וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב חוקרת בכירים אוקראינים שהתערבו בבחירות לטובת טראמפ

בניו יורק טיימס דווח כי תובעים פדרלים בניו יורק חוקרים אם בכירים בקייב ניסו לפגוע בביידן במהלך הבחירות האחרונות תוך שימוש בג'וליאני להפצת מידע כוזב נגדו. ג'וליאני, שהיה אז עורך דינו של טראמפ, אינו חשוד בפרשה הזו, הנפרדת מחקירת עסקיו עם אוליגרכים אוקראינים

חבר הפרלמנט אנדריי דרקאץ' במסיבת עיתונאים בקייב, אוקראינה, 9 באוקטובר 2019. רויטרס
"סוכן רוסי פעיל". חבר הפרלמנט אנדריי דרקאץ'/רויטרס

תובעים פדרלים בניו יורק חוקרים אם בכירים באוקראינה ניסו להתערב בבחירות לנשיאות ארצות הברית בשנה שעברה כדי לעזור לנשיא לשעבר דונלד טראמפ מול ג'ו ביידן - כך דווח הלילה (שישי) בניו יורק טיימס, שציטט גורמים המעורים בנושא. החקירה הפלילית בוחנת אם הבכירים האוקראינים השתמשו ברודי ג'וליאני, שהיה עורך דינו של הנשיא דאז, כדי להפיץ שקרים נגד המועמד הדמוקרטי.

החקירה, שהחלה בחודשים האחרונים לכהונתו של טראמפ, מנוהלת על ידי תובעים פדרלים בברוקלין והיא מתנהלת בנפרד לחקירה הפלילית של עסקאותיו של ג'וליאני באוקראינה. לפי ניו יורק טיימס, אחד החשודים האוקראינים הוא חבר הפרלמנט אנדריי דרקאץ'. הוא כבר הוכנס לרשימה השחורה של משרד האוצר של ארצות הברית, שזיהה אותו בתור "סוכן רוסי פעיל במשך יותר מעשור".

ג'וליאני, שלפי הדיווח אינו חשוד בפלילים בחקירה הזו, הכחיש בעבר כי הוא יצג את האוקראינים. התביעה וארתור אידאלה, עורך דין של ג'וליאני, טרם הגיבו לדיווח.

בחודש שעבר פשטו סוכנים פדרלים על ביתו ומשרדו של ג'וליאני בניו יורק, והחרימו טלפונים ומחשבים במסגרת חקירת עסקיו עם אוליגרכים אוקראינים בזמן שעבד עבוד טראמפ. ג'וליאני דחה את הטענות נגדו ורמז כי החקירה היא פוליטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully