וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היכן המסגרות ימשיכו לתוך אוגוסט ומי ישלם הכי הרבה: המדריך המלא לבתי הספר של הקיץ

אחרי שנה שבה תלמידי הגנים ובתי הספר בילו חלק ניכר מהזמן בבית, הנחה משרד החינוך את הרשויות המקומיות להפעיל קייטנות לימודיות כדי להשלים את הפערים. אז באילו ערים הלימודים יסובסדו לחלוטין והיכן יציעו מסגרות גם בשלבי הקיץ המאוחרים? כל מה שצריך לדעת

שנת הלימודים תשפ"א מתקרבת לסיומה, והורים רבים מחפשים מסגרות לילדיהם הקטנים לימי הקיץ. כזכור, משרד החינוך הנחה את הרשויות המקומיות להפעיל את קייטנת "בית הספר של הקיץ" במשך שלושה שבועות, עד 21 ביולי. מדובר במסגרות לימודיות לילדי הגנים העירוניים ובתי הספר בסבסוד חלקי של משרד החינוך. תלמידי חטיבות הביניים והחטיבה העליונה ישתתפו במסגרות הללו על פי הצורך ובהתאם להחלטת מנהלי בתי הספר.

גובה התשלום תלוי באשכול הסוציו אקונומי של הרשות: ההורים המתגוררים ברשויות באשכול 4-1 לא ישתתפו במימון התוכנית, ברשויות 7-5 ההורים ישלמו 300 שקלים, ובאשכולות 10-8 ההורים ישלמו 450 שקלים. המסגרות לא כוללות צהרון, עליו ההורים יצטרכו להוסיף עוד כמה מאות שקלים בחודש, תלוי ברשות.

המטרה של "בתי הספר של הקיץ" היא להשלים פערים לימודיים שצברו התלמידים בשנת הלימודים האחרונה, במהלכה למדו חלקים נרחבים משנת הלימודים מהבית. עם זאת, כלל לא בטוח שכל הרשויות יספיקו לגייס מורים מקצועיים כדי לממש את כוונה זו. כזכור, עוד בעת ההכרזה על התוכנית לפני שלושה חודשים, שר החינוך יואב גלנט (הליכוד) אמר כי השתתפות המורים תהיה וולונטרית ובתשלום נוסף.

חזרה ללימודים בבית ספר בלפור ת"א , 21 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
הזדמנות להשלים פערים. תלמידים בתל אביב/ראובן קסטרו

"בכל רשות ורשות התמונה נראית אחרת", מספר בשיחה עם וואלה! אבי קמינסקי, יו"ר איגוד מנהלי המחלקות לחינוך ברשויות המקומיות. "אנחנו עושים את כל המאמצים שעובדי ההוראה ייכנסו פנימה, כמובן לא מאלצים, מנסים לשכנע ממקום טוב. ככלל, ברשויות עם מורים צעירים יותר ההיענות גבוהה יותר".

בירושלים, למשל, העירייה פתחה במהלך השבוע האחרון את ההרשמה לקייטנות "בית הספר של הקיץ" עבור חודש יולי. לילדים עד כיתה ח' יהיו לימודים מ-1.7 עד 22.7, ולילדי הגנים תהיה אפשרות לשבוע נוסף בתשלום.

לדברי העירייה, היא תפעיל באמצעות ספק חיצוני קייטנות עבור גני הילדים בשלבי טרום חובה וחובה במהלך השבועיים הראשונים של חודש אוגוסט. "הפעילות תתקיים בין השעות 16:00-07:30 ותכלול תכנית פדגוגית מגוונת ועשירה לרבות סדנאות והצגות במתחמי הגן, זאת במטרה לתת מענה להורים עובדים". יש לציין כי אפשרות זו טרם נכללה ברישום לקייטנות חודש יולי, ורוב ההורים לא יודעים עליה.

שרה לקס סיימור, אם לשתי ילדות מירושלים, מתוסכלת מכך ששנת הלימודים לא הוארכה באופן משמעותי. "אני לא מאמינה שאחרי השנה שעברנו, אחרי שני סגרים, כשבפועל ילדים בקושי היו באופן סדיר במסגרות החינוכיות שלהם, עולם כמנהגו נוהג ושוב אנחנו ההורים נצטרך להתמודד עם חופשת קיץ ארוכה בלי פרופורציות", היא אומרת.

לדבריה, "הפעם, בניגוד לשנים קודמות, אנחנו מגיעים מותשים, מרוקנים ממשאבים פיזיים ונפשיים. בכנות אינני יודעת איך נעבור את הקיץ הזה וחבל לי כל כך שבמקום שהזמן ינוצל לצמצום פערים, לעבודה רגשית עם הילדים והשלמת חוסרים שלנו ההורים במקומות העבודה, שוב נצטרך לג'נגל ולחשוב בלי סוף על פתרונות יצירתיים".

חזרת תלמידי חטיבות הביניים ללימודים, בי"ס יונתן נתניהו, רעננה, 7 במרץ 2021. ראובן קסטרו
היערכות אחרת בכל רשות. תלמידים ברעננה/ראובן קסטרו

בכרמיאל, קייטנות "בתי הספר של החופש הגדול" ייערכו בין 21.7-1.7, ובהמשך יפורסמו מתווים נוספים של קייטנות במועד מאוחר יותר. בכל הקשור להחזר כספי, מהעירייה נמסר כי כבר בתחילת השנה לא נגבה מההורים כל הסכום עבור תשלומי הורים, ולכן לא יחזירו בשלב זה סכומים נוספים. עוד נמסר כי העירייה מסייעת השנה במימון מסיבות הסיום בבתי הספר.

בקריית שמונה, קייטנות "בתי הספר של החופש הגדול" יתקיימו בגנים ובבתי הספר היסודיים בין 21.7-1.7, ובבתי הספר העל יסודיים בין 15.7-21.6. מהעירייה נמסר כי בבית הספר "דנציגר" תופעל תכנית רגשית-חברתית משלימה לנוער בסיכון עד סוף אוגוסט. עוד נמסר כי תשלומי הורים נגבו לאורך השנה באופן חלקי בלבד, וכי לגבי סעיפים שנוצלו חלקית, היתרות בגינם יוחזרו.

בטבריה, קייטנות "בתי הספר של החופש הגדול" ייערכו בין 21.7-1.7, ומהעירייה לא נמסר אם יתקיימו קייטנות גם במועד מאוחר יותר. בכל הנוגע להחזרים כספיים, נמסר כי בסוף שנת הלימודים ייערך קיזוז של התקופות שלא נלמדו והסכום יוחזר להורים.

בבית שאן, קייטנות "בתי הספר של החופש הגדול" ייערכו בין 21.7-1.7, ומהעירייה לא נמסר אם יתקיימו קייטנות גם במועד מאוחר יותר. בכל הנוגע להחזרים כספיים, מהעירייה נמסר כי נושא החזר כזה או אחר של תשלומי ההורים יידון ויגובש עד לתחילת שנת הלימודים תשפ"ב.

בנוף הגליל, קייטנות "בתי הספר של החופש הגדול" ייערכו עבור כיתות א'-י', אולם טרם ברור בדיוק באילו תאריכים. לגבי החזר תשלומים, מהעירייה נמסר כי "בתי הספר גבו סכום יחסי במחצית א' ולא גבו שום סכום במחצית ב'".

חזרה ללימודים ללא מתווה הקפסולות, בי"ס "אחד העם", פתח תקווה, 18 באפריל 2021. ראובן קסטרו
תלמידים בפתח תקווה, אפריל/ראובן קסטרו

בצפת, קייטנות "בתי הספר של החופש הגדול" ייערכו בגנים ובבתי הספר היסודיים בין 22.7-1.7, ובבתי הספר העל-יסודיים בין 11.7-21.6. לגבי החזר תשלומים, מהעירייה נמסר כי "גבינו מראש תשלומים מינימליים. במידה וישנן יתרות כלשהן, הנהלת בית הספר וועד ההורים יתאמו החזר/שימוש מוסכם לרווחת התלמידים".

בחיפה, קייטנות "בתי הספר של החופש הגדול" ייערכו בבתי הספר היסודיים בין 22.7-1.7, למעט בתשעה באב, ויופעלו באמצעות צוותים חינוכיים ומדריכים מקצועיים. העלות הצפויה: משעה 13:00-08:00 - בעלות של 300 שקלים, ומשעה 17:00-13:00 - בעלות של 650 שקלים.

הקייטנות יפעלו גם עבור גני הילדים, וסבסוד הקייטנות על ידי העירייה יפחית באופן משמעותי את השתתפות ההורים. עלות ההשתתפות במחזור הראשון, שיתקיים בין 22.7-1.7, תעמוד על 1,000 שקלים לפעילות, החל מהשעה 07:30 ועד לשעה 17:00. במחזור השני, שיתקיים בין התאריכים 12.8-25.7, תעמוד השתתפות ההורים לאחר הסבסוד על סך 580 שקלים לפעילות בוקר ו-700 שקלים לפעילות צהריים.

מעיריית חיפה נמסר כי העירייה תסבסד את עלות הקייטנות העירוניות שיופעלו במהלך עונת הקיץ בכ-2 מיליון שקלים. בעירייה אומרים כי מהלך זה של ראש העיר, עינת קליש רותם, נועד להקל על ציבור ההורים, שרבים מהם חזרו לעבודה סדירה בתום תקופת הקורונה.

אחרי הסגר השלישי ילדי גן הסנונית בקריית אונו חזרו ללימודים, 11 בפברואר 2021. איתן אלחדז, TPS
ילדי גן סנונית בקריית אונו, פברואר/TPS, איתן אלחדז

בנהריה, קייטנות "בתי הספר של החופש הגדול" ייערכו בבתי הספר היסודיים בין 22.7-1.7, בין השעות 13:00-08:00, בשיתוף המרכזים הקהילתיים ובעלות של 300 שקלים. לתלמידי כיתות א'-ג' יפעל גם מסלול של יום ארוך, באותם התאריכים, בין השעות 16:30-07:30 בעלות של 980 שקלים כולל ארוחת צהריים. מהעירייה נמסר כי במידה ויהיה סבסוד של תכנית הצהרונים "ניצנים" בידי משרד החינוך, הוא יקוזז מהתשלום הנ"ל. עוד הדגישו כי למסלול זה תינתן הנחה של 20% לילד השני. מהעירייה נמסר גם כי יתקיימו קייטנות המשך במהלך הקיץ עד לתאריך 12 באוגוסט. עלות הקייטנה, שתיוחד לשלושה תחומים - ספורט, מחול וסייבר - תתפרסם בימים הקרובים.

כמו כן, קייטנות "בתי הספר של החופש הגדול" ייערכו גם עבור גני הילדים בין 22.7-1.7, בין השעות 13:00-07:30 בעלות של 300 שקלים. בנוסף, יוצע להם מסלול של יום ארוך בין 22.7-1.7, בין השעות 16:30-07:30 בעלות של 950 שקלים כולל ארוחת צהריים. גם למסלול זה תינתן הנחה של 20% לילד שני. מחזור שני יפעל בין התאריכים 12.8-25.7, בין השעות 16:30-07:30 בעלות של 980 שקלים.

מהעירייה נמסר כי לאורך כל שנת הלימודים, בשל הקורונה, בוצעה גבייה נקודתית וניתנו להורים החזרים, כך שבפועל הורה שילם על צהרונים וחוגים רק על פי הימים בהם נכח ילדם בפועל במסגרת החינוכית.

בקריית ביאליק, המחזור הראשון של קייטנות "בתי הספר של החופש הגדול" ייערך בין התאריכים 22.7-1.7, בעלות של 300 שקלים. המחזור השני ייערך בין 11.8-21.7 בעלות של 600 שקלים, לאחר שסבסוד עירוני הוזיל את הסכום המקורי, 900 שקלים. מהעירייה נמסר כי "אין הנחת קורונה כי רשת המתנ"סים לא גבתה תשלום בגין ימי הקורונה, אבל מחזור ב' מסובסד על ידי העירייה ב-300 שקלים לתלמיד, מאחר ואין סבסוד ממשלה".

בקריית ים, המחזור הראשון של קייטנות "בתי הספר של החופש הגדול" ייערכו בין התאריכים 21.7-1.7, בעלות של 300 שקלים עד השעה 13:00, ותוספת של 600 שקלים כדי להאריך עד השעה 17:00. המחזור השני ייערך בין 11.8-22.7 בעלות של 600 שקלים עד השעה 13:00, זאת לאחר סבסוד של 300 שקלים. תוספת של 700 שקלים תאפשר הארכה עד השעה 17:00.

בנוסף, תתקיים קייטנת ספורט וכושר באצטדיון הכדורגל העירוני, בין התאריכים 4.8-22.7, בעלות של 850 שקלים עד השעה 13:00 (ללא צהרון). מהעירייה נמסר כי בקייטנה יושם דגש על פעילות חברתית וחיזוק המרקם הקהילתי והרגשי בעקבות תקופת הקורונה.

במועצה האזורית חוף הכרמל, קייטנות "בתי הספר של החופש הגדול" ייערכו בגנים ובבתי הספר היסודיים בין 22.7-1.7, בעלות של 450 שקלים.

באשדוד, קייטנות "בתי הספר של החופש הגדול" ייערכו בין 22.7-1.7, למעט בתשעה באב. בשלב זה טרם ברור אם יתקיימו קייטנות בבתי הספר גם במועד מאוחר יותר, ומהעירייה נמסר כי "הנושא עדיין בבחינה של מינהל החינוך". בנוגע להחזרים כספיים, מעיריית אשדוד נמסר כי "הגבייה בגין סגירת המסגרות בקורונה כלל לא נעשו. בגין מבצע 'שומר החומות' בוצעו החזרים להורים".

חזרה ללימודים לאחר הסגר השלישי, בי"ס "היובל" בתל אביב, 11 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
תלמידים בתל אביב, פברואר/ראובן קסטרו

בבאר שבע, קייטנות "בתי הספר של החופש הגדול" ייערכו בין 22.7-1.7, למעט בתשעה באב. מהעירייה נמסר כי נבדקת אפשרות להפעלת הקייטנות עד לתאריך 12 באוגוסט. בנוגע להחזרים כספיים, מהעירייה נמסר כי "אכן ישנו החזר כספי להורים, בהתאם לימים בהם לא התקיימה פעילות בכל מוסד בעת הסגרים שהיו, ובהתאם למודל הרמזור שנקבע בזמנו בכל אזור בבאר שבע. יש לציין, כי הרשות המקומית היא זאת שקובעת את ההחזר הכספי בתיאום מול המנהלים ומפעילי המסגרות החינוכיות".

בשדרות, קייטנות "בתי הספר של החופש הגדול" ייערכו בין 25.7-4.7. בנוגע להחזרים כספיים, מהעירייה נמסר כי "אין קשר בין תשלומי הורים לשנת הלימודים לתשלומים לקייטנה לפי מדד רשותי. תשלומי הורים שנגבו ולא נוצלו לאורך השנה יוחזרו להורים על ידי בתי הספר". עוד נמסר כי "ההחזר הוא בית ספרי כי הגבייה היא בית ספרית. בגנים רוב הגבייה על ידי הרשות ואצלנו החזרנו כסף על הזנה למשל שלא התממשה בגלל הקורונה בשתי פעימות פברואר ואוגוסט".

בעיר בית שמש יתקיימו מסגרות של החופש הגדול בהתאם לסיכומים עם משרד החינוך עד 22.7. בשל הדירוג הסוציו-אקונומי של העיר, הקייטנות יהיו ללא תשלום. לאחר תאריך זה העירייה לא מציעה מסגרות כלשהן לתלמידים.

ומה יקרה באוגוסט?

ומה קורה לאחר שיסתיימו "בתי הספר של הקיץ"? תלוי היכן אתם גרים. באזור המרכז למשל, מרבית הרשויות המקומיות מציעות את הארכת המסגרות לילדי הגנים ותלמידי בתי הספר היסודיים מעבר ל-22 ביולי. רק שהפעם המסגרות יופעלו על ידי צוותי הצהרונים ולא המורים. המחיר ותקופת המסגרת תלויים ברשות המקומית - ובעיקר ביכולתה הכלכלית לסבסד את המסגרות.

אחת המסגרות הזולות שמצאנו לקיץ היא בראשון לציון, שם העירייה תסבסד את המחזור השני של שתי קייטנות קונספט לתלמידי כיתות א'-ו': קייטנת מדע "Science Camp" וקייטנה ללימוד אנגלית "Summer School". הקייטנות ייצאו לדרך ה-25.7 וימשכו עד 12.8, לא כולל יום שישי. העלות תעמוד על 696 שקלים בלבד לקייטנה, וזאת הודות לסבסוד העירוני בגובה של כמיליון שקלים. בעירייה מציינים גם כי מדובר בהחזר חלקי על ימי הלחימה בהם לא פעלו הצהרונים, ובנוגע להחזר החלק הנותר נאמר כי הדבר תלוי בהחלטת הממשלה על שיפוי הרשויות.

את המסגרות הארוכות ביותר מצאנו בתל אביב. עיריית תל אביב לוקחת חלק נכבד בסבסוד הקייטנות העירוניות שיסתיימו השנה, אחרי שלושה מחזורים, ב-19 באוגוסט. העלויות לא זולות, אך עדיין יש לזכור כי מדובר במחיר מסובסד על ידי העירייה, שהוא נמוך משמעותית מהשנים הקודמות.

אחרי שיסתיים בית הספר של הקיץ בתל אביב, הקייטנות ייערכו בין 15.8-25.7. יום קצר, בין השעות 13:00-08:00, הוא בעלות של 809 שקלים. יום ארוך, בין השעות 16:00-08:00, הוא בעלות של 1,231 שקלים. בעירייה מציינים כי גובה הסבסוד עומד על 169 שקלים לילד/ה, מה שמסתכם בפועל בעלות כוללת של שני מיליון שקלים.

בעירייה מציינים כי בשונה ממרבית הרשויות האחרות, בתל אביב יתקיים גם מחזור שלישי של קייטנות, שיתקיים לאורך ארבעה ימים בין 19.8-16.8. עם זאת, בעירייה מציינים כי פתיחת המחזור השלישי מותנית במספר מינימום של 20 נרשמים, דבר שמוטל בספק. מבחינת עלויות המחזור השלישי: יום קצר, בין השעות 13:00-08:00, הוא בעלות של 216 שקלים, בעוד שיום ארוך, בין השעות 16:00-08:00, הוא בעלות של 328 שקלים.

חזרה ללימודים ללא מתווה הקפסולות, בי"ס "אחד העם", פתח תקווה, 18 באפריל 2021. ראובן קסטרו
תלמידים חזורים לבית הספר, אפריל/ראובן קסטרו

בכפר סבא יוכלו התושבים לקבל הארכה של שבוע במסגרות המסובסדות עבור ילדי הגנים הקצרים ובוגרי כיתות א'-ד', ובמהלך חודש אוגוסט תתקיימנה קייטנות הקיץ במסגרת גני יול"א (יום לימודים ארוך) שיפעלו עד ה-12.8 בימים א'-ה' בין השעות 17:00-07:30.

מבחינת עלויות: קייטנה בין התאריכים 29.7-25.7, עד השעה 13:00, היא בעלות של 285 שקלים, בעוד שצהרון הוא בעלות 235 שקלים. ביחס לגנים, קייטנה בין התאריכים 29.7-1.7, עד השעה 13:00, היא בעלות של 733 שקלים. קייטנה בין התאריכים 12.8-1.8, עד השעה 16:30, היא בעלות של 1,200 שקלים.

בנוסף, בעיריית כפר סבא מציינים כי יינתן החזר כספי להורי כיתות א'-ד' וגני הילדים, על בסיס החלק היחסי. ההחזר יתבצע עבור הימים בהם לא התקיימה פעילות בצהרונים, במהלך מבצע "שומר החומות".

בגבעתיים תוכלו למצוא מגוון רחב של קייטנות עירוניות עד 12 באוגוסט - החל מקייטנת נינג'ה ועד לאומנויות הבמה. המחיר תלוי במספר הימים והשעות ביום ויחול לנוע בין 605 שקלים לקייטנה של 5 ימים ועד 1,250 לקייטנה של 10 ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully