וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

45 שנה למבצע אנטבה, הלוחם שפרץ את הטרמינל משחזר: "ראיתי את יוני נופל"

לוחם סיירת מטכ"ל לשעבר, אמיר עופר, סיפר על הרגעים בהם נכנס ראשון לטרמינל באוגנדה, בדרך לחילוץ בני הערובה שעשו את דרכם מישראל לצרפת. "אני מסתכל, רואה את הזכוכית נשברת, ואדם יורה בי דרכה", אמר בריאיון ל-103FM. הוא ציין כי יוני נתניהו "פעל למופת"

אמיר עופר, לוחם לשעבר בסיירת מטכ"ל, היה החייל הראשון במבצע אנטבה שנכנס לטרמינל כדי לחלץ את 105 הנוסעים שנחטפו במהלך טיסה מישראל לצרפת לפני 45 שנה. בריאיון לרדיו 103FM בתכניתם של ינון מגל ובן כספית, שחזר עופר את הרגעים המותחים.

"מצאתי את עצמי שם בפנים. הייתי בן 22. בוא נגיד שבמהלך הטיסה היה הרבה זמן לחשוב, להיות מתוח ואולי אפילו לפחד. אתה מתחיל לרוץ אתה כבר לא חושב, כבר לא מפחדים. היה אולם גדול, כולו קיר זכוכית, והיה אפשר לראות מבחוץ את מה שקורה מבפנים", סיפר עופר.

קבלת הפנים לחטופים ממבצע יונתן (אנטבה) 04.07.76. אבי שמחוני ומיקי צרפתי, במחנה, ארכיון צה"ל ומערכת הבטחון, צלמי במחנה
"היה הרבה זמן לחשוב". קבלת הפנים לחטופים, 1976/ארכיון צה"ל ומערכת הבטחון, צלמי במחנה, אבי שמחוני ומיקי צרפתי, במחנה

עוד סיפר כי "אני מסתכל, רואה את הזכוכית נשברת, ואדם יורה בי דרך הזכוכית. עוד לפני זה ראיתי את יוני (נתניהו) נופל. ירינו אחד על השני, הוא לא פגע - פגעתי בו. יריתי גם מבחוץ וגם מבפנים. המפקד שלי הגיע אחריי ופגע במחבלים שהיו עם הקנה אליי, הייתי עם הגב אליהם. יוני נפל חמש או עשר שניות לפני שפתחתי באש".

"יוני פעל באנטבה למופת, מכל ההיבטים האפשריים. גם בהכנה שלנו למבצע וגם בניהול של המבצע בשתי הדקות שהיו מהרגע שיצאנו מהמטוס ועד שהוא נהרג. הוא תפקד מצוין, קיבל את ההחלטות הנכונות, עשה בדיוק את מה שצריך", תיאר עופר את תפקודו של יוני. "גם במבחן התוצאה רואים שזה היה נכון".

עופר הדגיש כי לולא פתח יוני באש "היינו נורים על ידם. הירי היה הדבר הנכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully