וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסיכות חזרו, והאזרחים מבולבלים: "דיברו על ראשון, פתאום שינו להיום"

עודכן לאחרונה: 25.6.2021 / 14:02

לאחר שמשרד הבריאות הודיע על החזרת חובת עטיית המסיכות בחללים סגורים החל מ-12:00, אצל רבים ההנחיה עדיין נתפסת כהמלצה בלבד. בקניון בחיפה רוב הלקוחות טיילו ללא מסיכה, כשחלק מהם בכלל לא שמעו על ההנחיה, שיצאה שעתיים בלבד לפני שנכנסה לתוקף

לאחר שמשרד הבריאות הודיע היום (שישי) על החזרת חובת עטיית מסיכות בחללים סגורים החל מ-12:00, נדמה כי בקרב האזרחים קיים בלבול בנוגע להנחיות המשתנות, ונראה כי חובת המסיכות עדיין נתפסת כהמלצה בלבד.

בקניון עזריאלי בחיפה רוב הלקוחות מטיילים ללא מסיכה או עם מסיכה המכסה רק את הפה. עמרי ניר, נשוי ואב לשניים הגיע עם ילדיו, עדיין ללא מסיכות. ניב הודה בחיוך ששמע על ההנחייה שזה עתה נכנסה לתוקף, "מודה באשמה, האמת שהגענו עם מסיכות אבל גם קצת חם וגם קצת חופש ואני לא דוגמא. אבל האמת היא גם שיש בלבול, דיברו על חזרת המסיכות בראשון, פתאום שינו להיום, זה מבלבל".

שמעון אביעזר מחריש, בעל דוכן בקניון, לא רואה שינוי מ-12:00. "אולי אנשים עוד לא יודעים שנכנס לתוקף, כי אמרו מראשון. זה שזה נכנס היום בלבל את האנשים".

מסיכות בקניון עזריאלי חיפה, 25.6.21. שלומי גבאי
חלק עם, חלק בלי. קניון עזריאלי חיפה, היום/שלומי גבאי
אזרחים ללא מסיכות בקניון עזריאלי חיפה, 25.6.21. שלומי גבאי
מסיכות על הסנטר. עזריאלי חיפה, היום/שלומי גבאי

אסתי חמו ואירין שלוש, תושבות חיפה שהגיעו לקניון כשהן עוטות מסיכה, הסכימו עם ההנחיה: "לא היה צריך בכלל לבטל את חובת המסיכות במקומות סגורים. המשכנו לעטות מסיכות באופן עצמאי, במיוחד במעליות וחללים קטנים אחרים".

איירין רפאנאן מהפיליפינים, המפעילה דוכן פירות טרופיים בקניון, גם היא עוטה מסיכה. היא לא סבורה שזה ירתיע לקוחות מלהגיע לערוך קניות קניון: "אנשים מחוסנים עכשיו, והם יראו שכולם עם מסיכה, כולל מוכרים כמוני, אז הם יודעים שאין להם מה לפחד".

עוד בוואלה!

משרד הבריאות: חובת המסיכות בחללים סגורים תיכנס לתוקף היום ב-12:00

לכתבה המלאה
בווידאו: בלבול מחזרת המסיכות: "דיברו על ראשון, פתאום שינו להיום"/צילום: שלומי גבאי, עריכה: טל רזניק
עוטים מסיכות בקניון עזריאלי חיפה, 25.6.21. שלומי גבאי
קניון עזריאלי חיפה, היום/שלומי גבאי
עוטים מסיכות בקניון עזריאלי חיפה, 25.6.21. שלומי גבאי
משפחה עם מסיכות. עזריאלי חיפה, היום/שלומי גבאי

מוקדם יותר הודיע משרד הבריאות כי תוחזר חובת עטיית מסיכות בחללים סגורים החל מהיום ב-12:00. כמו כן, במשרד המליצו על עטיית מסיכות בהתקהלויות בשטחים פתוחים, כגון אירועי מצעד הגאווה שיתקיימו בסוף השבוע. במשטרה מסרו כי בסוף השבוע הקרוב הדגש יהיה על הסברה ולא על קנסות, ואלו יחזרו בשבוע הבא.

ביממה האחרונה אובחנו 227 בני אדם כמאומתים לנגיף הקורונה. זהו המספר הגבוה ביותר של מאומתים ביממה מאז ה-7 באפריל, אז אובחנו 276 נדבקים. על פי הנתונים, כ-120 מהמאומתים הם תלמידים ואנשי צוות במערכת החינוך, 37 בני משפחותיהם ו-12 נוספים נדבקו בחו"ל. כל המאומתים לא פיתחו תסמינים, או שפיתחו תסמינים קלים בלבד, כשמצב החולים הקשים נותר יציב ועומד על 24 חולים, 80% מהם לא מחוסנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully