וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשע וחצי שנות מאסר נגזרו על יהונתן פדידה שדרס למוות שני רוכבי אופניים בשרון

עודכן לאחרונה: 30.6.2021 / 10:43

על הדורס שהורשע בהמתה בקלות דעת של יניב לוגסי ותומר וישטיין ב-2019, נגזר בין היתר 15 שנות שלילת רישיון עם יציאתו מהכלא וכן פיצוי המשפחות על סך 100 אלף שקלים. "מה אפשר להגיד על זה? רק להתפוצץ, זו לא ענישה וזו לא הרתעה", אמרה אלמנתו של ויינשטיין

בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (רביעי) את דינו של יהונתן פדידה, שהורשע בהמתה בקלות דעת של יניב לוגסי ותומר וינשטיין, שני רוכבי אופניים שדרס למוות ב-2019 ליד מושב בני ציון. פדידה קיבל תשע וחצי שנות מאסר ו-15 שנים שלילת רישיון נהיגה עם שחרורו מהכלא. עוד נגזר עליו לשלם 100 אלף שקלים לכל משפחה של שני ההרוגים. פדידה הורשע במסגרת הסדר טיעון גם בשיבוש הליכי משפט ונהיגה בקלות ראש, והפרקליטות ביקשה להטיל עליו 12 שנות מאסר.

בנימוק גזר הדין ציינה השופטת דנה מרשק מרום: "בסופו של יום החלטתי לגזור על הנאשם ענישה המצויה מעל לרף התחתון של מתחם העונש שנקבע על מנת שתיתן ביטוי מסוים לשיקול של הרתעת הרבים ולמגמת ההחמרה שקיימת ביחס לתאונות דרכים קטלניות - ובעיקר אלה שנגרמו בשל נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים".

עורך דין גיורא אבן צור, המייצג את משפחות ההרוגים, מסר כי "המשפחות בוחנות כרגע את גזר הדין. המשפחות מאוכזבות, מרגישות פגועות והן בהחלט תדרושנה מהפרקליטות לשקול להגיש ערעור על גזר הדין למען יראו וייראו."

גזר דין יונתן פדידה, הורשע דריסת רוכבי האופניים תומר ויינשטיין ויניב לוגסי, בימ"ש מחוזי מרכז, 30 ביוני 2021. יותם רונן
הורשע בהמתה בקלות דעת. פדידה בבית המשפט, הבוקר/יותם רונן
בני משפחותיהם של תומר ויינשטיין ויניב לוגסי בעת מתן גזר דין ליונתן פדידה, בימ"ש מחוזי מרכז, 30 ביוני 2021. אבשלום ששוני, מעריב
בני משפחותיהם של ויינשטיין ולוגסי בעת מתן גזר דין, הבוקר/מעריב, אבשלום ששוני

עדי ויינשטיין אלמנתו של אחד ההרוגים, תומר וינשטיין, פרצה בבכי ואמרה: "מה אפשר להגיד? בית המשפט גזר עונש חד ספרתי, פחות מ-10 שנים, על רוצח כביש שלקח לנו את תומר ויניב? מה אפשר להגיד על זה? רק להתפוצץ, זו לא ענישה, זו לא הרתעה, וזה לא מכבד".

"היום הזה אמור להחתם בצורה אחרת, המעגל הזה אמור היה להסגר אחרת עם הקלה לנו ולילדים שלנו", סיפרה עדי בעצב. "שנוכל להישיר אליהם מבט שבמלחמה הנוראית הזאת שבה אין מנצחים איפשהו ניצחנו ואין לנו אפשרות להגיד את זה. גם אם הייתה ענישה היה מחמירה יותר זה לא היה מחזיר לנו את תומר ויניב, אבל התחושה היום מאוד מאוד קשה", היא הוסיפה.

מירה לוגסי, אלמנתו של יניב לוגסי התייחסה גם היא לגזר הדין ואמרה: "קיבלנו על הבוקר פלאשבק של דצמבר 2019, עם כל הקשיים שאנחנו נאבקות בהן בשנה וחצי האחרונות. באמת ניסינו לשמור על משפחות שעלולות לעמוד במצב הזה במקומנו, ולהסביר למדינת ישראל שההרתעה שלה שווה אפס".

לדבריה, "בן אדם שהורג שני אנשים ברשלנות מטורפת, נוסע במהירות של 160 קמ"ש בשש בבוקר ובסוף היום מקבל עונש מאסר של תשע וחצי שנים ובניקוי שליש ישתחרר לאחר שש שנים ואנחנו נשאר שנים ארוכות עם הקושי האבדן והצורך לאסוף את הדברים ולהמשיך בחיים שלנו. זה פשוט גול עצמי ענק של מדינת ישראל שלא יודעת לייצר את ההרתעה להלחם בתאונות הדרכים. ככה לא נלחמים בתאונות הדרכים ומבחינתנו זה יום מאוד קשה".

שני רוכבי האופניים, יניב לוגסי ותומר ויינשטיין, שנהרגו מפגיעת מכונית בכניסה לבני ציון ב-16 לדצמבר 2019. m, צילום מסך
שני ההרוגים בתאונה, לוגסי ווינשטיין/צילום מסך, m

בכתב האישום שהוגש נגד פדידה, תושב אור עקיבא בן 29, בינואר אשתקד, נטען כי הוא ערך שינויים ברכבו לצורך הגדלת הספקת המנוע, ובשנתיים שקדמו לתאונה נהג פעמים רבות במהירות מופרזת ובאופן מסוכן.

בבוקר התאונה, כך נטען, הוא נהג לכיוון מקום עבודתו תחת השפעת קנביס, כשברשותו 8.48 גרם של הסם. ויינשטיין ולוגסי נסעו בשולי הנתיב הנגדי לנסיעתו, כשמימינם מעקה בטיחות. באותה עת הוא עקף במהירות גבוהה - 158.6 קמ"ש לפחות - שני כלי רכב ועל כן עבר לנתיב הנגדי, ובשלב מסוים הבחין ברכב שהופיע מולו במרחק קרוב.

בעקבות זאת, הוא סטה ימינה בחדות בחזרה לנתיב שבו נסע, אך איבד שליטה על הרכב, סטה שוב לנתיב הנגדי ופגע במעקה הבטיחות. על פי כתב האישום, הרכב הסתחרר ופגע בשני רוכבי האופניים, שנהרגו במקום. לאחר מכן, כך נטען, פדידה השליך את שקית הסמים מרכבו.

זירת תאונת הדרכים בה שני רוכבי אופניים בני 40 נהרגו מפגיעת רכב סמוך לכניסה למושב בני ציון שבשרון. 16 בדצמבר 2019.. מד"א
זירת תאונת הדרכים בה נהרגו רוכבי האופניים/מד"א

במהלך החקירה נעצר גם אביו של פדידה, אלברט, בחשד לשיבוש חקירה ובהמשך שוחרר למעצר בית. זאת, לאחר שבאחד הדיונים, לאחר שהשופט אישר להורי הנהג לגשת אל בנם ולחבקו, האב, על פי החשד, ניצל זאת כדי לדבר איתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully