וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התביעה בניו יורק תעמיד לדין את ארגון טראמפ על עבירות מס

עודכן לאחרונה: 1.7.2021 / 23:12

כתב האישום במנהטן כולל גם את מנהל הכספים המקורב לנשיא לשעבר, אלן ווייסלברג, והוא יקשה על הארגון להמשיך בפעילותו העסקית. אף שטראמפ עצמו לא נאשם בפרשה הזו, הוא עומד בפני שורת חקירות אחרות

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ במהלך עצרת פוליטית בוולינגטון, אוהיו, 26 ביוני 2021. רויטרס
החקירות עשויות להקשות על שאיפותיו הפוליטיות. טראמפ/רויטרס

ארגון טראמפ ומנהל הכספים הראשי שלו, אלן ווייסלברג, הואשמו הערב (חמישי) ב-15 סעיפי עבירות במשך 15 שנים על ידי התביעה במנהטן. משרד התובע המחוזי של מנהטן, שניהל את החקירה, האשים את ווייסלברג בין היתר בהתחמקות מתשלום מס על הכנסות בסך 1.7 מיליון דולרים. זאת הפעם הראשונה שבה ארגונו של נשיא ארצות הברית לשעבר מסתבך בפלילים מאז תחילת חקירתו לפני כשלוש שנים.

לפי כתב האישום, ההאשמות כוללות הונאה, קשירת קשר, עבירות מיסים והגשת מסמכים כוזבים. ווייסלברג מואשם גם בגניבה ובהגשת מסמכים כוזבים. עוד נטען כי ווייסלברג התחמק מתשלומי מסים בסך 1.76 מיליון דולר בתקופה שהחלה בשנת 2005, וכי הוא הסתיר במשך שנים שהוא תושב העיר ניו יורק, ובכך נמנע מתשלום מס הכנסה של העיר. ווייסלברג כפר באשמה.

התובעים טוענים שיש להם מכשירים דיגיטליים עם עדויות, רישומי הנהלת חשבונות, רשומות מס, והצהרות של עדים פוטנציאליים. בנוסף, התביעה מסרה כי ווייסלברג ניסה להסתיר את השתתפותו בארגון של טראפ בידיעת החברה.

מנכ"ל הכספים של ארגון טראמפ, אלן וייסלברג 31 במאי 2016. רויטרס
מסרב לשתף פעולה עם החוקרים. מנהל הכספים של ארגון טראמפ, אלן ווייסלברג/רויטרס

אף שהנשיא לשעבר לא צפוי לעמוד לדין בעצמו במסגרת החקירה הזו, מדובר במכה קשה לארגונו, והוא עוד מסובך בפרשות אחרות. התובעים בניו יורק עוד חוקרים את הטענות ל"דמי שתיקה" ששולמו לנשים כדי שיכחישו שהן ניהלו יחסי מין עם טראמפ, ולניפוח מחירי נדל"ן בעיר.

טראמפ, שהחל לאחרונה לערוך מחדש עצרות פוליטיות לקראת ריצה אפשרית לנשיאות ב-2024, טוען שהחקירות נגדו הן פוליטיות ומכחיש את כל הטענות נגדו.

התביעה לחצה על וויסלברג, בן 73, לשתף פעולה בחקירה, אולם מאמציה לגייס את האיש שמכיר הכי טוב את הארגון מבפנים לא צלחו עד כה. וויסלברג, חייל נאמן של טראמפ ושל אביו פרד, הפך מושא לחקירה אחרי שאלות שעלו על השימוש שעשה בנו בדירה של טראמפ בעלות אפסית או בחינם.

"הם כמו באטמן ורובין", אמרה לניו יורק טיימס ג'ניפר וויסלברג, גרושתו של בנו, אלן. היא עזרה לתובע המחוזי של מנהטן, סיירוס ואנס, לחקור את הפעילות העסקית של הארגון אחרי קרב גירושים סוער, והיא סיפקה לו מאות עמודים של מסמכי מס.

מייקל כהן, עורך דינו לשעבר של טראמפ, העיד בפני הקונגרס ב-2019 כי וויסלברג עזר לטייח תשלום פיצויים בסך 130 אלף דולר לכהן, אחרי שהעביר מכיסו את הסכום לשחקנית הפורנו סטורמי דניאלס. דניאלס טענה שניהלה יחסי מין עם טראמפ.

כהן אף העיד שהוא וויסלברג שיחקו עם ערכי נכסי הנדל"ן של טראמפ כדי להפחית את תשלומי המסים ולהגדיל את דמי השכירות. ואנס והתובעת הכללית של ניו יורק, לטישיה ג'יימס, חוקרים את הטענות האלו, ולאחרונה כונס חבר מושבעים גדולים לבחינת הראיות.

עורכי הדין של ארגון טראמפ נפגשו בשבוע שעבר באופן וירטואלי עם התובעים בניו יורק, בניסיון אחרון להניא אותם מהגשת כתב אישום. התובעים נתנו להם לנמק עד יום שני השבוע מדוע אין להעמיד את החברה לדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully