וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות תרומת דם: חייה של הערודה בר מהספארי ניצלו

28.6.2021 / 16:26

המטפלים בספארי ברמת גן דאגו רבות לערודה בר שנראתה חלשה מאוד לאחר שהתגלו בגופה טפילים. עם הזמן מצבה הידרדר והוחלט כי תקבל עירוי דם. מצבה הלך והשתפר בהדרגה. "שמחים שבקרוב היא תוכל לחבור לבני משפחתה", אמרו מטפליה

בשבוע החולף גיא כפיר מנהל מחלקת הפילים והג'ירפות בספארי ברמת גן וצוות מטפלי הערודים דאגו מאוד לאחר שהערודה בר בת ה-9 נראתה חלשה מאוד. בר לא אכלה, לא שתתה, השתן שלה היה כהה מאוד ואף היו לה קשיים בהליכה. הווטרינר הראשי של הספארי, ד"ר יגאל הורוביץ בסיועו של הווטרינר ד"ר אלעד סמיט ערכו לבר בדיקה שממנה עלה חשש כי היא סובלת מטפילי דם הנמצאים בגופה.

לאחר שבר חוברה לעירוי נוזלים על מנת להתגבר על ההתייבשות, נקלחה ממנה דגימת דם שתוצאותיה איששו את חשד הווטרינרים לפיו בר סבלה מאנמיה חמורה בעקבות הטפילים שהתגלו בגופה. מצבה של הערודה הלך והדרדר עם הזמן עד שהגיעה לסכנת חיים של ממש. מלבד תרופות שניתנו לה, בר הייתה זקוקה בדחיפות לתרומות דם. לדברי הווטרינרים, "כל דקה היא קריטית".

ערודה בספארי 
28 ביוני 2021. באדיבות הספארי, אתר רשמי
מטפליה של הערודה בר "כול דקה היא קריטית"/אתר רשמי, באדיבות הספארי

בחצר הערודים נמצא הערוד גו'ד שנבחר למשימה - לתרום דם לבר. תוך פחות משעה, קיבל ג'וד טשטוש ונלקח מגופו 640 מ"ל דם. זמן קצר לאחר מכן, מטפליה של בר ניגשו אליה כשהיא עמדה בסמוך לקיר חלשה ובשל כך לא נזקקה אפילו לטשטוש, הוחדר לגופה עירוי הדם, אותו קיבלה במשך שעה שלמה.

את השיפור במצבה לא ניתן היה לראות באופן מידי. לכן, בשני הלילות שלאחר מכן המטפלים נשארו בספארי כשהם צמודים לבר במשך כל הלילה ודאגו לראות שהיא אכן אוכלת ושותה. השיפור במצבה של הערודה היה איטי, אך ביום רביעי בשבוע שעבר נראתה בר כשהיא במצב הרבה יותר טוב ממה שהייתה קודם לכן. בר המשיכה לקבל זריקות נגד טפילי דם, ומאז בר הולכת ומתחזקת מיום ליום וכוחותיה שבים אליה בהדרגה. "אנחנו שמחים שבקרוב היא תוכל לחזור לחצר ולחבור לבני משפחתה", אמרו המטפלים.

עוד בוואלה!

מחווה לריבלין: בספארי ברמת גן בחרו שם נשיאותי לגור הקרנף החדש

לכתבה המלאה
ערודה בספארי 
28 ביוני 2021. באדיבות הספארי, אתר רשמי
לאחר הטיפול, מצבה של הערודה הלך והשתפר. הספארי ברמת גן. שבוע שעבר/אתר רשמי, באדיבות הספארי

הערודים שייכים למשפחת הסוסיים והם סוסי בר הנמצאים תחת סכנת הכחדה. באזור קרן אפריקה נותרו בסך הכול 500 ערודים ובגני החיות נותרו 162. כחלק מתהליך השמירה על אוכלוסיית הערודים, הספארי ברמת גן לוקח חלק משמעותי בתהליך רבייתם.

בשנים האחרונות הערודים לוקחים חלק בחיזוק האמון בינם לבין המטפלים שלהם. הם מתקרבים אל המטפלים מידי יום, ודרך קיר הגנות, כשהמטפלים עומדים מצד אחד והערודים מצד אחר, הם מבצעים פעולות מסוימות כמו הרמת רגל והצמדת אוזן ומקבלים מהמטפלים חיזוקים חיוביים על ידי הענקת מאכלים אהובים. בדרך זו, יכולים המטפלים לבצע טיפולים רפואיים שונים בדרך רגועה וללא סטרס מיותר בקרב בעלי החיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully