וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילה לפני הפינוי: מאות פלסטינים מוחים סמוך למאחז אביתר

1.7.2021 / 23:40

כוחות צה"ל שנוכחים במקום פעלו לפיזור המחאה. לפי דיווחים פלסטינים ישנם שישה פצועים מירי גומי ועוד עשרות שנפגעו משאיפת גז מדמיע. המחאה באה פחות מיממה לפני עזיבת התושבים את המאחז וזאת לאחר שהסכימו למתווה הפשרה

מאות פלסטינים החלו הערב (חמישי) להפר את הסדר סמוך למאחז אביתר. במסגרת ההפרה, הם ירו זיקוקין, השליכו בקבוקי תבערה ומטענים מאולתרים לעבר כוחות צה"ל שפעלו במקום. ההפרות באו בעקבות הלילה האחרון של האזרחים הישראלים שגרים במקום ולפני פינויים מהאזור. בעקבות פעילות צה"ל במקום להשיב את הסדר ולפזר את המוחים, הפלסטינים דיווחו על שישה בני אדם שנפצעו מירי כדורי גומי ועוד עשרות שנפגעו משאיפת גז מדמיע.

עם צאתם של האזרחים מחר מהמבנים, צה"ל יתגבר את מאחז אביתר עד לתום ההליך של סקירת הקרקע בהתאם למתווה שסוכם עם הצדדים. על פי הערכתם של גורמים בפיקוד המרכז, המאחז ימשיך להוות מוקד להתפרעויות עד שיפונו המבנים. זאת ועוד, גם מחר צפויות הפגנות לאחר תפילות הצהריים במסגדים.

הפגנה ליד אביתר, 1 ביולי 2021. -, צילום מסך
ההפגנות צפויות להימשך עד לפינוי המבנים. מאחז אביתר, הלילה/צילום מסך, -
ההפגנות באביתר, 1 ביולי, 2021. ללא קרדיט, אתר רשמי
מאחז אביתר, הלילה/אתר רשמי, ללא קרדיט

בתוך כך, אישרו אתמול ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ באופן סופי את הסכם הפשרה להסדרת מאחז אביתר. זאת, לאחר שהתושבים במקום הסכימו למתווה ההסדרה, לפיו הם יפנו את בתיהם עד מחר בשעה 16:00. לאחר הפינוי, המדינה תבחן את מעמד הקרקע שעליה המקום נבנה.

מוקדם יותר היום, כתוצאה מחוסר שביעות רצון של אנשי הימין הקיצוני מהסכם הפשרה שנחתם להסדרת פינוי מאחז אביתר, ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, קיבל אבטחה צמודה מהמשטרה בשל היותו מאוים ברמה 6, רמת האיום הגבוהה ביותר - כך נודע לוואלה!. זאת, בעקבות מידע מודיעני שהגיע למשטרה מסמן על כוונות לניסיונות של אנשי ימין קיצוני לפגוע בדגן.

כחלק מהאבטחה, יתקיימו סיורי ניידות משטרה סביב ביתו של דגן. מקורביו טענו כי אינו מאויים על ידי יהודים, אלא על ידי ערבים, אולם בדיקה נוספת במערכת הביטחון מעלה כי מדובר באיום של יהודים מהימין הקיצוני שמתנגדים לפשרה באביתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully