וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: "אפשר לנצח את הגל הנוכחי גם בלי הטלת הגבלות"

עודכן לאחרונה: 29.6.2021 / 10:37

בביקור במתחם החיסונים של מכבי בחולון, קרא ראש הממשלה להגביר את המבצע והציב יעד של 30 אלף חיסונים ביום. "יש לנו מלאי לכולם, אך תוקפם של החיסונים יפוג בעוד עשרה ימים", הזכיר. שר הבריאות הורוביץ: "הממשלה החליטה על כמה שיותר הגנה עם כמה שפחות הגבלות"

ראש הממשלה נפתלי בנט הצהיר הבוקר (שלישי) כי לא יידרשו הגבלות לעצירת התפרצות הקורונה המחודשת. בביקור במתחם החיסונים נגד קורונה לבני נוער של קופת חולים מכבי בחולון, הציב יעד של 30 אלף מתחסנים ביום בשבוע וחצי שנותרו עד שיפוג תוקפם של החיסונים. אתמול פרסם סרטון ובו קריאה מיוחדת לבני הנוער להתחסן לקורונה בהקדם האפשרי, בצל העלייה בתחלואה בזן הדלתא.

"אתמול שברנו שיא של כמה חודשים. 18 אלף ישראלים התחסנו, זה גידול של 500%. זה בזכות ההיענות של בני הנוער. יש לנו מלאי חיסון לכולם, אך תוקפם של החיסונים יפוג בעוד עשרה ימים", אמר, והצהיר כי "אפשר לנצח את הגל הנוכחי גם בלי הגבלות".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושר הבריאות ניצן הורוביץ במתחם החיסונים לבני נוער של קופת חולים מכבי, חולון. ללא, צילום מסך
כראש ממשלה וכאבא אני יודע שזה נכון". בנט בחולון, היום/צילום מסך, ללא

בנט הבהיר כי "יש שגיאה נפוצה שבני ובנות נוער לא צריכים את החיסון. זה לא נכון. הזן החדש כן פוגע בילדים לא מחוסנים". הוא קרא "לתת פוש" להתחסנות: "עלינו מ-3,000 ל-18 אלף, ואנחנו רוצים להגיע ל-30 אלף ביום. קורא לכולם - צאו להתחסן. אין בעיית מלאי".

"כראש ממשלה וכאבא אני יודע שזה נכון, הילדה שלי תתחסן היום", סיפר. "במשך שנה וחצי הייתה פרצה גדולה בנתב"ג, אנחנו בשלבי סגירה. הישראלים יידרשו להצהיר שלא יכנסו למדינה אדומה - זו תהיה עבירה על החוק. אישרנו תכניות לשנה וחצי הקרובה. רכשנו חיסונים ואנחנו מצוידים ל-2022-2021".

בהתייחס למתקפה של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון על בכירי משרד הבריאות, שטענה שמספרי החולים מנופחים כדי לעודד התחסנות לפני שיפוג תוקפם של החיסונים, אמר ראש הממשלה כי "אין שום בסיס לטענה של אף אחד שמישהו מעוות את הנתונים".

עוד בוואלה!

רה"מ בנט בקריאה לבני הנוער להתחסן: "תוקף החיסונים יפוג, מרוץ נגד הזמן"

לכתבה המלאה
ילד מתחסן לקורונה במתחם חיסונים של קופת חולים כללית, פתח תקוה, 21 ביוני 2021. ראובן קסטרו
"הזן החדש פוגע בילדים לא מחוסנים". נער מתחסן לקורונה בפתח תקווה/ראובן קסטרו

שר הבריאות ניצן הורביץ הגיע גם הוא למקום. "בני הנוער שהתחסנו עשו דבר חשוב מאוד. הסכנות במחלה יותר גדולות מתופעות הלוואי, יותר מסוכנות מתופעות של החיסון. הממשלה החליטה על כמה שיותר הגנה עם כמה שפחות הגבלות - זו האסטרטגיה שלנו. נאכוף את הבידודים ונשמור על נתב"ג", התחייב.

תוקפם של החיסונים שנותרו במלאי בישראל הוא עד סוף יולי, ומסיבה זו המועד האחרון לקבלת המנה הראשונה הוא ב-9 ביולי - כשלושה שבועות לפני מתן המנה השנייה של החיסון.

קופות החולים מסרו כי ישנה עלייה בהיענות לחיסון בקרב בני הנוער, אך כי לא בקצב הרצוי. עד כה בסך הכל בקופות התחסנו 15% מהמבוטחים בגילאים 15-12 ועוד 12% רשומים כמחלימים. בקופת חולים כללית מסרו כי מאז הותרו החיסונים לבני נוער, לפני כשלושה שבועות, התחסנו בסך הכל 25 אלף בני נוער ממבוטחי הקופה. במכבי התחסנו כ-30 אלף, ובקופת חולים לאומית חוסנו 10% מהמבוטחים בגילאים אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully