וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשירת התינוק בחיתולים בשדרות: "זו טכניקה טובה, הילד צריך חום ואהבה"

עודכן לאחרונה: 28.6.2021 / 12:14

בסרטון מצלמות האבטחה ניתן לראות כיצד הסייעת ריתקה לכאורה את התינוק וקשרה אותו באמצעות חיתולים באופן שמונע ממנו לזוז. פרקליטן של עובדות הגן שנעצרו אמר בריאיון ל-103FM כי "התמונה היא תוצאה של טיפול מסור לתינוק". מעצרן הוארך עד שלישי

בווידאו: תיעוד ממצלמות האבטחה בגן בשדרות/מערכת וואלה!

סרטון ממצלמות האבטחה של גן הילדים בשדרות פורסם הלילה (שני) ובו תועד כיצד קושרת סייעת הגן את התינוק בן השנה ושמונה חודשים באמצעות חיתולים. כפי שניתן לראות בסרטון, הסייעת רוכנת לעבר מיטתו של התינוק, ובעודו שכוב - היא קושרת את חלקי גופו בעזרת החיתולים באופן כזה שהתינוק אינו יכול להזיז את איבריו.

עו"ד אלי אונגר, מעורכי הדין המייצגים את הגננת והסייעת שנעצרו, אמר בריאיון ל-103FM כי "התמונה היא תוצאה של טיפול מסור, חם ואוהב לתינוק הזה". לדבריו, "הסייעת עטפה במלוא הרגישות והעדינות את הילד ומדובר בטכניקה ידועה: הטכניקה של עיטוף תינוקות היא טובה. הילד סובל בחסך רגשי גדול מאוד".

בחקירתן אמרו שתי מנהלות הגן כי מדובר ב"שיטה סובייטית ישנה שמקובלת", וכי כך התינוק מרגיש עטוף ובטוח. מעצרן של השתיים הוארך עד יום שלישי, בעוד שהסייעת העוטפת שוחררה לביתה לאחר שנחקרה במשטרה.

חן קובריץ, ממטה המאבק נגד התעללות בילדים בגיל הרך, תקפה בחריפות את דבריו של עו"ד אונגר. היא אמרה כי היא "מזועזעת לשמוע את זה. אנחנו מכירים את שיטת העיטוף. אבל של תינוק בן שנה ושמונה? כריכת בד היא עד גיל ארבעה חודשים כשהם לא שולטים על הידיים שלהם".

עוד בוואלה!

3 מטפלות בגן בשדרות חשודות בהתעללות בבן שנה וחצי. אביו: "אני לא מפסיק לבכות"

לכתבה המלאה

הפרשה החלה כשתמונה של התינוק הקשור הועלתה לפייסבוק ע"י סבתו שערכה ביקור פתע בגן הילדים, ומצאה אותו מקובע בתנוחה אחת כשהוא קשור בחיתולים במיטתו. "הייתה לי תחושת בטן שמשהו קורה בגן. כל הילדים ישבו ושכבו ורק הנכד שלי היה קשור. שאלתי אותם למה הוא קשור כמו ילד מת, והן אמרו לי שהן כל הזמן קושרות אותו ככה כי הוא לא נותן להם לישון. התחלתי לצעוק, הייתי בלחץ, לא הבנתי מה קורה", סיפרה הסבתא.

תיעוד הפעוט שנקשר על ידי המטפלות בפעוטון בשדרות, 25.6.21. באדיבות המשפחה
התינוק קשור בחיתולים ואינו יכול לזוז. התמונה שצילמה הסבתא ביום חמישי/באדיבות המשפחה
תיעוד ממצלמות האבטחה בגן בשדרות 
28.06.21. ללא, מערכת וואלה!
מתוך התיעוד/מערכת וואלה!, ללא

גם אביו של התינוק הביע זעזוע ואמר: "אני מרגיש על הפנים, לא יכול להסתכל על התמונה. הגננת הראשית היא חברה של אמא שלי, בגלל זה רשמתי אותו לגן, סמכתי עליה. אמא שלי שלחה לי את התמונה נסעתי במהירות הוצאתי את הילד ואמרתי להם שהוא לא חוזר לשם. הם ניסו להצטדק ואחת הגננות סיפרה לי שהגננת הראשית לא הייתה בגן והיא אמרה להם לעשות זאת. התקשרתי אליה והיא אמרה לי שהיא לא מסתדרת עם הילד והוא צריך לעזוב".

האב סיפר על הקשיים בלצפות התמונה של ילדו. "כשראיתי את הילד שלי עטוף ככה, זה נורא. אני שוכב במיטה ולא מפסיק לבכות. הגננת תמיד אמרה 'הוא כמו הנכד שלי', למה היא עשתה לי את זה?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully