וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פעלו ממניע לאומני וגזעני": 7 הואשמו ברצח יגאל יהושע בלוד

עודכן לאחרונה: 24.6.2021 / 11:19

המעורבים בגרימת מותו של תושב לוד בחודש שעבר במהלך מבצע שומר החומות בעזה, נאשמו בכך שרגמו את רכבו באבנים וחברם ניסה להעלים ראיות לכך. יהושע, שהצליח להימלט מהזירה, התנגש ברכב ליד ביתו ומת מפצעיו ימים ספורים לאחר מכן

פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (חמישי) כתב אישום נגד שבעה צעירים ערבים שהיו מעורבים בלינץ' שאירע בלוד במהלך מבצע שומר החומות בחודש שעבר - שבו נהרג תושב העיר יגאל יהושע בן ה-57. החוקרים ייחסו לשבעה מניע לאומני וגזעני.

שבעת הנאשמים, יוסף קדאים בן 21, וליד קדאים בן 25, כארים בהלול בן 18, איאד מרחאלה בן 20, חאלד חסונה בן 51, אחמד דנון בן 25 וכאמל אללה בן 21, הואשמו בגין רצח בנסיבות מחמירות של מעשה טרור בצוותא, מעשה טרור של יידוי אבנים לעבר כלי תחבורה בצוותא, חבלה במזיד ברכב ממניע גזעני, שיבוש מהלכי משפט בצוותא ושהייה שלא כדין בישראל. זאת לאחר שהאבנים שיידו לעבר מכוניתו של יגאל יהושע גרמו למותו.

רצח יגאל יהשוע בלוד | החשודים ברצח. אתר רשמי, מערכת וואלה!
שבעת הצעירים שנאשמו הבוקר ברצח יגאל יהושע/מערכת וואלה!, אתר רשמי

בחודש שעבר, בזמן מבצע שומר החומות, החלו הפרות סדר רבות בכל רחבי הארץ, לרבות בערים המעורבות. בעיר לוד התרחשו אירועים רבים של אלימות בין יהודים וערבים תושבי העיר על רקע גזעני ולאומני. במהלך האירועים, הושלכו בקבוקי תבערה, הוצתו כלי רכב, נורו זיקוקין, יודו אבנים ונחסמו כבישים רבים.

עוד בוואלה!

שבעה יואשמו ברצח יגאל יהושע בלוד: "המניע - לאומני וגזעני"

לכתבה המלאה
בווידאו: הגשת כתב אישום נגד 7 בגין רצח יגאל יהושע בלינץ' בעיר לוד במהלך "שומר החומות"/צילום: לירן לוי וניב אהרונסון
כתב אישום | מיידי האבנים שגרמו למותו של יגאל יהושע. המחוזי, מרכז, לוד 24 ביוני 2021. לירן לוי
שבעת הנאשמים בבית המשפט המחוזי בלוד, הבוקר/לירן לוי
שניו אחיו של יגאל יהושוע  עם הגתתם לבית המשפט בלוד. לירן לוי
שני אחיו של יגאל יהושע בבית המשפט בלוד/לירן לוי

על פי כתב האישום שהוגש נגד השבעה, בשעות הערב במהלך המהומות שאירעו בעיר, צעירים ערבים רבים, ביניהם הנאשמים - החליטו לעצור מכוניות רבות שהגיעו למקום, לבדוק את זהותם של הנהגים ולראות אם מדובר ביהודים. כשזיהו כי אכן מדובר ביהודים, החליטו להשליך אבנים לעבר רכבם.

באותו הזמן, אחד הנהגים שנקלעו למקום היה יגאל יהושע. כשזיהו הפורעים כי אכן מדובר בנהג יהודי, החלו להשליך אבנים לעבר רכבו. האבנים שהושלכו ניפצו את השמשה האחורית השמאלית של המכונית ואבן נוספת שהושלכה פגעה בעוצמה בראשו של יהושע. בשארית כוחותיו הצליח להימלט מהמקום ונסע באטיות לעבר ביתו. אולם שהגיע לחניית הבית, איבד את הכרתו ובעקבות זאת התנגש בכלי רכב. ימים ספורים לאחר המקרה מת מפצעיו.

בווידאו: תיעוד רצח יגאל יהושע במהלך המהומות בעיר לוד/צילום: דוברות משטרת ישראל

משפחת יהושע הסכימה לתרום את איבריו. ההשתלות בוצעו בארבעה בתי חולים, עבור ארבעה בני אדם: שתי הריאות בגבר בן 69 בבילינסון, הכבד באישה בת 22 באיכילוב, כליה אחת בגבר בן 67 בבילינסון וכליה שנייה באשה בת 58 בהדסה עין כרם.

בבקשה למעצר עד תום ההליכים ציינו עו"ד יעל עצמון ולירון שטרית כי "כתב האישום שהוגש נגד המשיבים מייחס להם עבירות חמורות שהמניע להן הוא לאומני-אידאולוגי ונעשה במטרה לעורר פחד ובהלה בציבור וכאשר היה במעשה סיכון ממשי לחבלה חמורה בגופו של אדם".

הם עוד הוסיפו כי "המשיבים חברו יחד ליידוי אבנים על כלי רכב, לאחר שווידאו כי בכלי הרכב נוסעים יהודים. המשיבים יידוי אבנים בצוותא חדא לרכבו של יגאל יהושע אך בשל היותו יהודי, והביאו למותו כתוצאה מפגיעה קשה של אבן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully