וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בהלוויית הגבר שנורה למוות בלוד, 3 שוטרים נפצעו; מהומות ביפו

עודכן לאחרונה: 11.5.2021 / 20:13

מאות מפגינים יידו אבנים לעבר שוטרים בזמן שמוסא חסונה מובא למנוחות במסגד אל-עומר בעיר. המשטרה הגיבה ברימוני הלם וגז מדמיע. שלושה חשודים בירי נעצרו. מהומות פרצו בהפגנות ערביות ביפו, שם המשטרה השתמשה ברימוני הלם, ובבאר שבע - שם נעצר חשוד בניסיון דקירה

בווידאו: מהומות בלוד במהלך הלווית הגבר שנהרג בעימותים בעיר/צילום: לירן לוי, אמאר אסאדי, ניב אהרונסון ודוברות המשטרה; עריכה: עמית שמחה

עימותים פרצו היום (שלישי) בין שוטרים ומפגינים בלוד במהלך מסע הלוויה של מוסא חסונה, שנורה למוות אמש בעיר. מאות מוחים יידו אבנים והציתו ניידת משטרה ואופנוע. המשטרה הגיבה ברימוני הלם וגז מדמיע, ופרשים הגיעו למקום. שלושה שוטרים נפצעו במהומות. המשטרה אף העלתה מסוק לאוויר במסגרת מאמציה להשליט סדר.

בן ה-32 מובא למנוחות במסגד אל-עומר בעיר, אחרי דחייה קצרה ממועד ההלוויה המקורי. שלושה גברים, בני 34, 40 ו-42, נעצרו בחשד למעורבות בירי, ועומדים בפני סעיפים של גרימת מוות בכוונה או באדישות, חבלה חמורה ופציעה כעבריין מזוין. בית משפט השלום בראשל"צ האריך את מעצרם של שלושת החשודים במעורבות באירוע הירי עד ליום חמישי, 13 במאי.

בווידאו: אוטובוס שהוצת בתחנה המרכזית בלוד במהלך ההפגנות בעיר/לירן לוי
מהומות בלוד 11 במאי 2021. לירן לוי
עימותים בלוד, היום/לירן לוי
שריפת ניידת משטרה במהלך המהומות בלוד 11 במאי 2021. פאנט
שריפה בניידת משטרה בלוד, היום/פאנט

תנועת "אם תרצו" קיימה מפגן חיזוק בתושבי לוד בעקבות גל אירועי הטרור שעובר על העיר ביממה האחרונה. דבורה גונן, תושבת לוד אשר איבדה את בנה דני בפיגוע טרור וחברה בפורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות אמרה: "נשבר לנו לראות את שונאי ישראל מרימים ראש. הנפת דגל אש"ף כאן בלוד הוא חציית קו אדום. אנו קוראים לממשלה ולרשויות החוק לשים סוף לבלאגן המתרחש בערי ישראל. יש להוריד את ראשי הנחש בהקדם האפשרי".

רימוני הלם ביפו, מהומות בבאר שבע

במקביל, אירעו עימותים גם בהפגנות של ערבים-ישראלים בבאר שבע וביפו. ביפו הלכו מאות מפגינים ברחובות העיר והמשטרה ניסתה לפנותם בעזרת רימוני הלם.

בשדרות בן גוריון בבאר שבע פרצה מהומה במחאה של סטודנטים ערבים, שהחליפו מהלומות עם תושבים. על פי החשד, אחד מהם ניסה לדקור תושב, ושוטר שהבחין במתרחש ירה באוויר. החשוד ברח לתוך בית החולים סורוקה בעיר - ושם נעצר בסיוע מאבטחים. בסך הכול, ארבעה בני אדם נעצרו. הרחוב נסגר לתנועה.

תיעוד המהומות ברחובות יפו

בווידאו: תיעוד המהומות ביפו/צילום: ינאל גבארין
ברקע המתיחות הביטחונית | הפגנת ההזדהות ביפו עם הפלסטינים 11 במאי 2021. ראובן קסטרו
הפגנת הזדהות עם פלסטינים ביפו, 11 במאי 2021/ראובן קסטרו
ברקע המתיחות הביטחונית | הפגנת ההזדהות ביפו עם הפלסטינים 11 במאי 2021. ראובן קסטרו
הפגנת הזדהות עם פלסטינים ביפו, 11 במאי 2021/ראובן קסטרו
ברקע המתיחות הביטחונית | הפגנת ההזדהות ביפו עם הפלסטינים 11 במאי 2021. ראובן קסטרו
שוטרים מפזרים מפגינים ביפו/ראובן קסטרו
ברקע המתיחות הביטחונית | הפגנת ההזדהות ביפו עם הפלסטינים 11 במאי 2021. ראובן קסטרו
הפגנת ההזדהות ביפו, 11 במאי 2021/ראובן קסטרו

המהומות בלוד במהלך היום

אוטובוס שהוצת במהלך ההפגנות (צילום: לירן לוי)/לירן לוי

המקרה בלוד התרחש בתום התפרעויות ברחוב ציפורן בעיר. צעירים ערבים בלוד וברמלה השכנה הפגינו, יידו אבנים וירו זיקוקים לעבר שוטרים. 16 מפגינים נעצרו בגין הפרת סדר ותקיפת שוטרים במקום. בהמשך, עשרות מפגינים מאותם אירועים התגודדו ברחבת המיון בבית החולים שמיר אסף הרופא בבאר יעקב, אליו פונה חסונה לאחר הירי.

אביו, מאלכ, סיפר לוואלה! כי מוסא היה "ילד נפלא וילד טוב, ועבד במשאיות ברזל". לדבריו, "הוא היה אצל אח של אשתו והזמין אותה לארוחת ערב ופתאום הם התנפלו וירו עליו. ירו בו מטווח אפס. המשטרה לא דיברה בכלל עם הבחור שירה בו, והבן שלי דימם על הרצפה. הוא מת במקום. היתה פה טעות גדולה".

מוסא חסון בן 25 ההרוג בהתפרועיות בלוד, מאי 2021. באדיבות המשפחה
"זה לא ייגמר רק בבן שלי". מוסא חסונה/באדיבות המשפחה

מאלכ האשים את הגרעין התורני שאנשיו עברו להתגורר בלוד בשנים האחרונות, אותם הוא מכנה "מתנחלים", במות בנו ובעימותים בין יהודים וערבים בעיר. "מה שראש העיר והמתנחלים עושים זה לא טוב, אנחנו פה מלפני קום המדינה ולא היה דבר כזה, אבל עכשיו יהיה בלאגן במסגדים. אני יכול לומר לך שסבא שלי חי בלוד עם היהודים לפני שהיתה מדינה, חיינו יחד, שתינו יחד, חיינו בכבוד אבל המתנחלים באו עם ראש העיר וראש הממשלה שנותנים להם גיבוי, זה לא ייגמר רק בבן שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully