וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורי הקיפודים מחפשים בייביסיטר

28.4.2021 / 10:49

הם חיים לצידנו בעיר ובכפר, ועכשיו הם זקוקים לנו: מאות קיפודים מאבדים את הוריהם ונמצאים במצב בריאותי המצריך טיפול. כעת, בבית החולים לחיות בר בספארי בר"ג קוראים למתנדבים. "אוכלוסיית חיות הבר מצטמצמת מאוד, ואם לא נעשה משהו - מהר מאוד נשאר רק עם אנשים"

בווידאו: בבית החולים לחיות בר מחפשים מתנדבים לטיפול בקיפודים/צילום: ניב אהרונסון

עונת האביב מביאה עמה דור חדש של גורי חיות בר בטבע, שרבים מהם מאבדים את הוריהם ונמצאים במצב בריאותי המצריך טיפול. בישראל, אחת מהחיות האלו הם הקיפודים.

כעת, בבית החולים לחיות בר בספארי ברמת גן מחפשים אחר מתנדבים שיטפלו בגורי הקיפודים. בבית החולים מציינים כי מדובר במשימה לא פשוטה כלל, מאחר וגורי הקיפודים זקוקים לטיפול כל שעתיים שכולל האכלה ולאחר מכן ניקיון הקיפוד ותאי הגורים.

בספארי ורשות הטבע והגנים מדווחים על עלייה בשנים האחרונות במספר החיות הזקוקות לטיפול, אשר מגיעות לבית החולים לחיות בר. במקרה של הקיפודים לעיתים האם יוצאת לחפש מזון ואם היא מתמהמהת הגורים יוצאים לחפשה. ההמלצה של בית החולים לחיות בר היא להמתין ולראות אם האם שבה. אם היא אינה שבה למשך זמן רב, כדאי להעביר אותם משם ולהביאם לבית החולים.

קיפודים בספארי 27 באפריל 2021. ניב אהרונסון
מאות נמצאים במצב בריאותי המצריך טיפול. גור קיפודים בבית החולים לחיות בר/ניב אהרונסון
קיפודים בספארי 27 באפריל 2021. ניב אהרונסון
"אנחנו זקוקים לעוד עזרה", גור קיפודים בבית החולים לחיות בר/ניב אהרונסון

ברוב המקרים החיות נאספות על ידי אזרחים ומגיעות לקבל טיפול בבית החולים לחיות בר, עד שהצוות הרפואי מחליט שניתן לשחרר את חיית הבר שוב לטבע. "מכיוון שבשנים האחרונות מספר הגורים והגוזלים גדל כל הזמן, אנחנו זקוקים לעוד עזרה", אמרו בספארי.

שגית הורוביץ, דוברת הספארי, אמרה כי "בתקופה הזו מגיעים לבית החולים לחיות בר מאות גורי קיפודים שנלקחים על ידי אזרחים לטיפול. צריך לזכור כי הקיפודים שחיים לצידנו בשטחים האורבניים, נשארים במחילה כשהאם יוצאת לחפש מזון. רוחב ליבם של האנשים מביא אותם להביא את הקיפודים לבית החולים, אך יש להמתין ולהביאם רק במידה והאם לא שבה למחילה".

עוד בוואלה!

אחרי עשרות שנים שנעדרה מישראל: עזניית הנגב נחתה בחי בר יטבתה

לכתבה המלאה
קיפודים בספארי 27 באפריל 2021. ניב אהרונסון
טיפול בגורים בית החולים לחיות בר/ניב אהרונסון
קיפודים בספארי 27 באפריל 2021. ניב אהרונסון
"בעשרים השנים האחרונות אוכלוסיית חיות הבר הצטמצמה ביותר מ-60% בעולם"./ניב אהרונסון
קיפודים בספארי 27 באפריל 2021. ניב אהרונסון
גורי קיפודים בבית החולים לחיות בר/ניב אהרונסון

אפרין בונשטיין, סגנית מטפלת ראשית בבית החולים לחיות בר, אמרה לוואלה! "זה נראה נורא חמוד ונחמד להאכיל קיפוד, אבל זה לא תמיד כל כך פשוט. צריך המון סבלנות ולא רק סבלנות, גם דיוק. אנחנו מחפשים מתנדבים שיכולים לתת לקיפודים את מה שהם צריכים".

חיים שורצברג, מתנדב בבית החולים לחיות בר, אמר כי "כשחושבים על זה שבעשרים השנים האחרונות אוכלוסיית חיות הבר הצטמצמה ביותר מ-60% בעולם, אז אם לא נעשה משהו - מהר מאוד נשאר רק עם אנשים".

מעוניינים להתנדב? - שלחו מייל לבית החולים לחיות בר:
hospital@safari.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • קיפודים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully