וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרידה מ"המשפוחה": ראשי הקהילה היהודית בארה"ב הודו לנשיא ריבלין על כהונתו

טל שלו, וושינגטון

עודכן לאחרונה: 28.6.2021 / 8:09

בביקור פרידה רשמי שנערך בניו יורק, אמרו בכירי הקהילה כי ריבלין היה "המנהיג והנשיא של כל העם היהודי". לאחר שכיהן במקביל לשלושה ממשלים אמריקניים, הדגיש ריבלין את "החשיבות בשימור התמיכה העל-מפלגתית של ארה"ב בישראל". היום צפוי ריבלין להיפגש עם הנשיא ביידן

נשיא המדינה ראובן ריבלין נפגש הלילה (שני) עם בכירי ומנהיגי הקהילה היהודית בניו יורק, במפגש שפתח את ביקורו בארצות הברית. באירוע, בו השתתפו נציגים של כל הארגונים היהודיים הגדולים ורבנים משלושת הזרמים - רפורמים, קונסרבטיביים ואורתודוקסיים, הודו המשתתפים לנשיא על התפקיד שמילא במהלך כהונתו בקשר בין ישראל ויהדות התפוצות.

ריבלין נשא דברים ואמר כי "גם אם מרחק יבשות מפריד בינינו, גם אם אנו מחזיקים באידיאולוגיה שונה או בדרך חשיבה אחרת, אנחנו משפחה, 'משפוחה'. מדינת ישראל לעולם תעמוד בחזית המאבק באנטישמיות, בארצות הברית ובכל העולם". ריבלין עבר בין המשתתפים ונפרד מכל אחד מהם באופן אישי.

נשיא המדינה ראובן ריבלין בביקור פרידה מבכירי הקהילה היהודית בניו יורק. 28 ביוני 2021. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"ישראל לעולם תילחם באנטישמיות בארה"ב ובעולם". הנשיא ריבלין בניו יורק, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

כפוליטיקאי, לפני היבחרו לנשיאות, ריבלין לא נודע כמי שהתמקד במיוחד ביחסי ישראל ויהדות התפוצות. אולם, במהלך כהונתו הוא הפך, קצת בעל כורחו, לדמות מתווכת ומגשרת, בעיקר עם יהדות ארצות הברית וזרמי היהדות השונים בה. גם ברקע המשבר סביב מתווה הכותל והמתיחות הפוליטית עם המפלגה הדמוקרטית בעידן נתניהו-טראמפ, גישר ריבלין על הפערים.

"אתה ראית את עצמך כנשיא, לא רק של מדינת ישראל אלא של כל היהודים, ואנחנו גם רואים אותך כמנהיג של העם היהודי כולו", אמר במפגש מארק וילף, יו"ר חבר הנאמנים של הפדרציות היהודיות בארצות הברית. יו"ר ועידת הנשיאים, ארגון הגג של כל הארגונים היהודיים בארצות הברית, דיאן לוב, ציינה את העובדה שריבלין כיהן כנשיא בתקופה של חמש מערכות בחירות בישראל במקביל לשלושה ממשלים בארצות הברית - אובמה, טראמפ, וביידן.

עוד הוסיפה כי "שמרת על כבוד המשרה וניווטת בהחלטות הפוליטיות הקשות כמו רקדן מיומן". לדבריה, המושג "אחדות יהודית" הגדיר את תקופת נשיאותו. "עמלת לחבר לא רק את העם בישראל אלא גם את יהדות התפוצות לישראל, וכך תיזכר. אדם של חיבורים".

ריבלין חזר בנאומו על התפיסה שהנחיל במהלך כהונתו, לפיה יהודי התפוצות הם השבט החמישי בחברה הישראלית. עוד הדגיש את החשיבות בשימור התמיכה הדו-מפלגתית, כשרוב מכריע של יהודי ארצות הברית תומך במפלגה הדמוקרטית. "ארצות הברית תמיד היתה הידידה הקרובה ביותר ובת הברית של מדינת ישראל, ותמיד נהיה אסירי תודה על התמיכה העקבית והעל-מפלגתית לה אנו זוכים מכל ממשל בארצות הברית, ועל הדאגה לרווחתם וביטחונם של אזרחי ישראל", אמר.

עוד בוואלה!

ביקור רשמי אחרון בארה"ב: ריבלין ייפגש עם ראשי הקהילה היהודית

לכתבה המלאה
בווידאו: נשיא המדינה ראובן ריבלין מטייל בסנטרל פארק אחרי נחיתתו בניו יורק/מערכת וואלה!

שגריר ישראל בארצות הברית ובאו"ם, גלעד ארדן, אמר באירוע כי בשבע שנות כהונתו של ריבלין, הוא "קיבץ קהילות - הן בישראל והן בעולם". לדברי ארדן, הפעילות של ריבלין להדגשת המשותף בין ישראל ויהודי העולם היא "ביטוי אמיתי לחזונו של ז'בוטינסקי - תמיכה והגנה על המולדת היהודית ושמירה ומלחמה על העיקרון שכל פרט, לא משנה מי הוא - הוא מלך".

האירוע, שכלל נציגים מכל קצוות הקשת הפוליטית, הדתית והארגונית בארצות הברית, היה כינוס פרונטלי ופיזי נדיר יחסית, בניו יורק שעדיין לא חזרה לשגרה מאז הקורונה. הנשיא ריבלין, ארדן, וכל הדוברים העלו בתחילת דבריהם את זכרם של נעדרי ונפגעי אסון קריסת הבניין במיאמי, והביעו תנחומים ואיחולי החלמה למשפחות הנפגעים.

נושא נוסף שעלה בכל הנאומים הוא האנטישמיות הגואה בארצות הברית, וההסלמה האחרונה בגילויים של אמירות והתקפות אנטי-ישראליות אחרי מבצע שומר החומות ברצועת עזה. "עלינו להיאבק בכל צורות האנטישמיות, בעודנו משתמשים בכל הכלים העומדים לרשותנו. אני יודע שהנשיא ביידן והממשל הנוכחי מחויבים למלחמה בלתי מתפשרת בשנאה הגואה", ריבלין אמר באירוע.

היום הנשיא צפוי לטוס לוושינגטון, לביקור בבית הלבן ופגישת פרידה מנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן והנהגת הקונגרס האמריקני. ריבלין אמר בנאומו בפני המנהיגים היהודיים כי הוא מתכוון לדון עם ביידן גם בתוצאות הבחירות באיראן, וש"הבחירה ברודן האחראי למותם של אלפים היא הוכחה נוספת לסכנה האיומה שמהווה המשטר האיראני לעם האיראני, לישראל, למזרח התיכון ולעולם כולו". ריבלין ציין כי הוא יודע שאולי יתגלעו חילוקי דעות בינו לבין ביידן, אך "כתמיד, ננהל אותם כפי שחברים נוהגים לנהל מחלוקות", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully