וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

150 חיוביים לקורונה מחצות, אמ"ן: "הורדת התחלואה לא אפשרית בלי התערבות"

עודכן לאחרונה: 25.6.2021 / 19:39

מספר החיוביים לנגיף ביממה ממשיך לעלות, ובדוח של אגף המודיעין נכתב כי העלייה משקפת "הדבקה משמעותית בקהילה ולצדה גם הדבקה שמקורה בחו"ל". אחוז הבדיקות החיוביות נכון להבוקר הוא 0.8, ו-25 בני אדם מאושפזים במצב קשה

150 איש נמצאו חיוביים לקורונה מאז חצות, ביום החמישי ברציפות בו מאובחנים יותר ממאה איש מאז ההתפרצות המחודשת בישראל. דוח שפרסם אגף המודיעין בצה"ל העלה כי ההדבקה המשמעותית מגיעה מהקהילה, לצד הדבקה מחו"ל. בדוח נכתב כי ייתכן וההתפשטות המחודשת תידרש להתערבות.

"בשלב זה לא ניתן לקבוע עדיין אם ההתפרצות הנוכחית תימשך לאורך זמן, אך התפשטות התחלואה למוקדים רבים בארץ וקצב העלייה עלולים להעיד כי לא ניתן יהיה להוריד את רמות התחלואה ללא התערבות משמעותית", נכתב בדוח אמ"ן. "לאור תרחיש זה, נכון לבצע פעולות מיידיות לקטיעת שרשראות ההדבקה, לפחות עד להחזרת המצב לקדמותו".

אחוז הבדיקות החיוביות נכון להבוקר הוא 0.8, ו-25 בני אדם מאושפזים במצב קשה. מספר החולים הפיעלים בישראל הוא 844, ובמהלך היממה האחרונה התבצעו 27,612 בדיקות קורונה.

בדיקות קורונה בנתב"ג לשבים מחו"ל, 21 במרץ 2021. ראובן קסטרו
בדיקות קורונה בנתב"ג/ראובן קסטרו

בניסיון למנוע הדבקה נוספת בנגיף, משרד הבריאות הודיע הבוקר כי הוחזרה חובת עטיית מסיכות בחללים סגורים. כמו כן, במשרד המליצו על עטיית מסיכות בהתקהלויות בשטחים פתוחים, כגון אירועי מצעד הגאווה בסוף השבוע.

בתוך כך, בכירים במשרד הבריאות טוענים כי ההנחיות שיוצאות לא מקבלות גיבוי מהמשרדים האחרים ומאשימים את הממשלה החדשה בכך שהיא לא מקבלת הנחיות קשות. הביקורת על משרדי התחבורה והפנים היא על היעדר פיקוח על הנכנסים מנתב"ג, ועל כך שלא עוצרים טיסות ממדינות אסורות, בין היתר בשל לחץ של משרדי החוץ והתיירות.

בנוסף לכך, קיימת ביקורת במשרד על גורמי אכיפת החוק, בראשם המשטרה - בטענה כי אין אכיפה על בידודים, ועל מבודדים שמפרים אותם. בהודעת המשרד מהיום, לא צוינה נקיטת סנקציות נגד מי שיפר את הנחיית עטיית המסיכה. במשטרה מסרו כי בסוף השבוע הקרוב הדגש יהיה על הסברה ולא על קנסות, ואלו יחזרו בשבוע הבא.

עוטים מסיכות בקניון עזריאלי חיפה, 25.6.21. שלומי גבאי
חובת המסיכות חזרה. אזרחים בקניון עזריאלי בחיפה, היום/שלומי גבאי

אמש אמר פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש כי בדרג המדיני ובמשרד הבריאות עובדים על הקדמת משלוח החיסונים לחודש אוגוסט, וכי בנתיים אין למדינה הזמנות נוספות של חיסונים לאחר חודש זה.

אש הוסיף כי ההתפרצות בשלב זה היא בעיקר בבנימינה ובמודיעין, אך מתחילה להתפשט לערים נוספות. "אני רוצה להדגיש את חשיבות הבדיקות. אנחנו ערוכים לקיים בדיקות בהיקפים גדולים". הוא הבהיר כי גם מחוסנים צריכים להיבדק, שכן הם יכולים להדבק ולהדביק בעצמם. עם זאת, הוא הדגיש כי מרבית המחוסנים שנדבקו הם עם עומס נגיפי נמוך וללא תסמינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully