וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבתי האבות לא מחכים לעוד הנחיות, ומתמגנים מהקורונה: "מפחדים לחזור אחורה"

בני הגיל השלישי נהנו מיעילותו של החיסון, אך נערכים לגל נוסף של המגפה בעקבות העלייה בתחלואה. "חשבנו שניצחנו את הקורונה, אבל שוב מדברים על זה, אנחנו מיואשים". ברקע חשש הקשישים לחזור לריחוק החברתי, ממגן אבות ואמהות נמסר כי לפי שעה לא יופסקו ביקורי המשפחות

בעקבות העלייה האחרונה בתחלואת נגיף הקורונה, וברקע הודעת משרד הבריאות אתמול על החזרת חובת עטיית המסכות בחללים סגורים, אוכלוסיות בסיכון, בהן דיירים בבתי אבות ובדיור מוגן, נערכות לקראת אפשרותו של גל רביעי של המגפה. זאת, לאחר שרק בחודשים האחרונים, נוכח יעילות החיסונים, יכלו שוב להרגיש בטוחים להיפגש עם בני משפחותיהם ולהסתובב בחוץ אחרי שנה של הגבלות ריחוק חברתי מחמירות.

אסתר רשף, דיירת דיור מוגן, שיתפה את רגשותיה כלפי אלו שבוחרים לטוס לחו"ל, "כי הנה זה חזר אלינו בחזרה. למה לא להקפיד יותר? פתחו את הכל במקום להתאפק קצת עם החופשות בחו"ל". היא ציינה כי היא מבינה את אלו שנאלצים לטוס מסיבות שונות, אך לא את אלו שטסים לחופשה, שלדבריה יכלו לנפוש בארץ. "אנחנו המבוגרים שומרים על עצמנו יותר מהצעירים. יש מגפה וצריך לדעת לשמור על ההורים והילדים. אחד צריך לשמור על השני".

בית האבות משען ברודצקי כרמל אליאס בתל אביב 24 ביוני 2021. ראובן קסטרו
"כמובן שחזרנו לעטות מסכות גם ברחוב וגם באוטובוס". דיירות בית האבות משען, תל אביב/ראובן קסטרו

פנינה בר נוי, דיירת בדיור מוגן שמשמשת כיו"ר ועד הדיירים: "אנחנו עדיין יוצאות פה החברות מבית האבות, לקפה ליד. כמובן שחזרנו לעטות מסכות גם ברחוב וגם באוטובוס. אני מקווה שלא נחזור למה שהיה לפני שנה. כאן שומרים ואני מקווה שבכל המדינה ישמרו - יש אחריות לכל אחד. בנתב"ג חוסר אחריות של האנשים, הם מסכנים את עצמם ואת האחרים".

"במהלך הקורונה לא יכולנו לפגוש את הקטנים שלנו", סיפרו אילנה וגדעון בדש, זוג נשוי המתגורר בדיור מוגן, להם יש שלושה ילדים, שבעה נכדים ושלושה נינים. "אנחנו מקפידים כשיוצאים מבית האבות לעטות מסכה גם ברחוב, חשבנו כבר שניצחנו בארץ את הקורונה אבל עכשיו שוב מדברים על זה, אנחנו מיואשים מנתוני התחלואה שוב פעם".

עוד בוואלה!

המסיכות חזרו, והאזרחים מבולבלים: "דיברו על ראשון, פתאום שינו להיום"

לכתבה המלאה
התארגנות בתי האבות | גדעון והילה בגש
 24 ביוני 2021. ראובן קסטרו
"אנחנו שוב פעם מיואשים מנתוני התחלואה". אילנה וגדעון בדש/ראובן קסטרו
התארגנות בתי האבות | מימין פנינה דרורה אסתר ונעמי. ראובן קסטרו
"פתחו את הכל במקום להתאפק קצת עם החופשות בחו"ל". פנינה, דרורה, אסתר ונעמי/ראובן קסטרו

עם זאת, ישנם דיירים בבתי האבות אשר חשוב להם להמשיך בשגרת חייהם. אחת מהם היא דרורה דייגי, המתגוררת בדיור מוגן וגם פעילה בוועדת התרבות, שמספרת כי חיי התרבות במקום ממשיכים להיות מלאים, וכי הדיירים מגיעים לכל הפעילויות. "למרות הכל, לא הפסקנו לחיות כאן", היא אומרת באופטימיות.

בבתי האבות לא מחכים להנחיות מקבינט הקורונה, והחליטו להקדים את צעדי ההגנה. עמרי כהן, מנכ"ל רשת בתי האבות "משען", אמר לוואלה!: "החלטנו לא לחכות להנחיות מהרגולציה למען בריאות דיירינו. לצד זאת, אנו מחזקים מאוד את העולם התרבותי והחווייתי שלהם. העשרת עולמם הרוחני והתרבותי בונה חוסן, הן לגופם והן לנפשם".

בית האבות משען ברודצקי כרמל אליאס בתל אביב 24 ביוני 2021. ראובן קסטרו
"למרות הכל, לא הפסקנו לחיות כאן". בית האבות משען, תל אביב/ראובן קסטרו
התארגנות בתי האבות | פנינה בר נוי 24 ביוני 2021. ראובן קסטרו
"אני מקווה שבכל המדינה ישמרו על מסכות - יש אחריות לכל אחד". פנינה בר-נוי, יו"ר ועד הדיירים/ראובן קסטרו
בית האבות משען ברודצקי כרמל אליאס בתל אביב 24 ביוני 2021. ראובן קסטרו
"למרות הכל, לא הפסקנו לחיות כאן", תל אביב/ראובן קסטרו

ממגן אבות ואמהות נמסר בתגובה: "בהתייחס לעלייה בתחלואה והיערכות לאפשרות של עלייה נוספת בתחלואה ננקטו הצעדים הבאים: איתור תחלואה - הגדלת מספר הדגימות במוסדות מגן אבות ואמהות באזורים צהובים ומעלה (בהם יש תחלואה מוגברת) ובימים הקרובים גם בכלל המוסדות בארץ".

"עטיית מסיכה - בהמשך להמלצת ראש הממשלה לעטות מסיכה וכדי למנוע הדבקות, תצא הנחייה המחייבת עטיית מסיכה במוסדות מגן אבות ואמהות. ביקורים - אין הנחייה להפסקת ביקור משפחות, הביקורים יתקיימו על פי ההנחיה שפורסמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully