדרדר כתבה על כך שיו"ר האופוזיציה דאז, בוז'י הרצוג, נחקר באזהרה בחשד לעבירות בחירות.

ישועה הסביר בתגובה: "תקפנו את בוז'י כל כך הרבה. אז יכול להיות שעשיתי פה תיקון. לא חושב ששאול פנה אליי בעניין הזה".

בתכתובת נוספת שהציגה עו"ד מיכל רוזן-עוזר, ‏ישועה כתב לקליין - "ביקשתי לא ללכת על הראש של ליברמן בתקופה הקרובה. חייבים לעשות הפוך ועוד בראשית?".

ישועה הסביר בעדותו בביהמ"ש: "היה שלב ששאול הדגיש לי 'הרוסי, הרוסי, הרוסי, אני צריך ממנו משהו'".

במהלך הדיון התובעת עו"ד ליאת בן ארי אמרה כי התקבלה הודעה ממשרד המשפטים לפיה על הנוכחים בבניין בית המשפט המחוזי בירושלים לפנות את הבניין כי ב-15:00 מתוכננת תהלוכת הפגנה בשייח ג'ראח ובשער שכם, הסמוכים לבית המשפט. "הקב"ט של ביהמ"ש החליט שאנחנו נהיה כאן עד לסיום התהלוכה אבל אנחנו, בהסכמה עם עו"ד בן צור, מבקשים לסיים את הדיון עכשיו", אמרה.

לו"ז שלב ההוכחות

קבוצת העדים הראשונה בתיק 4000 תכלול מלבד ישועה גם בכירים נוספים לשעבר בוואלה! וכן את עד המדינה שלמה פילבר, שהיה מקורב לנתניהו וכיהן כמנכ"ל משרד התקשורת בתקופה הרלוונטית.

קבוצת העדים השנייה הייתה אמורה לכלול גם היא עדים שקשורים לתיק 4000, אולם לאחרונה החליטו בפרקליטות להעביר אליה את איש העסקים ארנון מילצ'ן ואת העוזרת האישית שלו, הדס קליין. השניים הם עדי מפתח בתיק 1000, במסגרתו מואשם ראש הממשלה במרמה והפרת אמונים בשל קבלת מתנות בסכומי עתק ממילצ'ן ומהמיליארדר ג'יימס פאקר. פרשת טובות ההנאה הייתה אמורה לחתום את שלב ההוכחות, אולם לאחר שהתברר לפרקליטות כי מילצ'ן היה בקשר עם סנגורו לשעבר, עו"ד בעז בן צור, שמייצג היום את נתניהו, הוחלט להקדים את עדויותיהם של מילצ'ן וקליין.

אחרי שיסתיימו העדים הקשורים לתיק 4000 תעבור התביעה לתיק 2000, שעוסק בשיחות שהוקלטו בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס. נתניהו נאשם בתיק זה במרמה והפרת אמונים, בעוד מוזס מואשם כי הציע לנתניהו שוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully