וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגננות והסייעות מאיימות: לא נפתח את גני הילדים של החופש הגדול ללא נוכחות גננות מוסמכות

שלושה ימים בלבד לפני פתיחת בתי הספר והגנים של הקיץ, בהסתדרות מאיימים שלא להפעיל את הגנים ללא נוכחות של גננת "מהצוות הקבוע של הגן". במכתב לסייעות, נכתב כי בימים הקרובים "תיפתח שביתת אזהרה והזדהות בכל השלטון המקומי". לדברי גורם, 25 אחוזים בלבד מהגננות נרשמו

שלושה ימים בלבד לפני פתיחת בתי הספר והגנים של החופש הגדול, יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, מאיים כי "לא ייפתחו גני הילדים של הקיץ ללא נוכחות גננת מוסמכת מהצוות הקבוע של הגן", כך עולה מהמכתב שנשלח היום (שבת) לסייעות של הגנים העירוניים. "בשום פנים ואופן, לא נאפשר להפעיל את כל המערך על כתפיכן בלבד. בימים הקרובים, תיפתח שביתת אזהרה והזדהות בכל השלטון המקומי. הודעה על כך תצא בנפרד", כתב בר דוד בפנייתו.

לדברי גורם בכיר בשלטון המקומי, 25 אחוזים בלבד מ"גננות האם" (הגננות שעובדות בגן במהלך השנה, ס"ס) נרשמו לגני הילדים של הקיץ שבמימון משרד החינוך. כך שההבטחה של ההסתדרות מעמידה בסכנה ממשית את פתיחת הגנים של החופש הגדול באזורים רבים בארץ. אותו גורם הדגיש כי לא ברור מה התוקף המשפטי של המהלך, וטוען כי גם באופן שוטף, במהלך השנה, בכ-10% מגני הילדים אין גננת קבועה מסיבות שונות, בהן מחלה, חופש וחופשת לידה.

חוזרים לגני הילדים עם כניסת ההקלות בסגר לתוקף, 18 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
הגנים של החופש הגדול עלולים לא להיפתח/ראובן קסטרו

"בתקופה האחרונה, אנו נמצאים בעימות חסר פשרות מול מרכז השלטון מקומי בסוגיה שקשורה לתנאי העסקתכן. הניסיון של המדינה והרשויות המקומיות, להשית את הפעלת גני הילדים של החופש הגדול, על הצוותים הקיימים, יוצרת עומס עבודה חריג ובלתי הגיוני. כל זאת, בתקופה שבה אתן זקוקות לריענון ונדרשות להכין את הגנים לשנת הלימודים הבאה. המלחמה שהכריז השלטון המקומי בכן הסייעות, תוך שבירת הכלים והוצאת צווי מניעה, הובילה אותי להחלטה קשה", נכתב במכתב לסייעות.

הרעיון של הפעלת גני הילדים של הקיץ נולד בעקבות שנת הקורונה במהלכה ילדי הגנים שהו במשך זמן ממושך בבית, והוריהם נאלצו לוותר על ימי עבודה. התכנית אושרה סופית במאי, ותופעל בין 21-1 ביולי.

כזכור, מעט לפני השבעת הממשלה החדשה, ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בשלטון המקומי. זאת על רקע מבוי סתום במו"מ עם משרד החינוך ומרכז השלטון המקומי על העסקתן של הסייעות בפרויקט "גנים ובתי ספר מלמדים בחופש הגדול" שמתוכנן לתחילת החודש הבא. סכסוך העבודה חל על כ-45 אלף סייעות.

עוד בוואלה!

שבוע לפני הפתיחה: קושי בגיוס מורים מעמיד בסכנה את בתי הספר של החופש הגדול

לכתבה המלאה
רגינה איסקוב עיצוב פנים גנים. עידו אדן,
הרעיון של הפעלת גני הילדים של הקיץ נולד בעקבות שנת הקורונה/עידו אדן

לפי הודעת משרד החינוך, שהופצה בעת אישור התכנית, היא תכלול פעילויות העשרה וחוויה, בהן פעילויות סביב ספרים, בשילוב תיאטרון, תיאטרון בובות ויצירה. היא תוכל לכלול גם פעילות של מוטוריקה עדינה - גזירה, הדבקה, לישה, ציור, פיסול, משחקי תנועה, ריקוד ופעילות גופנית. כמו כן יכללו פעילויות יצירה והבעה באמצעות חומרים לשם עיבוד רגשי של חוויות הילדים וביטוי אישי, פעילות חוויה עם צבעים, אולימפיאדה בגן, בעקבות בעלי-חיים, אוספים ותחביבים, אירוויזיון או פסטיבל.

מרכז השלטון המקומי מסר בתגובה כי הוא דואג לציבור הסייעות ופעל רבות כדי לשפר את תנאי העסקתן בשנים האחרונות. "במהלך תקופת הקורונה הלכנו לקראת הסייעות גם בסגרים כאשר הגנים עברו ללמידה מקוונת. נלחמנו שיקבלו שכר מלא ולא הוצאנו אותן לחל"ת. העסקת הסייעות במהלך החופש הגדול נקבעה בהסכם קיבוצי שנחתם יחד עם ההסתדרות".

לדבריהם, "אין שינוי בהסכם זה, הרשויות המקומיות כמעסיק, בסך הכל מבקשות לממש את הזכות הזאת. נדגיש כי המעסיקים הסכימו לשלם לסייעות מעבר לשכרן תוספת שכר עבור עבודתן בקיץ. תוספת שהמעסיקים אינם מחוייבים לה. בסופו של דבר מי שנפגעים הם הילדים וההורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully