וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ מסתבך: התביעה בניו יורק פתחה בחקירה פלילית נגד הארגון המשפחתי

19.5.2021 / 10:12

התובעת הכללית הודיעה כי חקירת החשד לניפוח ערכי נדל"ן ולעבירות מס איננה רק אזרחית עוד. זאת החקירה הפלילית השלישית נגד הנשיא לשעבר, והן עשויות להקשות עליו להתמודד פעם נוספת לנשיאות

בווידאו: טראמפ רמז על ריצה ב-2024/צילום: רויטרס

התביעה הכללית בניו יורק הודיעה הלילה (רביעי) על פתיחת חקירה פלילית נגד החברה של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, בהתפתחות המגדילה את הסכנה המשפטית שלו ושל משפחתו. התובעת הכללית, לטישיה ג'יימס, חוקרת אם ארגון טרמפ זייף שווי של נכסי נדל"ן כדי לזכות בהלוואות ובהטבות מס.

זאת החקירה הפלילית השלישית הידועה נגד טראמפ, שלושה חודשים אחרי שעזב את הבית הלבן. "עדכנו את ארגון טראמפ שהחקירה שלנו נגד ארגונו כבר לא רק אזרחית", מסר פביאן לוי, דובר לשכת התובעת הכללית. "אנחנו עכשיו חוקרים את ארגון טראמפ באופן פלילי, יחד עם התביעה של מנהטן".

ארגון טראמפ טרם הגיב על ההודעה של התביעה בניו יורק. הנשיא הרפובליקני לשעבר אמר בעבר כי החקירה נגדו על ידי ג'יימס, הדמוקרטית, היא פוליטית באופייה. ג'יימס חוקרת אם ארגון טראמפ ניפח את הערכים של חלק מנכסיו כדי להשיג הלוואות טובות יותר, והוריד אותם כדי להשיג הקלות בארנונה.

במקביל, התובע של מחוז מנהטן, סיירוס ואנס, חוקר את ההתנהלות העסקית של טראמפ כבר במשך יותר משנתיים. הלשכה של ואנס אמרה במסמכים שהגישה לבית המשפט כי היא חוקרת "התנהלות פלילית נרחבת וממושכת" בארגון טראמפ, כולל הונאת מס וביטוח וזיוף רשומות עסקיות.

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ בפלורידה, 1 במרץ 2021. רויטרס
נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ בפלורידה, 1 במרץ 2021/רויטרס

בנוסף לחקירות עסקיו של טראמפ בתור אזרח פרטי, בפברואר פתחו התובעים במחוז פולטון שבג'ורג'יה בחקירה פלילית של ניסיונותיו של טראמפ להשפיע על תוצאות הבחירות במדינה. זאת לאחר שהוקלט בשיחת טלפון מ-2 בינואר שבה לחץ על מזכיר המדינה של ג'ורג'יה לבטל את תוצאות בחירות בטענות שווא לזיופי קולות לטובת ג'ו ביידן.

החקירה של ואנס החלה לאחר שעורך דינו לשעבר של טראמפ מייקל כהן שילם דמי שתיקה לשתי נשים לפני הבחירות ב-2016 על מנת שלא יספרו לתקשורת על יחסי מין שלטענתן קיימו עם טראמפ.

ג'יימס אמרה כי היא פתחה בחקירתה לאחר שכהן העיד בפני הקונגרס כי הדוחות הכספיים של טראמפ זויפו כדי לחסוך כסף בהלוואות או להפחית את מסי הנדל"ן שהוא נדרש לשלם. כהן, שאמר פעם כי הוא מוכן לקבל כדור עבור טראמפ, הודה ב-2018 בהפרות של חוקי מימון קמפיין ופשעים אחרים וכיום הוא מרצה את עונש שלוש שנות המאסר שלו במאסר בית.

"ככל שמסמכים נוספים נבדקים על ידי התביעה במנהטן ובניו יורק, נראה כי הצרות של דונלד טראמפ רק ממשיכות להגיע! בקרוב, דונלד ומקורביו יישאו באחריות למעשיהם", אמר כהן במסרון ששלח הלילה לרויטרס ביום שלישי. שני אנשים המעורים בחקירת התביעה במנהטן אמרו לרויטרס כי כהן תושאל ידי חוקרי התובע המחוזי.

מגדל טראמפ במנהטן, 18 באפריל 2019. רויטרס
מגדל טראמפ במנהטן, 18 באפריל 2019/רויטרס

מהמסמכים שהוגשו לבית המשפט עולה כי החקירות של מדינת ניו יורק ושל מנהטן אמנם נפרדות זו מזו, אך חופפות. שתיהן בוחנות כיצד ארגון טראמפ וסוכניו העריכו את ערכה של "סבן ספרינגס", אחוזה בגודל 212 דונם מצפון למנהטן שרכש טראמפ בשנת 1995. חברת טראמפ אמרה כי האחוזה בת מאה השנה שימשה בתור בית קיט עבור משפחת טראמפ.

שאיפותיו של טראמפ לבנות בשטח מגרש גולף נבלמו בשל התנגדות תושבים מקומיים, והוא גנז תוכנית נוספת לבניית בתי יוקרה במקום.

ואולם, הנכס הפך למנגנון לקבלת הקלות במס: ב-2015 הוא חתם על הסכם שלא לפתח את הנכס ב-158 דונם מתוך שטח האחוזה. לשכת התביעה הכללית ציינה במסמך שהגישה לבית משפט כי שמאי שנשכר על ידי טראמפ לפני הסכם השימור אמד את שווי הנכס ב-56.5 מיליון דולר ושווי ההקלות ב-21.1 מיליון דולר - סכום שטראמפ תבע בניכויי מס הכנסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully