וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאווה ישראלית: מוסד ישראלי במקום ה-9 בדירוג בינלאומי של מוסדות אקדמיים

עודכן לאחרונה: 28.6.2021 / 16:15

במקום המכובד בקטגוריית ניהול משבר הקורונה דורגה מכללת אפקה בתל אביב, שהיתה למוסד הישראלי היחיד שהגיע למאה המקומות הראשונים בה. קטגוריה זו נוספה למדד לנוכח משבר הקורונה שפקד את העולם בשנה האחרונה

מכללת אפקה ללימודי הנדסה בתל אביב דורגה במקום ה-9 בדירוג WURI בקטגוריית ניהול משבר הקורונה. מדובר בהישג חסר תקדים למוסד האקדמי הישראלי, שהיה היחיד שהגיע למאה המקומות הראשונים בקטגוריה. לצורך השוואה, במקום ה-30 באותו הדירוג נקבע מקומו של MIT, מהמוסדות המובילים בעולם.

מדד ה-WURI השנתי (World Universities Ranking with Impact) לדירוג עולמי של מוסדות אקדמיים בעולם נוסד בשנת 2020, וזו השנה השנייה שבה הוא יוצא לאור. לפי מייסדי המדד, משימתו לייצר שיטת דירוג שונה למוסדות אקדמאיים, המעריכה את התרומה הייחודית של אותו מוסד לחברה, חינוכית, חברתית, טכנולוגית ועוד. השופטים הם המוסדות האקדמיים עצמם, כך שכל מוסד מדרג את כל ההצעות האחרות המוגשות לדירוג.

הקטגוריה של ניהול משברים, בה רשמה מכללת אפקה הישג, הצטרפה השנה לחמש הקטגוריות שבמדד, וזאת לנוכח משבר הקורונה. ארבע הקטגוריות הנוספות במדד הן: חדשנות, יישום תעשייתי, יזמות, אתיות, ופתיחות בקרב הסטודנטים. 500 מוסדות אקדמיים הגישו את מועמדותם השנה, בהם המוסדות המובילים MIT, הרווארד, אוניברסיטת פנסיבלניה, ברקלי, פרינסטון, אוניברסיטת סיאול, אוקספורד, קיימברידג', וגם האוניברסיטה העברית.

מכללת אפקה. ויקיפדיה, אתר רשמי
דורגה במקום ה-9 בקטגוריית ניהול משברים. מכללת אפקה/אתר רשמי, ויקיפדיה

פרופ' עמי מויאל, נשיא מכללת אפקה אמר לאחר הזכייה: "מדובר בהישג משמעותי עבורנו, זו היא הכרה בינלאומית בתהליך בו מאות אוניברסיטאות, ביניהן מובילות בעולם, דרגו את החדשנות שלנו בהתמודדות עם משבר הקורונה בין עשרת המוסדות האקדמיים המובילים בעולם. השקענו מאמצים ומשאבים רבים על מנת שההוראה והלמידה בתקופת משבר הקורונה לא יפגעו ואלו למעשה תרמו לאפשרות שלנו להמשיך להתפתח ולהצליח. וזאת בזמן שהתחושה מסביב הייתה שצריך רק לשרוד. ההכרה העולמית הזו היא מתנה נהדרת עבורנו לרגל 25 שנה לאפקה באחת התקופות המאתגרות ביותר בתולדות המכללה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully