וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת ההדלפות: ממשל טראמפ עקב גם אחרי חברי קונגרס דמוקרטים

משרד המשפטים בארה"ב פתח בבדיקה, אחרי שדווח כי הממשל הקודם זימן מאפל את נתוני התקשורת של חברים בוועדת המודיעין בחשד שהדליפו לתקשורת מידע מסווג. "טראמפ השתמש במשרד המשפטים ככלי נשק נגד יריביו", אמר אדם שיף, שהיה אחת המטרות של המערב. ממשל ביידן: "מזעזע"

משרד המשפטים תחת ממשלו של נשיא ארצות הברית הקודם דונלד טראמפ עקב בחשאי אחרי ההתקשרויות של שני חברי קונגרס דמוקרטים, במסגרת חקירת הדלפת מידע מסווג. לאחר הסערה שחוללה הפרשה שנחשפה בכלי תקשורת אמריקניים, הודיעה אתמול (שישי) יחידת הביקורת הפנימית במשרד המשפטים כי היא פותחת בחקירה.

המפקח הכללי של משרד המשפטים, מייקל הורוביץ', אמר כי לשכתו החלה לבחון את השימוש של המשרד "בזימונים ובאמצעים משפטיים אחרים כדי להשיג את רישומי התקשורת של חברי קונגרס ומקורביהם, ושל אנשי תקשורת, במסגרת חקירות שנעשו לאחרונה בחשד להעברה לא מורשית של מידע מגורמי ממשל לתקשורת".

הוא מסר בהצהרה כי הוא יבחן אם אנשי המשרד פעלו בהתאם למדיניות והנהלים, ואם הצווים והחקירות עצמן היו מבוססות על שיקולים לא ראויים. המפקח הדגיש כי הבחינה עשויה להתרחב אם יתגלו "נושאים אחרים" במהלכה.

ההודעה של המפקח הכללי הגיעה אחרי שהדמוקרטים בסנאט דרשו אתמול משני התובעים הכליים ששירתו תחת טראמפ להעיד בנושא. גורם בבית הלבן אמר כי מעשיו של ממשל טראמפ היו "מזעזעים".

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ במהלך כינוס רפובליקני בגרינוויל שבדרום קרוליינה. 5 ביוני 2021. רויטרס
נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ במהלך כינוס רפובליקני בגרינוויל שבדרום קרוליינה. 5 ביוני 2021/רויטרס

לפי ניו יורק טיימס, משרד המשפטים של טראמפ הגיש צו לחברת אפל שבו היא נדרשה להעביר מידע מהחשבונות של לפחות שני דמוקרטים בוועדת המודיעין בבית הנבחרים. הממשל של הנשיא הרפובליקני הקודם ניסה לגלות מי עומד מאחורי הדלפות של מידע מסווג, שעסק בין היתר בחקירת המעורבות הרוסית בבחירות.

גורמים בקונגרס אמרו כי יו"ר הוועדה, אדם שיף, וחבר הוועדה אריק סוואלוול היו המחוקקים היחידים שהמידע שלהם זומן בצו בית משפט על ידי משרד המשפטים.

"הנשיא טראמפ דרש שוב ושוב ובבוטות ממשרד המשפטים לשרת את מטרותיו הפוליטיות, וניסה להשתמש במשרד המשפטים בתור כלי נשק נגד יריביו הפוליטיים וחברי התקשורת", מסר שיף בהצהרה שפרסם ביום חמישי, שבה קרא לבדיקה של המפקח הכללי של משרד המשפטים.

סוואלוול אישר בריאיון עם MSNBC כי הנתונים שלו מאפל הגיעו ליד משרד המשפט. הוא ציין כי הוא חשש שבמקרה שטראמפ היה נבחר מחדש, הוא "היה פשוט מדלג על משרד המשפטים וההליכים שלו ומורה לנאמניו לכלוא את יריביו הפוליטים".

חבר בית הנבחרים, הדמוקרטי אדם שיף, נכנס לבית לקראת ההצבעה, 13 בינואר 2021. AP
חבר בית הנבחרים, הדמוקרטי אדם שיף, נכנס לבית לקראת ההצבעה, 13 בינואר 2021/AP

מנהיג הרוב בסנאט, צ'אק שומר, והסנאטור דיק דרבין אמרו כי התובעים הכללים וויליאם בר וג'ף סשנז, שכיהנו בממשל טראמפ, צריכים להיות מזומנים בצו להעיד אם הם יסרבו להופיע בפני ועדת המשפט. הם אמרו כי הממשל הקודם "ניצל לרעה את סמכותו באופן דוחה".

קייט בדינגפילד, מנהלת התקשורת בבית הלבן, אמרה כי הטענות נגד משרד המשפטים ממחישות את ניצול הסמכות לרעה של הממשל הקודם שהוביל את הנשיא הדמוקרטי ג'ו ביידן לרוץ נגד טראמפ. ביידן הבטיח כי משרד המשפטים בממשלו יהיה עצמאי, וישרת את האזרחים, ולא את הנשיא.

בר, התובע הכללי לשעבר, אמר אתמול לפוליטיקו כי בזמן כהונתו, הוא לא היה מודע לשום ניסיון להשיג רישומים של חבר קונגרס כלשהו במסגרת חקירה של הדלפות.

באפל אמרו אתמול כי הם קיבלו בפברואר 2018 צו המבקש מידע של 73 מספרי טלפון ו-36 כתובות מייל, ולא כולם היו של לקוחותיה. החברה אמרה כי הצו, שהיה אסור בפרסום בהוראת שופט פדרלי, "לא סיפק מידע על אופי החקירה ובפועל אפל לא הייתה יכולה להבין את המטרה של המידע הרצוי מבלי לחפור בחשבונות המשתמשים".

החברה הדגישה כי המידע שהיא סיפקה היה מוגבל למטא-דאטה ולמידע על רישומי חשבונות, והיא לא העבירה תכנים כמו מיילים ותמונות בתגובה לצו של משרד המשפטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully