וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אף פעם לא הבדיל בין יהודים וערבים": יגאל יהושע מלוד מת מפצעיו

עודכן לאחרונה: 17.5.2021 / 17:26

יהושע בן ה-56 הותקף על ידי המון ערבי, נפגע מלבנה בראשו ופונה במצב אנוש לבית החולים אסף הרופא, שם נקבע מותו. הוא הותיר אחריו שני ילדים ואישה. "אנחנו גרים פה הרבה זמן, אף פעם לא היו שום בעיות", סיפרה

בווידאו: מהומות בלוד - המשטרה לא מצליחה לאכוף את העוצר הלילי/צילום: יותם רונן, עריכה: עמית שמחה

יגאל יהושע, תושב לוד שנפגע במהומות בעיר, מת היום (שני) מפצעיו.

יהושע בן ה-56 נפגע לפני ימים אחדים מלבנה בראשו כשהותקף על ידי פורעים ערבים, ופונה במצב אנוש לבית החולים אסף הרופא. צוות המחלקה לטיפול נמרץ כללי נלחם על חייו מאז, אך היום נקבע מותו. על פי הודעת בית החולים, משפחתו הסכימה לתרום את איבריו.

יגאל יהושע, הרוג ישראלי במהומות בלוד, מאי 2021. באדיבות המשפחה
"עזר וסייע לכל אדם". יגאל יהושע/באדיבות המשפחה
"היו ליגאל המון חברים ערבים והוא עבד במלא בתים של ערבים ויהודים, אף פעם הוא לא עשה הבדל"

יהושע, תושב שכונת גני אביב בעיר, הותיר אחריו אשה ושני בנים - בן 8 ובן 22. הוא עבד כחשמלאי וסייע רבות לקשישים ולניצולי שואה. "היה אדם מקסים וטוב לב", סיפרו שכניו.

אירה, אלמנתו, סיפרה לוואלה! על הטרגדיה והודתה כי בני המשפחה לא האמינו שיגיעו לסיטואציה כזאת בעיר. "אנחנו גרים פה הרבה זמן, אף פעם לא היו פה שום בעיות בין ערבים ליהודים. היו ליגאל המון חברים ערבים והוא עבד במלא בתים של ערבים ויהודים, אף פעם הוא לא עשה הבדל. לא חשבנו שיש איזושהי בעיה". לדבריה, "הוא היה רוצה שנתרום את האיברים שלו. כולנו זוכרים שהוא אמר שאחרי המוות שלו הוא לא יצטרך כלום וביקש לעשות איתם 'מה שאתם רוצים'".

אפי יהושע, אחיו של יגאל, סיפר כי הוא נפגע בזמן שהיה בדרכו הביתה, "על ידי פורעי חוק ערבים שעשו עליו לינץ' אכזרי ביותר, פגעו בו בראשו על אף שהצליח לברוח מהם, ונתקע בנשמותיו האחרונות ליד ביתו. הוא התמוטט כשיצא מהרכב, ותושבת המקום שראתה אותו הזעיקה את האמבולנס. מאותו יום הוא לא הצליח להתאושש ולא נתן לנו אות חיים".

לדבריו, "תושבי לוד היהודים והערבים הכירו אותו, ידעו שהוא זה שמתקן ועוזר וזה שמסייע לכל אדם שמבקש ממנו עזרה. הוא היה נחלץ לעזרה לכל דבר ועניין והוא היה שמח לעזור. תרומת האיברים הייתה המשאלה שלו, המוטו שלו - קודם כל לחיות ואם כבר לא חיים, אז לתת חיים לאחרים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
עימותים בלוד 13 במאי 201. ראובן קסטרו
עימותים בלוד/ראובן קסטרו

המהומות האלימות בלוד פרצו במקביל להסלמה הביטחונית בדרום והידרדרו לכדי כאוס עם מותו של מוסא חסונה, תושב העיר שנורה למוות ביום שלישי.

הלווייתו של חסונה הציתה עימותים נוספים בין שוטרים ומפגינים, והובילה גם לתקיפת יהושע בלבנים ובאבנים. "שבעים שנות דו-קיום וחיים משותפים נרמסו במחי יד על ידי צעירים פורעים ערבים ברצף אירועי פוגרום, השחתה, ונדליזם, פגיעה בסמלי שלטון, ניפוץ שמשות והשלכת בקבוקי תבערה לעבר בית העירייה החדש", אמר אז ראש העיר יאיר רביבו, "לא היה דבר שהצדיק מעשי שנאה כה חמורים אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully