וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שהקואליציה לא השיגה רוב - נדחתה ההצבעה על חוק איחוד המשפחות

עודכן לאחרונה: 27.6.2021 / 22:23

הדיון בוועדה המסדרת של הכנסת על העברת החוק לדיון בוועדת החוץ והביטחון הופסק ללא הצבעה. בתחילת הדיון, באופוזיציה ביקשו למשוך את כל זכות הדיבור של חברי הכנסת של הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית. בתוך כך, יו"ר הקואליציה סילמן קיבלה שוב איומים על חייה

הקואליציה לא הצליחה להשיג היום (ראשון) רוב בוועדה המסדרת להעברת חוק איחוד המשפחות לדיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת בהמשך השבוע, והדיון על כך הופסק ללא הצבעה. באופוזיציה עשו תרגיל, וביקשו בתחילת הדיון למשוך את כל זכות הדיבור של חברי הכנסת מהליכוד וסיעות יהדות התורה, ש"ס והציונות הדתית.

אתמול, באופוזיציה החליטו שלא להשתתף בישיבת הוועדה המסדרת שתוכננה להיום - צום י"ז בתמוז. יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה יריב לוין מסר כי "קביעת ישיבה בנושא כה משמעותי ושנוי במחלוקת באופן מכוון דווקא ביום צום, היא חצייה של קו אדום נוסף ושבירה מוחלטת של הנוהג כפי שקיים בכנסת". מוקדם יותר היום, האופוזיציה נסוגה מהחרם על הדיון, לאחר שהקואליציה הודיעה כי תביא להצבעה בוועדה את העברת חוק איחוד משפחות.

ראש הממשלה נפתלי בנט בישיבת ממשלה, 27 ביוני 2021. צילום מסך, צילום מסך
טרם השיג רוב להעברת החוק. בנט/צילום מסך, צילום מסך

בתוך כך, יו"ר הקואליציה עידית סילמן קיבלה במהלך היום איומים מפורשים על חייה וחיי משפחתה בטלפונים ובהודעות טקסט. בעקבות האיומים, בלשכתה פנו לקצין הכנסת ולמשטרה. "האיומים נגדי ונגד משפחתי הם תוצאה של מתקפות מתוכננות וחסרות תקדים מצד חברי האופוזיציה", מסרה סילמן. "שימו סוף להסתה המסוכנת הבלתי פוסקת".

ערב הקמת הממשלה, סילמן אובטחה לאור איומים עליה ועל חלק מבני משפחתה, אך בהתאם להערכת מצב שנעשתה מאז, האבטחה הוסרה לפני כשבוע וחצי. כעת, הנושא ייבחן מחדש.

עידית סילמן בכניסה לפגישת מפלגת ימינה בביתו של נפתלי בנט, רעננה, 4 ביוני 2021. אבשלום ששוני, מעריב
קיבלה שוב איומים על חייה וחיי משפחתה. סילמן/מעריב, אבשלום ששוני

מוקדם יותר היום, שרת הפנים איילת שקד הדגישה כי "חוק האזרחות (איחוד משפחות) יעלה השבוע להצבעה כלשונו ובלי שינויים, מצפה מהאופוזיציה להתעשת, להפסיק עם הספינים על חשבון המדינה". שקד עוד ציינה כי "מעולם מפלגות אופוזיציה לא הצביעו נגד, הן צריכות להימנע או להצביע בעד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully