וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצאים לחופש - וחוזרים לכיתה: יותר מ-1.2 מיליון ילמדו בביה"ס של הקיץ ממחר

עודכן לאחרונה: 30.6.2021 / 12:56

ילדי הגן ותלמידי בתי הספר היסודי יצטרפו מחר לחופשת הקיץ של תלמידי התיכון וחטיבות הביניים, שיצאו לחופש בשבוע שעבר. שרת החינוך בירכה את עובדי ההוראה: "יצרתם חוף מבטחים לתלמידים שלנו בתקופה סוערת, וסיפקתם להם משענת"

החל ממחר (חמישי) ייפתחו "בתי הספר והגנים של הקיץ" ברחבי הארץ, בהם ילמדו יותר מ-1.2 מיליון ילדי גנים ותלמידי בית ספר. זאת, לאחר ש-783 אלף תלמידי חטיבות הביניים והחטיבה העליונה יצאו לחופשה בשבוע שעבר. יותר מ-210 אלף עובדי הוראה יפתחו אף הם את חופשת הקיץ שלהם.

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון הודתה לאנשי החינוך על השנה המאתגרת. "הוכחתם תעצומות נפש וגדלות רוח", אמרה. "יצרתם חוף מבטחים לתלמידים שלנו בתקופה סוערת, וסיפקתם להם משענת ותמיכה שאפשרה להם לצלוח את שנת הלימודים".

צילום: ראובן קסטרו

תלמידי בי"ס פאול קור בפ"ת סיימו של שנת הלימודים/ראובן קסטרו

שאשא-ביטון פנתה גם לתלמידים ואיחלה להם חופשה מהנה ובטוחה. "מרגש לראות את היענותכם לפעילות הקיץ, מה שמוכיח כמה חשובה ומשמעותית לכם המסגרת החינוכית וכמה היו חסרים לכם המפגשים הבלתי אמצעיים", היא ציינה. "אני מקווה שנדע למצוא את הדרך, לקראת השנה הבאה, להעלאת ההיענות להשתתפות בפעילות הקיץ גם בקרב סגלי ההוראה".

"השנה הזאת עברה לא כל כך טוב. מה שאני רוצה לעשות בחופש זה לטוס, לטייל ולהיות עם החברים", סיפרה ליאור, תלמידה בבית הספר היסודי פאול קור בפתח תקווה. "נויה סיימה כיתה ג', ואני חושב שאחרי השנה הזאת מגיע להם להנות, להסתלבט", אמר אביה של תלמידה אחרת בבית הספר.

עוד בוואלה!

הגננות והסייעות מאיימות: לא נפתח את גני הילדים של החופש הגדול ללא נוכחות גננות מוסמכות

לכתבה המלאה
בווידאו: תלמידי בית הספר היסודי יוצאים לחופש הגדול/צילום: ראובן קסטרו
סיום שנת הלימודים ויציאה לחופש הגדול, בי"ס פאול קור, פתח תקווה, 30 ביוני 2021. ראובן קסטרו
סיום שנת הלימודים בבית ספר בפתח תקווה, היום/ראובן קסטרו

מסיכום נתוני הרישום למסגרות הקיץ עולה כי כ-60% מקרב כלל ילדי הגנים ותלמידי בתי הספר בכיתות א'-י"א נרשמו למסגרות - יותר מ-1.2 מיליון תלמידים ותלמידות. כ-77% מילדי הגנים, כ-61% מתלמידי בתי הספר היסודיים, וכ-42% מתלמידי חטיבות הביניים והחטיבה העליונה.

כ-42% מהגננות בגני הילדים יקחו חלק במסגרות הקיץ, בעוד ש-15% ממורי בתי הספר היסודיים ישתתפו בפעילויות, ו-11% ממורי חטיבות הביניים והתיכונים.

סיום שנת הלימודים ויציאה לחופש הגדול, בי"ס פאול קור, פתח תקווה, 30 ביוני 2021. ראובן קסטרו
סיום שנת הלימודים ויציאה לחופש הגדול, בי"ס פאול קור, פתח תקווה, 30 ביוני 2021/ראובן קסטרו
סיום שנת הלימודים ויציאה לחופש הגדול, בי"ס פאול קור, פתח תקווה, 30 ביוני 2021. ראובן קסטרו
סיום שנת הלימודים ויציאה לחופש הגדול, בי"ס פאול קור, פתח תקווה, 30 ביוני 2021/ראובן קסטרו

שנת הלימודים החולפת התאפיינה בהתמודדות עם משבר הקורונה, ובניסיונה של מערכת החינוך להתאים עצמה לשינויים החדים בעטיו. לדברי משרד החינוך, במהלך השנה התלמידים צברו פערים לימודיים ורגשיים, שבכוונת המשרד לתת להם מענה בין היתר באמצעות מסגרת "בתי הספר והגנים של הקיץ".

הלימודים במסגרת הקיץ מתמקדים במקצועות הליבה - שפה, מתמטיקה, אנגלית, מדעים - והם כוללים גם מגוון פעילויות העשרה וחוויה: פעילויות חברתיות, פעילויות יצירה, פעילויות ספורט, משחק, תיאטרון בובות ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully