וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ מוסי רז על תושבי אביתר: "טרוריסטים, הממשלה תתרסק אם תמשיך ככה"

עודכן לאחרונה: 30.6.2021 / 8:54

חבר הכנסת ממרצ תקף בריאיון ב-103 FM בחריפות את המתווה שסוכם עם תושבי המאחז הבלתי חוקי, לפיו הם יעזבו את בתיהם עד סוף השבוע ובמקום יוקם בסיס צבאי. "בנט הבטיח ממשלה 10 מעלות ימינה מהקודמת, הם יקבעו לצבא מה יוקם? מה איתמר בן גביר הוא מפקד כוחות צה"ל ביו"ש?"

ח"כ מוסי רז (מרצ) תקף הבוקר (רביעי) בחריפות את המתווה שסוכם עם תושבי אביתר וכינה את המתנחלים "טרוריסטים". רז יצא נגד הסעיף במתווה הקובע כי במקום יוקם בהמשך בסיס צבאי, והטיל ספק כי מדובר בהסכם הסופי. "בנט הבטיח ממשלה 10 מעלות ימינה מהממשלה הקודמת. זה פשוט טירוף הדעת. אתה נותן לעבריינים טרוריסטים להחליט איפה יוצב בסיס צבאי", אמר רז בריאין ל-103FM.

לפי המתווה שסוכם, תושבי אביתר יעזבו את המקום עד לסוף השבוע, כל הבתים יישארו במקומם, משרד הבטחון יקים בסיס לפלוגה במקום באופן מיידי, ובאוגוסט תוקם ישיבת הסדר חדשה במקום. כחלק מהסיכום הוחלט כי רק לאחר בדיקה משפטית של הקרקע, ולאחר שייקבע כי מדובר באדמות מדינה, תקום במקום ישיבת הסדר ומאוחר יותר התיישבות על פי חוק.

מאחז אביתר 28 ביוני 2021. ראובן קסטרו
"כמו אמבה שמתפצלת לשניים". תושבי אביתר/ראובן קסטרו

"מדובר במשפחות של עבריינים שגנבו אדמה, הם באמת טרוריסטים. הם יקבעו לצבא איפה הוא יקים בסיס צבאי? למה יש רמטכ"ל או מפקד כוחות צה"ל ביו"ש? מה איתמר בן גביר הוא מפקד כוחות צה"ל ביו"ש? סמוטריץ' הוא הרמטכ"ל?", המשיך רז.

"לא ראיתי אלימות סביב מאחז כמו מאחז זה, זה טרור. טרור זה לא רק לרצוח. מדובר במעשה אלימות חסר תקדים, של אנשים שקובעים לצה"ל מה לעשות. צה"ל עובד אצלם. אני מעדיף שהמאחז יישאר מאשר הרמאות שקוראים לה פשרה. אנו יודעים בדיוק מה קורה עם הפשרות האלה, זו לא פשרה אלא כניעה. זה אמבה שמתפצלת לשניים. האם יוגשו נגדם כתבי אישום? מדוע לא?".

ח"כ מוסי רז נשבע במליאה, 23 באוקטובר 2017. דוברות הכנסת, מערכת וואלה!
"לא ראיתי אלימות סביב מאחז כמו מאחז זה". ח"כ רז בכנסת/מערכת וואלה!, דוברות הכנסת

בתשובה לשאלה האם הוא משוכנע שמדובר באדמות פלסטיניות פרטיות השיב רז בחיוב. "נגיד שמדובר באדמות מדינה לצורך הדיון, אדמות מדינה הן של אבא שלהם? אני לא חלק מהמדינה שלנו? אלו אדמות שהן לא שלהן. המתנחלים האלה הן הרמטכ"ל שלנו. הממשלה תתרסק אם היא תמשיך ככה", אמר רז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully