וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשעה הרוגים אותרו עד כה בהריסות במיאמי; צה"ל הגיע לזירת האסון

צוותי ההצלה מצאו הלילה גופה תשיעית בין הריסות בית הדירות בעיירה סרפסייד, בעוד שמספר הנעדרים הוא 152, בהם יהודים רבים. שלושה ימים לאחר קריסת הבניין, משלחת פיקוד העורף נחתה בפלורידה יחד עם שר התפוצות נחמן שי: "נפעל יחד להושיט עזרה בשטח" | צפו בתיעוד

בווידאו: תיעוד משלחת פיקוד העורף במיאמי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

משלחת של פיקוד העורף נחתה היום (ראשון) בזירת האסון במיאמי, כדי לסייע במאמצי החילוץ - שלושה ימים לאחר קריסת הבניין בעיירה סרפסייד. צוותי ההצלה במקום איתרו עד כה תשע גופות בין הריסות בית הדירות בפלורידה, בעוד שמספר הנעדרים הוא 147, בהם יהודים רבים.

יחד עם המשלחת של פיקוד העורף, נחת הבוקר במיאמי שר התפוצות נחמן שי. "גאה לעמוד כאן כנציג ממשלת ישראל, לצד משלחת מובחרת זו ולעזרת ידידינו בארצות הברית בימים קשים אלה. נפעל יחד להושיט עזרה בשטח, אל מול הקהילה וגורמי הממשל בפלורידה", אמר שי.

המשלחת הישראלית שנחתה אמורה להתחיל בניתוח הנדסי של האתר. לדברי גורמים שמצויים בפרטים, עיקר הבעיה הצפויה היא בשיטת פינוי אתר ההרס, וביצירת גישה בטיחותית לאתר של הציוד המכני ההנדסי הכבד. מסיבה זו, המשלחת של פיקוד העורף כוללת מהנדסים מנוסים בטיפול אתרי הרס מיחידת החילוץ. כמו כן, קציני אוכלוסיה נחתו על מנת לסייע לקהילה היהודית המקומית. בשעות הקרובות יועבר דיווח מהשטח במיאמי למשרד הביטחון וצה"ל ויוחלט האם לשגר לארצות הברית משלחת נוספת.

משלחת פיקוד העורף שהגיעה לסייע לכוחות החילוץ האמריקאים בזירת האסון בסורפסייד, מיאמי, 27 ביוני 2021. ללא, אתר רשמי
משלחת פיקוד העורף שנחתה במיאמי, היום/אתר רשמי, ללא
משלחת פיקוד העורף מסייעת לכוחות בזירת קריסת הבניין בסרפסייד, מיאמי/הקהילה היהודית, פלורידה
שר התפוצות נחמן שי עם משלחת פיקוד העורף שהגיעה לסייע לכוחות החילוץ האמריקאים בזירת האסון בסורפסייד, מיאמי, 27 ביוני 2021. ללא, אתר רשמי
השר נחמן שי עם המשלחת של פיקוד העורף במיאמי, היום/אתר רשמי, ללא

ראש מחוז מיאמי-דייד, דניאלה לווין קאבה סיפרה היום כי בזירת הקריסה חפרו תעלה באורך 38 מטרים ברוחב שישה מטרים ועומק 12 מטרים. באמצעותה הגיעו לעוד ארבעה הרוגים, כך שלפי שעה אותרו תשעה הרוגים, מהם אחד שמת בבית חולים ושמונה שחולצו ללא רוח חיים. ארבעה מההרוגים זוהו והודעה נמסרה למשפחותיהם. כל הקרובים הממתינים ליקיריהם הנעדרים התבקשו למסור דגימות דנ"א כדי לסייע בזיהוי גופות באתר האסון, ככל שהן מחולצות משם.

"אנחנו מתמקדים בראש ובראשונה בהמשך החיפוש וההצלה כדי להציל כמה שיותר חיים", אמרה לווין קאבה מוקדם יותר. היא ציינה כי שלושה מהקורבנות זוהו ומשפחותיהם עודכנו. בין הנעדרים גם ישראלים ואזרחים רבים מדרום אמריקה, כולל קרובי משפחתה של הגברת הראשונה של פרגוואי.

הריסות הבניין שקרס בעיירה סרפסייד שבאזור מיאמי, פלורידה, 26 ביוני 2021. AP
עבודות החילוץ בהריסות./AP

ראש המחוז, דניאלה לווין קאווה, עם שר התפוצות נחמן שי

שמות תשעת ההרוגים באסון קריסת הבניין במיאמי, 28 ביוני 2021. ., צילום מסך
שמות תשעת ההרוגים שאותרו באסון קריסת הבניין במיאמי/צילום מסך, .

"קבוצות רבות הצטרפו, ואנחנו מלאי הערכה על הסיוע הנוסף שקיבלנו מצוותים ממקסיקו ומישראל", אמרה ראש המחוז. "יש לנו מגוון שלם של שירותים חברתיים לרשות המשפחות ששוהות במלון, והם פועלים במשמרות, סביב השעון עם ייעוץ, רבנים, מנהיגי דת ואחרים. קבוצות רבות התנדבו לסייע ואנחנו מתאמים את שירותיהן, בראש ובראשונה שירותי הקהילה היהודית שגם מפעילים את הקו החם לעזרה עם קלינאים מורשים שמתמחים בטראומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully