וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה את מינוי עמית איסמן לפרקליט המדינה, שלוש שרות נמנעו

עודכן לאחרונה: 27.6.2021 / 13:49

מינויו של עו"ד איסמן מגיע לאחר תקופה ממושכת של יותר משנה וחצי בו תפקיד פרקליט המדינה היה לא מאוייש. השרות פנינה תמנו שטה, מרב מיכאלי ותמר זנדברג נמנעו בהצבעה, בעקבות התבטאויות שנויות במחלוקת כלפי נשים המיוחסות לו

הממשלה אישרה היום (ראשון) את מינוי של עו"ד עמית איסמן לפרקליט המדינה. זאת, אחרי תקופה ממושכת של יותר משנה וחצי בו תפקיד פרקליט המדינה היה לא מאוייש. שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה, שרת התחבורה מרב מיכאלי והשרה להגנת הסביבה תמר זנדברג נמנעו בהצבעה, בעקבות התבטאויות שנויות במחלוקת כלפי נשים המיוחסות לו מעברו.

שר המשפטים גדעון סער בישר על המינוי ואמר כי "הוא ייחלץ את פרקליטות המדינה מתקופה ממושכת בו תפקיד פרקליט המדינה היה לא מאוייש. עובדה זו לא יכולה שלא לפגוע בתפקוד מערכת חיונית זאת". סער הוסיף כי "התרשמתי מתוכניותיו הכוללת שינויים חשובים בעבודת הפרקליטות ואני מאמין ביכולותיו וכישוריו להצליח בתפקיד החשוב".

במקביל, הממשלה אישרה גם את מינויו של יאיר פינס לתפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה, וכן את מינויו של שלום שלמה כמזכיר הממשלה. ראש הממשלה נפתלי בנט בירך את השניים ואיחל להם הצלחה במילוי תפקידיהם.

המועמד לתפקיד פרקליט המדינה עמית איסמן. אוניברסיטת חיפה, אתר רשמי
פרקליט המדינה איסמן/אתר רשמי, אוניברסיטת חיפה

לפני המינוי של איסמן סער התייעץ עם כמה אישים בתחום המשפט, ובהם גם עם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. בחודש ינואר האחרון מונה איסמן לממלא מקום פרקליט המדינה בידי ממלא מקום שר המשפטים בני גנץ. איסמן שימש בעבר כפרקליט מחוז חיפה, המשנה לפרקליט המדינה (תפקידים מיוחדים) והמשנה לפרקליט המדינה (משפט פלילי).

כנס פעילים של תקווה חדשה 23 ביוני 2021. ראובן קסטרו
התייעץ עם בכירים בתחום. סער/ראובן קסטרו

ההתבטאות הראשונה שיוחסה לאיסמן נאמרה סביב 2008, בעת ששימש כמנהל מחלקה. הוא שוחח עם אחת הפרקליטות לגבי תיק עבירות מין, ובשלב מסוים פנה למתמחה שהייתה בחדר ושאל אותה אם יש לה בארון חוטיני מנומר. כשהשיבה בשלילה, פנה איסמן לפרקליטה עמה שוחח ואמר לה: "את רואה, זאת בחורה נורמלית, היא לא מחזיקה דברים כאלה בארון", כשהכוונה היא לעומת המתלוננת בתיק המדובר.

ההתבטאות השנייה שיוחסה לו הופנתה על ידו לכאורה כלפי פרקליטה אחרת, ונאמרה ב-2014 בעת שכבר כיהן כפרקליט מחוז. לפי אותה פרקליטה, היא ביקשה להתייעץ עם איסמן בנוגע לתיק, שהסנגוריה לחצה עליה להגיע בו לעסקת טיעון. על פי גרסתה, איסמן אמר לה: "את לא גבר, אין לך ביצים, נכון...? כי כשאת גבר ומועכים לך את הביצים אז יש תחושה של כאב, אבל יש גם תחושה של עונג, וזה מה שהסנגורית עושה לנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully