וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר הורוביץ מינה את נחמן אש למנכ"ל משרד הבריאות

עודכן לאחרונה: 28.6.2021 / 11:24

לאחר הודעת התפטרותו של פרופ' חזי לוי, שר הבריאות הודיע על מינויו של פרויקטור הקורונה לתפקיד. אש מכהן מאז נובמבר 2020 בראש "מגן ישראל" ושימש בעבר כקצין הרפואה הראשי בצה"ל ומילא שורה של תפקידי ניהול בכירים. "מנהל מנוסה שלפני הכל רואה לנגד עיניו בני אדם"

שר הבריאות, ניצן הורוביץ, החליט הבוקר (שני) למנות את פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות. זאת לאחר שהמנכ"ל המכהן פרופ' חזי לוי הודיע אמש על התפטרותו. פרישתו של לוי וכן הודעתו של הורוביץ על המינוי החדש מגיעות ברקע התפרצות נגיף הקורונה המחודשת בישראל - עם כמאה מאומתים ביממה.

אש שימש בעבר כקצין הרפואה הראשי בצה"ל, ולאחר שחרורו מילא שורה של תפקידי ניהול בכירים במערכת הבריאות, בהם סמנכ"ל בכיר למידע ומחשוב במשרד הבריאות וראש חטיבת הבריאות של קופת החולים מכבי. מאז נובמבר 2020 עומד פרופ' אש בראש "מגן ישראל", התכנית הלאומית למאבק בנגיף הקורונה.

שר הבריאות הורוביץ בירך את אש ואמר: "פרופ' אש רואה לנגד עיניו בני אדם, ושיקוליו ניחנים תמיד ברגישות חברתית גבוהה. אין לי ספק שפרופ' אש יוביל את משרד הבריאות בתבונה ובנחישות המאפיינים אותו. ניאבק בנגיף הקורונה בצורה מקצועית, עניינית ושקופה, ובמקביל נחזק את מערכת הבריאות הציבורית, נצמצם את הפערים בבריאות, ונציב את האדם במרכז. שנינו מאמינים כי ייעודו של משרד הבריאות הוא לשמש כספינת הדגל של השיוויון וזכויות האדם בישראל, וברוח זו ננהיג את המערכת".

מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש. דוברות משרד הבריאות, אתר רשמי
המנכ"ל הבא. נחמן אש/אתר רשמי, דוברות משרד הבריאות

הורוביץ הודה לפרופ' לוי על תפקודו במשרד הבריאות. לוי נבחר לתפקיד על ידי השר לשעבר יולי אדלשטיין במאי 2020, לאחר התפטרותו של מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר משה בר סימן טוב. הוא נכנס לתפקידו ב-14 ביוני ונדרש להמשיך במאבק נגד מגיפת הקורונה.

עוד בוואלה!

קבינט הקורונה: למרות התחלואה, לא יוטלו הגבלות חדשות על הציבור

לכתבה המלאה
ממונה הקורונה: מתחילת שבוע הבא חובת עטיית המסכות בחללים סגורים חוזרת/צילום: לע"מ

"אני רוצה להודות מקרב לב לפרופ' חזי לוי, שנרתם לשמש כמנכ"ל משרד הבריאות באחת התקופות המאתגרות שידעה מערכת הבריאות בישראל. חזי שירת את המדינה במסירות, באנושיות ובמקצועיות יוצאי דופן, ואני בטוח שהוא יוסיף לתרום מכישוריו למערכת הבריאות הציבורית", אמר הורוביץ.

חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות. ראובן קסטרו
"יוסיף לתרום מכישוריו למערכת הבריאות הציבורית". לוי/ראובן קסטרו

פרופ' נחמן אש מסר כי מדובר ב"זכות גדולה להוביל את מערכת הבריאות המצוינת של מדינת ישראל. עומד בפני משרד הבריאות אתגר עצום בהתמודדות עם תחלואת הקורונה לצד חיזוק מערכת הבריאות בכל תחומי אחריותה. אני מודה לפרופ' חזי לוי על הובלת המערכת בתקופה מורכבת זו ובמיוחד על תרומתו האישית במבצע החיסונים המוצלח בעולם. ומעבר לכך, מודה לו על העבודה המשותפת, החברות והתמיכה לכל אורך הדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully