וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבוכה בקואליציה נמשכת: לא מצליחה להשיג רוב לחוק איחוד המשפחות

עודכן לאחרונה: 28.6.2021 / 14:38

לנוכח חוסר הצלחתה של הקואליציה להשיג רוב לחוק, גם הבוקר דחתה יו"ר הוועדה המסדרת סילמן את הדיון בו. בעקבות זאת מתחו חברי האופוזיציה ביקורת על ההתנהלות, וטענו לניסיון למחטף. במקביל, ממשיכות השיחות עם יו"ר רע"ם, שחברי מפלגתו הודיעו כי לא יתמכו בחוק

קשיי הקואליציה נמשכו גם הבוקר (שני) במהלך הוועדה המסדרת, בה היא התקשתה שוב להשיג רוב לאישור חוק איחוד משפחות, זאת על אף השיחות שמתנהלות עם יו"ר רע"ם מנסור עבאס, שחברי מפלגתו הודיעו כי לא יתמכו בחוק, גם לא בתמורה לפשרה בו. בשל קשיים אלו, יו"ר הוועדה עידית סילמן בחרה להתחיל את הדיון שלא מהסעיף הראשון על סדר היום, שעוסק בו, מה שהביא לביקורת מצד האופוזיציה.

ח"כ מאזן גנאיים מרע"ם אמר בשיחה לוואלה כי מדובר ב"חוק גזעני" והחליט סופית להתנגד לו בהצבעה בכנסת. עד כה הקואליציה לא הצליחה להעביר את הצעת החוק לאחת מוועדות הכנסת, ועדת חוץ וביטחון או ועדת הכספים, והדיון בו עוד לא החל.

מבוכה נוספת, אך זמנית, נרשמה במהלך הדיון, לאחר שלא הושג רוב לקואליציה בהצבעה על פטור מחובת הנחה להצעת חוק ממשלתית. מדובר בהצעת חוק לפקודת התעבורה, והיא מהווה אישור לקידום מהיר של ההצעות. בתחילה נספרו בהצבעה 16 קולות בעד ההצעה לעומת 16 שהתנגדו לה. אולם מאוחר יותר עדכנה סילמן כי נמצאה טעות בספירת הקולות, ו-17 הצביעו בעד ההצעה, והיא עברה.

הוועדה המסדרת. 28 ביוני 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
הוועדה המסדרת, הבוקר/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

בעקבות החלטתה של סילמן, שלא לפתוח את הישיבה בסעיף שעוסק בחוק איחוד המשפחות, חברי האופוזיציה מתחו ביקורת על ההתנהלות, וטענו לניסיון למחטף. ח"כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית כינה את ההתנהלות הזו כ"עבד כי ימלוך". ח"כ יעקב מרגי מש"ס ביקש מח"כ רוטמן שיגיד במפורש מי זה העבד, ועל כך ח"כ רוטמן מהציונות הדתית השיב: "עבד כי ימלוך זה נפתלי בנט ונבל כי ישבע לחם זה ליברמן, והדבר הזה מרגיז את הארץ. אתם מקבלים את התחושה הזו מכל מקום, ברחובות ובוועדה".

עוד בוואלה!

לאחר שהקואליציה לא השיגה רוב - נדחתה ההצבעה על חוק איחוד המשפחות

לכתבה המלאה
עידית סילמן, הוועדה המסדרת. 28 ביוני 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
בחרה שלא לפתוח בדיון בסעיף העוסק בחוק איחוד המשפחות. סילמן בוועדה, היום/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

ח"כ קטי שטרית מהליכוד כינתה את ההתנהגות הזו כהיבריס, ואמרה: "חטא היוהרה גורר בעקבותיו עונש ותבוסה. הוא מתייחס להשפלת הזולת, מצד בני אדם שסבורים שאם ינהגו בגסות קרנם תעלה. החוטא בהיבריס מביש את קורבנו על לא עוול בכפו, למען סיפוקו". מנגד אמר ח"כ ולדימיר בליאק כי מה שקורה בוועדה המסדרת בימים האחרונים הוא עצוב ומביש, ולא משרת את המטרה של חברי האופוזיציה.

בתחילת הדיון צעק ח"כ מיקי זוהר מהליכוד לעבר סילמן "מי את בכלל? תעני כמו ילדה טובה", לאחר שהאחרונה העירה לו על כך שהוא איחר לדיון ומפריע להתנהלותו. מאוחר יותר זוהר התנצל על דבריו: "זה היה בלהט הרגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully